۱۵هزار قبر برای مواقع اضطراری در تهران
کد خبر: ۱۸۱۵۴۰
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: 2020 June 07    -    ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۲
مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران از آماده‌سازی ۱۵ هزار قبر اضطراری برای مواقع بحران خبر داد.

مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران از آماده‌سازی ۱۵ هزار قبر اضطراری برای مواقع بحران خبر داد.

عطایی در ارائه گزارشی گفت: شهرداری تهران در حوزه‌های مختلف در مقابله با بحران از آواربرداری، تدفین و تامین تجهیزات لازم با برگزاری مستمر جلسات موضوعات را در حوزه‌های مختلف پیگیری می‌کند.

نماینده شهرداری تهران در پنجمین جلسه پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان تهران افزود: مجموعه شهرداری تهران به منظور واکنش مناسب در برابر بحران‌های احتمالی نظیر زلزله در قطعه‌ای مجزا ۱۵ هزار قبر اضطراری را آماده کرده و روزانه نیز ۱۰ هزار قبر آماده داریم که در کنار قبرهای اضطراری در مواقع ضروری می‌توانند کمک حائز اهمیتی باشند.

وی ادامه داد: ۲۰۰۰ دستگاه آمبولانس را تجهیز کرده‌ایم و ۱۰۰ سوله بحران نیز در تهران برای مواقع اضطراری وجود دارد. همچنین ناوگان سازمان پسماند شامل ۳۱۹ دستگاه انواع ماشین آلات شامل کامیون‌های کمپرسی، غلطان، بیل مکانیکی، لودر و پانکر نیز در سطح مناطق ۲۲ گانه آماده و توزیع شده‌اند.

وی ادامه داد: برای جمع‌آوری پسماندهای عادی، این سازمان با بکارگیری ۵۱ دستگاه ماشین آلات جمع‌آوری پسماند سازمانی و ۱۱۸۵ دستگاه ماشین آلات پیمانکاران در نواحی ۲۲ گانه مشغول ارائه خدمات است.

مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران در ارائه گزارش در خصوص آنچه که در سازمان آتش نشانی برای مقابله با بحران انجام شده است، افزود: جلسات کارگروه آتش نشانی با هدف تصویب شرح وظایف این کارگروه و بررسی و جمع‌آوری اطلاعات ساختمان‌های بلندمرتبه و پرخطر جهت بازدید عملیاتی سازمان آتش نشانی انجام می‌شود. همچنین آموزش اطفاء، امداد و نجات بسیجیان گردان‌های شهرداری تهران طی سه ماه برای بیش از ۲۰۰۰ نفر انجام شده است.

وی تاکید کرد: در دو سال گذشته برابر ۳۰ سال گذشته تجهیزاتی همچون بالابر تامین شده و امروز ۷۰۰۰ نیروی آموزش دیده زبده در مجموعه شهرداری تهران حضور دارند.

به گزارش ایسنا، پس از استماع گزارش مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران، انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران با تاکید بر لزوم آموزش‌های همگانی و توجه به بافت‌های فرسوده در استان تهران، گفت: قبل از برنامه ریزی برای مواردی همچون تدفین در مواقع اضطرار شهرداری وظایف دیگری بر عهده دارد که از جمله آن می‌توان به نوسازی بافت‌های فرسوده و ارتقای تاب‌آوری شهری اشاره کرد.

وی با تاکید بر اینکه مساحت بافت‌های فرسوده در تهران زیاد است، افزود: باید در این حوزه اقدامات پیشگیرانه داشته باشیم. همانند کاری که بنیاد مسکن در استان‌های دیگر مشغول انجام آن است. ۳۲۰۰ هکتار بافت فرسوده که بیش از یک و نیم میلیون نفر در آن ساکن هستند اولویتی است که در وظیفه شهرداری تهران است و در جهت تقویت اقدامات پیشگیرانه باید برای نوسازی بافت‌های فرسوده اقدام کند.

ایسنا

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
0
5
خدا عقل بهتون بده
امید به زندگی تو این مملکت همینه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
4
وای مرسی واقعا شرمنده کردید دیگه خیالمون راحت شد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
1
آن گور های نکنده با التهابی مکنده
چون چشم های زمین است مانده براه من و تو.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
یاد فیلم رحمان 1400 افتادم که شراره رفته بود لباس و کیف و کفش و ناخن مصنوعی شیک تهیه کرده بود که هروقت رحمان پسر رئیسش کشته شد و مرد شراره مراسم ختم رحمان را آبرومندانه بر پا کنه.
اگر قرار باشه اون زلزله بالای 7ریشتری موردنظر در تهران بیاد که همین برجها و خونه ها میشه قبر مردم بدبخت ! مسئولین ما همینقدر ازشون برمیاد هیچ کاری برای پیشگیری بلد نبوده و نیستند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار