آتش ۵۰هکتار مزرعه را در ایذه خاکستر کرد
کد خبر: ۱۸۱۵۶۷
تاریخ انتشار: 2020 June 07    -    ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۷
مسوول اداره آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ایذه گفت: ۵۰ هکتار از کاه و کلش باقی‌مانده از مزارع برداشت شده در حوالی روستای تکاب در آتش‌سوخت.

مسوول اداره آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ایذه گفت: ۵۰ هکتار از کاه و کلش باقی‌مانده از مزارع برداشت شده در حوالی روستای تکاب در آتش‌سوخت.

ابراهیم اسماعیل‌وندی بیان کرد: این آتش‌سوزی عصر امروز در مزارع برداشت شده اطراف روستای تکاب به وقوع پیوست.

وی با بیان اینکه حجم این آتش سوزی بسیار بالا بود و نیروهای آتش‌نشانی برای خاموش کردن آن تلاش زیادی کردند تا آتش به اراضی مجاور سرایت نکند افزود: چند طرح کشاورزی و کارخانه آرد ایذه در مجاورت محل آتش سوزی قرار داشتند و امکان سرایت آتش به آنها وجود داشت.

مدیر جهاد کشاورزی ایذه ادامه داد: یک دستگاه خودروی پراید در این حادثه در آتش سوخت و یکی از سرنشینان آن نیز از ناحیه دست و صورت دچار سوختگی شد.

وی از آسیب دیدن خودرو آتش‌نشانی در این حادثه خبر داد و ادامه داد: برای مهار این اتش سوزی چند اکیپ آتش نشانی در محل حاضر شدند . در این آتش‌سوزی لاستیک یکی از خودروهای آتش نشانی ترکید و بخشی از تجهیزات اطفای حریق نیز طعمه آتش شد.

اسماعیل‌وندی با درخواست از دستگاه قضا برای برخورد قاطع با کسانی که اقدام به آتش زدن کاه و کلش باقی‌مانده مزارع می‌کنند تصریح کرد: این شیوه غلط ضرر و زیان غیر قابل جبرانی به مزارع ، مراتع و منابع طبیعی وارد می کند.

از ابتدای فصل برداشت محصولات کشاورزی در ایذه تا کنون حدود ۵۰۰ هکتار از مزارع و کاه‌وکلش باقیمانده مزارع در آتش سوخته‌ است.

شهرستان ایذه با ۵۳ هزار هکتار زمین زیر کشت با محصولات جو، گندم، کلزا و حبوبات به عنوان یک قطب کشاورزی خوزستان مطرح است. شهر ایذه در ۱۸۳ کیلومتری شمال شرق اهواز قرار دارد.

ایرنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار