جنجال مجری تلویزیون درباره پنیر لیقوان
کد خبر: ۱۸۱۵۰۰
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: 2020 June 07    -    ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۰
صحبت‌های تبلیغی مجری صداوسیما در یک برنامه تلویزیونی دردسرساز شد.

صحبت‌های تبلیغی مجری صداوسیما در یک برنامه تلویزیونی دردسرساز شد.

چند روزی است که هشتگ پنیر لیقوان در شبکه‌های اجتماعی مجازی داغ شده است. ماجرا از این قرار است که در برنامه «دستپخت» شبکه ۲ برای تبلیغ محصول لبنی برند «...»، لیقوان سنتی و محلی زیر سوال رفت و فریاد دوستداران آن، به‌ویژه آذری‌زبان‌ها را برآورد و هر کدام واکنشی به حرف‌های مجری این برنامه نشان دادند.

او گفته بود در قدیم پنیر لیقوان به طور بهداشتی تولید نمی‌شده است!

جنجال مجری تلویزیون درباره پنیر لیقوان

حرف‌های «سید وحید حسینی» مجری برنامه «دستپخت» صدای «روح‌الله متفکر آزاد» نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی را نیز درآورد، طوری که وی در یک پست توییتری به این موضوع واکنش نشان داد و نوشت: «طعم پنیر لیقوان محصول قرن‌ها تجربه زیست‌طبیعی مردمان سالم آذربایجان است. با توصیه یک مجری آشپزی نه‌تنها پنیر لیقوان حذف نمی‌شود بلکه ممکن است محصولات شرکت مربوطه دیگر سر سفره‌ها نیاید. با اقتصاد بومی منطقه بازی تجاری نکنید. #دستپخت»

قضیه به اعتراضات مجازی ختم نشد. آن‌قدر خشم مردم خطه آذربایجان برانگیخته و احساسات آنها جریحه‌دار شد که شرکت تبلیغ‌کننده را تهدید به تحریم کردند و تصاویری از اجرا شدن به‌الفور این تهدید را در شبکه توییتر مدام بازنشر کردند.

«شرکت...» هم این بازخوردها را بی‌پاسخ نگذاشت و در یک برنامه تبلیغی تلویزیونی و منتشر کردن ویدئوی آن در صفحه اینستاگرام خود دراین‌باره توضیحاتی داد و نوشت: «‌در پی صحبت‌های مجری برنامه دستپخت آقای وحید حسینی که موجب دلخوری بخشی از هم‌میهنان عزیز آذربایجانی شده بود ایشان در برنامه زنده قرعه‌کشی روی خط آمدند و از همه‌ عزیزانی که دچار دلخوری و ناراحتی شده بودند عذرخواهی کردند.

«سید وحید حسینی» مجری برنامه «دستپخت» نیز پیام ویدئویی ضبط و منتشر کرد و از همه مردم عذرخواهی کرد و در اینستاگرام خود نوشت: «هموطنان عزیز از اینکه ناخواسته و بدون اینکه قصد این کار رو داشته باشیم باعث کدورت خاطر شما شدیم، از همه شما عزیزان معذرت می‌خواهیم.»

با همه این اوصاف، روز گذشته خبری روی تارنمای ایسنا رفت با این عنوان: «پیگیری قضایی موضوع تخریب پنیر لیقوان از طریق مراجع قضایی». در ذیل آن مدیر صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی از پیگیری قضایی موضوع تخریب پنیر لیقوان در این برنامه تلویزیونی از طریق مراجع قضایی و مدعی‌العموم خبر داد و گفت: پیگیری لازم را تا حصول نتیجه از طریق مراجع قضایی ادامه خواهیم داد.

همشهری آنلاین

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتری سیاسی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
2
11
یک رفتار بی ظرفیتانه از نماینده مجلس
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
2
7
خداییش تازه فهمیدم از پنیر لیقوان هم کمترم. پس دمت گرم پنیر لیقوان عزیز که خیلی هم خوشمزه ای و زینت بخش سفره ها خصوصا در افطار.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
1
0
خب واقعا پنیر لیقوان سنتی بهداشتی نیست. طعم پنیر لیقوان به خاطر وجود ادرار گوسفند در شیره.
کلا لبنیات گوسفندی طعمشون به خاطر وجود ادرار گوسفند در شیر هست . چون دوشیدن سنتی گوسفند از پشتش یعنی بین پاهای عقبی انجام میشه . و خیلی اتفاق میافته که گوسفند در حین دوشیدن شیر ادرار می کنه.
البته در بعضی مناطق مثل استان کرمان روش دیگه ای برای دوشیدن شیر دارند. از پهوی گوسفند و در حالی که پای عقب گوسفند ر میدن بالا شیر می دوشند. اینطوری اگه ادرار کنه داخل شیر نمیریزه . طعم شیر گوسفندی کرمان با همه جا فرق داره و با شیر گاو فرق چندانی نداره غیر این که چرب تره.
پاسخ ها
امیر
| |
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
چطوری بچه کرمــــون. یادت رفت بگی که گوسفند وقتی میخواد شماره دو (ادرار) کنه، ایستاده نمیتونه و باید حالت نیمه نشسته (یعنی پاهای عقبشو باید خم کنه که کسی که میدوشه متوجه میشه و این فرصت به او اجازه میده که از آلوده شدن شیر جلوگیری کنه.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار