علت خیسی واژن و ترشحات زنان
کد خبر: ۱۸۱۶۷۴
تعداد نظرات: ۱۱ نظر
تاریخ انتشار: 2020 June 16    -    ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۱
علت خیس شدن واژن و ترشحات زنان در قسمت اندام تناسلی آنها ممکن است کمی پیچیده باشد. اغلب ممکن است چیزی شبیه به این اتفاق برای شما خانم ها بیفتد: کمی عجله دارید و شاید بیش از حد در تنش و فشار باشید؛ اینجاست که حتی قبل از اینکه خودتان احساس کنید، ناحیه شلوار یا لباس زیر شما مرطوب شده است.

علت خیس شدن واژن و ترشحات زنان ؛ از تحریک جنسی تا تعرق

علت خیس شدن واژن و ترشحات زنان ؛ از تحریک جنسی تا تعرقبه گزارش «تابناک با تو»؛ علت خیس شدن واژن و ترشحات زنان در قسمت اندام تناسلی آنها ممکن است کمی پیچیده باشد. اغلب ممکن است چیزی شبیه به این اتفاق برای شما خانم ها بیفتد: کمی عجله دارید و شاید بیش از حد در تنش و فشار باشید؛ اینجاست که حتی قبل از اینکه خودتان احساس کنید، ناحیه شلوار یا لباس زیر شما مرطوب شده است.

یا شاید شخصی خاصی را در خیابان، محل کار یا مهمانی می بینید که نظر شما را به خود جلب کند و باعث می شود بدن شما تکانی بخورد. اما شما قطعا از نظر مکانی، زمانی و یا روانی اصلا به داشتن رابطه جنسی فکر نمی کنید.

در این حالت، آیا واژن شما در واقع نسبت به چیزی واکنش نشان می دهد؟ اندام تناسلی شما دقیقاً دارد چه کاری انجام می دهد؟

با ما همراه باشید تا پاسخ به سؤالاتی در مورد مرطوب و خیس شدن اندام تناسلی زنان را پیدا کنید.

علت خیس شدن واژن و ترشحات زنان ؛ از تحریک جنسی تا تعرق

۱- اگر در وضعیت رابطه جنسی نیستید، چرا ناحیه اندام تناسلی شما خیس می شود؟

حتی اگر شما از آن (ترشح واضح رطوبت) بی خبر باشید، اما واژن شما مواد لیز یا روان کننده ای تولید می کند. نگران نشوید زیرا این بخشی از عملکرد طبیعی و فیزیولوژیکی بدن شماست.

غدد دهانه رحم و دیوار واژن برای محافظت از محیط تناسلی در برابر آسیب و پارگی لیزشدگی لازم را ایجاد می کند و واژن را تمیز و مرطوب نگه می دارد. بر حسب مرحله ای از چرخه قاعدگی که در آن هستید و میزان هورمون های بدنتان، اندازه مایع دهانه رحم می تواند متغیر باشد.

یادتان باشد که این مایع یا چیزهایی شبیه به این در هنگام رابطه جنسی نیز ظاهر می شوند. اما فقط به این دلیل که شما آن را می بینید به این معنی نیست که از نظر جنسی تحریک شده باشید.

اگر لیزشدگی در اندام تناسلی شما ایجاد شده است، به این معنی است که غدد شما در حال کار کردن و فعالیت است. غدد مسئول برای تولید مایع لیزکننده برای فعالیت جنسی غدد بارتولین هستند که در سمت راست و چپ ورودی واژن واقع شده اند. غدد اسکین نیز از غدد دیگر تولیدکننده این مایع هستند که نزدیک به مجرای ادرار واقع شده‌اند.

علت خیس شدن واژن و ترشحات زنان ؛ از تحریک جنسی تا تعرق

در وضعیت رابطه جنسی نیستید؟

* این احتمال نیز وجود دارد که با خیس شدن واژن و در کل اندام تناسلی ماده ای آب مانند احساس می کنید نه مایعاتی که با تحریک جنسی ایجاد می شوند.
* اندام تناسلی شما احساس گرم بودن دارد و لباس زیر شما ممکن است مرطوب یا خیس شود. حتی این امکان نیز وجود دارد که عضلات شکم شما منقبض شود؛ البته این حالت به این بستگی دارد که شما در کدام مرحله از چرخه قاعدگی هستید و آیا دچار نفخ شده اید یا نه.
* اگر بلند بخندید، عطسه کنید یا وزنه سنگین بردارید، ممکن است دچار بی اختیاری استرس یا فشار شوید. (اگر چه ، به این عارضه بی اختیاری استرس گفته می شود و یک عارضه روحی یا روانی است نه یک اتفاق فیزیولوژیک). این حالت زمانی رخ می دهد که فشار به مثانه وارد شود و شما به صورت ناخودآگاه و غیرعمدی در شلوار خود ادرار کنید.

عوامل مهم در تعیین علت خیس شدن اندام تناسلی زنان

در مجموع، علت و نحوه خیس یا مرطوب شدن اندام تناسلی خانم ها به عوامل مختلفی بستگی دارد که شامل موارد زیر است:

* هورمون ها
* سن
* دارو
* سلامت روان
* عوامل عاطفی
* غدد عرق
* استرس
* نوع لباسی که می پوشید
* هایپرهیدروز (تعرق افراطی)
* عفونت

در برخی از زنان، نوع روش پیشگیری از بارداری نیز می تواند خیسی و مرطوب شدن واژن را افزایش دهد زیرا هورمون استروژن تولید مایعات واژنی را افزایش می دهد. اگر این خیس شدن ها باعث آزار شما می شود، در مورد روش های جایگزین پیشگیری از بارداری، از پزشک خود جویا شوید و بپرسید کدام روش مناسب شماست و استروژن کمتری تولید می کند.

عفونت، مانند واژینوز باکتریایی، می تواند باعث حس خیس شدن شود زیرا این خیس شدن به حرکت باکتری ها در مسیر خارج شدن از مجرای واژن کمک می کند. لیزشدگی واژن ممکن است نزدیک به زمان تخمک گذاری نیز اتفاق بیفتد زیرا احتمال باروری با ایجاد گذرگاه آسان‌تر برای سفر اسپرم افزایش می یابد.

علت خیس شدن واژن و ترشحات زنان ؛ از تحریک جنسی تا تعرق

۲- آیا این مایع آب است، ادرار است یا مواد لیزکننده؟

ممکن است به سختی بتوان تشخیص داد که چه نوع مایعی از شما خارج شده است. مخصوصا اگر در صف خرید قهوه یا هر جای معمولی دیگری باشید، این خیس شدن می تواند شما را شوکه کند. در بیشتر موارد، شما متوجه آن نمی شوید؛ مگر این که به دستشویی بروید و لباس زیر خود را چک کنید.

اگر مایعی که می بینید از نوع مخاطی باشد، می تواند مایع دهانه رحم باشد (نه چیزی که به دلیل تحریک جنسی ترشح می شود). مایع دهانه رحم از کربوهیدرات، پروتئین و آمینو اسید ساخته شده است که بارزترین و مشخص ترین مایع واژن حساب می شود. این مایع از نظر بافت، رنگ و درجه غلظت بر حسب مرحله خاص چرخه قاعدگی و میزان هورمون متغیر است.

مایعات دهانه رحم یک نوع پاسخ طبیعی بدن هستند اما اگر این مایعات به رنگ سبز باشند، بوی خاصی بدهند یا بافت آن پنیرمانند باشد، بهتر است به پزشک خود مراجعه کنید زیرا ممکن است علامت عفونت باشد.

علت خیس شدن واژن و ترشحات زنان ؛ از تحریک جنسی تا تعرق

خط زمانی چگونگی تغییرات مایعات دهانه رحم

* در هنگام قاعدگی یا پریود، مایعات دهانه رحم خیلی قابل توجه و مشهود نیستند اما وقتی دوران پریود به اتمام می رسد، ممکن است احساس خشک بودن در اندام تناسلی خود داشته باشید. بعد از قاعدگی، زمانی است که دهانه رحم ماده ای تولید می کند که می توانند مخاط‌مانند و چسبنده باشد.
* وقتی استروژن در بدن شما شروع به افزایش می کند، غلظت مایعات دهانه رحم از مخملی به چسبناک تغییر می کند و احساس خیسی بیشتری می کنید. رنگ این مایعات نیز سفید مات است. بعد از این مرحله، مایعات دهانه رحم بیشتر به سفیده تخم مرغ خام شبیه می شوند. (این زمانی است که اسپرم می تواند تا ۵ روز زنده بماند.)
* هر چه میزان استروژن شما بالاتر برود، مایعات دهانه رحم بیشتر شبیه آب می شوند. این مایعات در شفاف ترین و روان ترین حالت خود خواهند بود. اگر سعی دارید باردار شوید، این دقیقا همان زمانی است که شما از نظر جنسی در بارورترین حالت ممکن قرار دارید.
* تا زمان چرخه قاعدگی بعدی، احتمالا اندام تناسلی شما خشک خواهد بود. اگر متوجه شدید دوباره پریود شما در حال شروع است، حتما دوباره خارج شدن مایعات آب مانند را حس خواهید کرد؛ این حالت نشان از تغییرات در مخاط آندومتر دارد.

علت خیس شدن واژن و ترشحات زنان ؛ از تحریک جنسی تا تعرق

نوع دیگر مایعات اندام تناسلی شما تعرق واژن است که از غدد عرق ترشح می شود.

در هنگام هیجانات و تحریکات جنسی ، ناحیه واژن شما متورم می شود تا جریان خون را افزایش دهد. این وازونژی محلول آب مانندی به نام ترشحات واژن را تولید می کند.

استرس می تواند منجر به تعرق بیشتر شما شود که ناحیه واژن را نیز در بر می گیرد. برای مبارزه با این حالت، لباس های زیری بپوشید که قابل نفس کشیدن باشند، مرتب سر جای خود قرار بگیرند و بهداشت اندام جنسی خود را حفظ کنید.
ترشحات شیری سفیدرنگی که طبق باور شما با مایعات دیگر متفاوت هستند نوع دیگری از مایعات واژن هستند که از تراوشات واژن و از غدد واژنی بیرون می آیند.

همان طور که پیش تر گفتیم، غدد اسکین (که اصطلاح غیر رسمی آن پروستات زنان است) در لیزشدگی و مایعات واژن نقش دارند. این غدد ورودی واژن را مرطوب کرده و مایعی تولید می کنند که در حفظ خواص ضدمیکروبی مشهور است و از ناحیه مجرای ادرار محافظت می کند.

علاوه بر این، غدد اسکین مسئول اسکوئرت یا بیرون جهیدن ترشحات واژنی در زنان هستند و احتمالا به این دلیل است که نزدیک بخش تحتانی مجرای ادرار در زنان قرار دارد. مشاهدات نشان می دهد که انزال در زنان واقعی است؛ حتی اگر مایعاتی که تراوش می کند در واقع ادرار باشند.

متاسفانه، به دلیل کمبود تحقیقات در مورد سلامت جنسی زنان، بحث ها و مناقشات بر سر چیزی که در واقع انزال زنان نامیده می شود و همین طور علت بروز آن همچنان ادامه دارد.

به یاد داشته باشید که بدن هر زنی با زن دیگر متفاوت بوده و منحصر به خودش است. بنابراین، ممکن است نسبت و نوع مایعاتی که شما تجربه می کنید با دیگران فرق داشته باشد.

علت خیس شدن واژن و ترشحات زنان ؛ از تحریک جنسی تا تعرق

۳- من احساس خیس و مرطوب شدن می کنم اما از نظر جنسی تحریک نشده ام. این به چه معنی است؟

لازم نیست برای خیس یا مرطوب شدن اندام جنسی حتما تحت تحریک جنسی قرار بگیرید. گاهی اوقات، این یک پاسخ رایج از طرف بدن شماست. واژن شما خیس است زیرا این روش عملکرد و فعالیت آناتومی بدن و اندام جنسی شماست. به این حالت تحریک غیرتطابقی می گویند. این حالت ممکن است برخی از زنان را گیج کند و شاید حس کنید بدن شما به مغزتان خیانت کرده است اما باید بدانید که این یک واکنش طبیعی است.

موقعیت های دیگر برای خیس شدن اندام تناسلی بدون تحریک جنسی می تواند مشاهده صحنه‌های تحریک آمیز، خواندن مطالب تحریک کننده و پاسخ طبیعی و فیزیولوژیک بدن شما باشد.

تحریک جسمی ارضای جنسی نیست

* لازم است یک بار دیگر این گفته را تکرار کنیم: فقط به این دلیل که اندام جنسی شما خیس شده است، به این معنی نیست که شما از نظر جنسی تحریک شده اید. بلکه علت این است که بدن شما در حال پاسخ عملکردی و طبیعی خودش است. شما می توانید در یک وضعیت تحریک کننده جنسی قرار داشته باشید اما این که نخواهید رابطه جنسی داشته باشید یه قضیه کاملا بی اشکال و طبیعی است. پس، تحریک جسمی با تحریک جنسی فرق دارد!
* تحریک جنسی نیاز به پاسخ عاطفی، احساسی و روانی دارد. خیس شدن واژن زبان بدن شما برای ارضای جنسی نیست.

علت خیس شدن واژن و ترشحات زنان ؛ از تحریک جنسی تا تعرق

خیس یا مرطوب شدن اندام تناسلی ممکن است روش بدن شما برای حفظ تعادل باشد. در بیشتر موارد، لازم نیست نگران این حالت شوید. اگر علت خیس شدن لیزشدگی واژن نباشد، ممکن است غدد عرق شما باشد یا مرحله ای از قاعدگی که در آن به سر می برید.

وقتی سخن از غدد عرق به میان می آید، باید بگوییم که اندام تناسلی خانم ها غدد عرق و چربی متعددی دارد که واژن را مرطوب نگه می دارد. در این موارد، بهترین کار این است که بهداشت اندام تناسلی را حفظ کنید، نوار بهداشتی به لباس زیر خود بچسبانید یا لباس زیر نخی یا پنبه ای بپوشید تا اندام جنسی خود را خنک تر نگه دارید.

نوع جدیدی از روش های پیشگیری از بارداری یا افزایش فعالیت بدنی می تواند دلیل نهفته در خیس یا مرطوب شدن واژن شما باشد.

اگر اندام تناسلی شما خیس می شود و بوی ماهی، تعفن یا هر بوی غیرطبیعی دیگر را می دهد، بهتر است برای معاینه دقیق تر به پزشک متخصص زنان مراجعه کنید زیرا ممکن است نوع ترشحاتی که دارید علامت مشکلات یا بیماری های دیگر باشد.

علت خیس شدن واژن و ترشحات زنان ؛ از تحریک جنسی تا تعرق

منبع: روزیاتو

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
58
16
بهتره اینگونه اخبار رودر قسمتی بنام تابناک بانوان قراردهید نه درقسمت عمومی!
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
بابت مطلب آموزنده تون ممنون
ممنون که راجع به مسایل سلامت خانمها مطلب میگذارید و اجازه میدهید خانمها بیشتر راجع به سلامت خودشون اطلاع پیدا کنند
و قبح مطرح کردن این مسایل رو میریزید که برخورد و صحبت بااین مسایل در جامعه دیگه بد و خط قمنز نباشه
ناشناس
| |
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
يعني مردها براي دانستن اين موارد مجاز نيستند؟؟؟؟؟
يك مرد ايده ال
مردي ست كه تمام شرايط زن اش را به خوبي بداند..................
ناشناس
| |
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
پدرمردمو با این نظرات آبکی و متحجرتون دراوردید، اتفاقا هم باید مردها از زنان بدونن و هم زنان از مردها، تا کی باید لباس زیر خانم ها رو حتما خانم ها بخرند. چرا اجازه نمیدیم که مردها برای همسرانشون لباس زیرهایی بخرن که بتونن باهاش شب راحتی داشته باشن. از تابناک عزیز بسیار ممنونم و امیدوارم درباره همه مسائل جنسی رفته رفته مطلب بگزارید
زیبا احمدپور از تبریز
|
Netherlands
|
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
1
3
ممنون
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
0
4
مطلب خوب و کاربردی برای بانوان بود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
1
7
مطلب خوب و کاربردی برای بانوان بود . مسائل بانوان تابو نیست.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
14
5
اه اه حالمون بهم خورد
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
مجبوری بخونی؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
2
8
خدايا من خواب مي بينم يا عقلانيت در رسانه هاي ما حاكم شده!؟
به هر حال هرچي هست از تابناك ممنونم
جهالت بزرگترين ضعف و عامل مشكلات و چالش ها است
سپااااااااااااااااااااااااااااااااااااس
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۹
1
7
مسایل بهداشتی که همه باید بدانند حتی مردها و یا برعکس که از سلامت و بهداشت همسران آگاه باشند .....مطلب بسیار آموزنده ای بود از این نوع مطالب بیشتر گزارش بگذارید .بخصوص در باره انواع سرطان های مردها و زنها
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار