کارگردان «زیرخاکی»: گفتند برو از اشرف پول بگیر!
کد خبر: ۱۸۱۴۹۰
تاریخ انتشار: 2020 June 07    -    ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰
روزنامه اعتماد با جليل سامان، كارگردان سريال «زيرخاكي» گفتگو کرده که بخشی از آن را در ادامه می‌خوانید.

روزنامه اعتماد با جليل سامان، كارگردان سريال «زيرخاكي» گفتگو کرده که بخشی از آن را در ادامه می‌خوانید.

کارگردان «زیرخاکی»: گفتند برو از اشرف پول بگیر!

کارگردان سریال زیرخاکی:

* باید فیلمساز چیزی از تاریخ بگوید که به درد امروزمان بخورد و به مخاطب هشدار بدهد که اگر شما مراقب اعمال خود نباشید ومثل این مردم رفتار کنید گرفتار مشکلات آنها می‌شوید.

* البته باید مراقب مظنونین همیشگی بود! عده‌ای هستند که مدام دنبال این هستند که برچسبی به شما بزنند به عنوان نفوذی!

* مثلا در سه‌گانه قبلی من هست و نیستم را صرف مبارزه با منافقین کردم ولی با کمال ناباوری یکی از مدیران بزرگوار به تهیه‌کننده «نفس» گفته بود برو قسط آخرت را از قرارگاه اشرف بگیر!

* کار به جایی رسید که در صورتجلسه زیرخاکی که منجر به رد شدن کامل فیلمنامه زیرخاکی بود نوشتند نفس تماما در دفاع از توده‌ای‌ها و منافقین است! خب من با این آدم‌ها و این مظنونین همیشگی چه کنم؟ می‌گویند سامان همیشه از دنده چپ بلند می‌شود! خیلی باید احمق باشم که طرفدار چپ و راست باشم! عملا چند تا سکانس توی زیرخاکی بود که به واسطه آن اگر مخاطب کم‌شعور هم باشد، میزان تنفر من از چپ‌ها و روشنفکرنماها را می‌فهمد.

* (در پاسخ به این سوال که «زیر خاکی» با استقبال مخاطبان بیشتری همراه بود): خودم هم شگفت زده شدم از میزان توجه مردم. بازخوردهای خیلی خوبی گرفتم. تصمیم گرفته بودم مجموعه‌ای بسازم تا مخاطب عام و خاص با کار ارتباط برقرار کنند. خداروشکر که انجام شد.

* وقتی پژمان را انتخاب کردم خیلی از همکاران و بازیگران دلخور شدند که چرا او؟ من در جواب‌شان گفتم در پژمان چیزی می‌بینم و برای نقش او چیزی نوشتم که شما نمی‌بینید. در واقع می‌دانم پژمان از پس این نقش بر می‌آید. این مطلب هم مهم است که اگر پژمان همه جا هست یعنی مخاطب دوستش دارد.

* ما در سریال زیرخاکی اگر می‌خواستیم هم نمی‌توانستیم چنین شوخی کنیم ولی اساسا خودم هم با استفاده از شوخی‌های جنسی در کارهایم به‌شدت مخالفم چون اولا معتقدم کارم باید در شرایط سالمی به مخاطب ارایه شود طوری که بتواند با خانواده آن را ببیند. نظر من این است که باید کمدی را جدی بسازیم، حتی کمدی را هم باید جدی بازی کرد. در یک سریال یا فیلم کمدی هر چه صحنه‌ها جدی‌تر، ‌دکوپاژ جدی‌تر، موسیقی جدی‌تر، ‌صداگذاری جدی‌تر باشد کار خنده‌دارتر می‌شود!

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار