شيوه‌هاي مناسب صحبت كردن همسران
کد خبر: ۱۸۱۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2015 June 09    -    ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۱
بعد از چند سال زندگي زناشويي، معمولا زوج ها دچار خستگي، روزمرگي، سوء تفاهمات ساده اي که گاهي بسيار بزرگ مي شوند و حتي تا مرز طلاق پيش مي روند، صحبت هايي که بسيار تند و زننده هستند و ... تمام توصيفات گفته شده خطرناک و مهلک هستند. اين احساس در روابط بين زن و مرد يک سم است زيرا...
در اين مقاله توصيه هايي را براي زوج ها مطرح مي کنيم تا بتوانند زندگي خانوادگي شان را دوام بيشتري ببخشند در عين اينکه از کنار هم بودن نيز لذت مي برند.

 زن و شوهر چگونه مي توانند از زندگيشان لذت بيشتري ببرند در عين اينکه در آرامش هستند، يکديگر را دوست دارند و در تمام لحظات به فکر همسر خود هستند  و هر دو به دنبال راه حلي جهت تداوم بخشيدن به زندگي زناشويي خود هستند؟

 بعد از چند سال زندگي زناشويي، معمولا زوج ها دچار خستگي،  روزمرگي، سوء تفاهمات ساده اي که گاهي بسيار بزرگ مي شوند و حتي تا مرز طلاق پيش مي روند، صحبت هايي که بسيار تند و زننده هستند و ... تمام توصيفات گفته شده خطرناک و مهلک هستند. اين احساس در روابط بين زن و مرد يک سم است زيرا اين سم روابط بين زوجين را مسموم مي کند و مسلما در اين ميان زندگي خانوادگي قرباني مي شود.

 تمام مشاوران خانواده معتقد هستند در هنگامي که بحثي بين زن و شوهر صورت مي گيرد بايد يکي از زوجين يا هر دو سکوت اختيار کنند تا بتوانند با تمدد اعصاب و آرامش بيشتري به مشکل پيش آمده فکر کنند.

 زيرا هنگام عصبانيت و بحث هاي زناشويي معمولا با فريادهاي گوش خراش و پرخاش جويانه نسبت به طرف مقابل صدايمان را بلند مي کنيم و همين عمل اولين جرقه اي براي شدت گرفتن بحث مي باشد پس توصيه اکيد مي شود که در بحث هاي زناشويي هنگامي که احساس مي کنيد صداي شما و همسرتان در حال اوج گرفتن هستند سکوت اختيار کنيد و همسرتان را نيز دعوت به سکوت و آرامش کنيد تا بتوانيد در ساعتي ديگر که آرامش خود را به دست آورديد به دور از احساساتي شدن  به موضوع بپردازيد.

 اکنون به نقاط بسيار باريک و مهم در استحکام روابط زناشويي اشاره مي شود  که شايد به نظر ساده برسند اما بسيار مهم هستند :

 1 - به صحبت هاي همسر خود هميشه با دقت گوش بدهيد؛  زيرا نوع صحبت کردن، بلندي يا کوتاهي صدا، نوع کلماتي که استفاده مي شود به خوبي بيانگر احساس، حالت رواني و دروني همسرتان مي باشد. بخصوص اين مورد را خانم ها نسبت به همسرانشان بايد فراموش نکنند.

 اما چرا اين توصيه را بعنوان اولين راه حل به شما ارائه کرديم ؟

 زيرا آقايان برعکس خانم ها درون گرا هستند، به ندرت و خيلي کم صحبتهاي خود را بروز مي دهند اما شما با استفاده از اين راه حل  مي توانيد به حالات دروني  آنها پي ببريد. جالب است بدانيد که مشکل زيادي از زوجين حول اين موضوع مي گردد که  خانم ها از اينکه همسرانشان با آنها درددل نمي کنند  شکايت دارند و  به قولي حرفهايي که در دلشان نهفته است را به آنها بروز نمي دهند  و تنها خانم ها هستند که با شوهرانشان صحبت مي کنند و هميشه منتظر کلامي از طرف همسرانشان هستند اما اين خواسته جواب داده نمي شود تا به صورت يک کمبود و عقده تبديل مي شود. اين مشکل و عقده کم کم خود را در روابط عاطفي بين همسران نشان مي دهد و خانم نيز ديگر تلاشي در جهت تقويت روابط انجام نمي دهد.

 2 - هميشه در چشمان همسر خود نگاه کنيد مانند روزهاي اولي که با هم ازدواج کرده بوديد و عاشقانه يکديگر را نظاره مي کرديد. چشم ها تاثير فوق العاده اي در جذب، استحکام بخشيدن روابط زناشويي دارند.

 هميشه با چشماني عاشقانه همسر خود را نگاه کنيد تا او به ياد داشته باشد شخصي در دنيا او را دوست دارد و انتظارش را مي کشد.

 3 - هميشه همسرتان را در هر شرايطي که باشيد حمايت کنيد؛ حمايت معناي مختلفي دارد  و تنها به معناي حمايت مالي نيست. گاه  حمايت احساسي، حمايت فکري  بسيار مهم تر از حمايت هاي مالي مي باشند

 به همسرتان اطمينان دهيد که در هر موقعيت و هر زماني  به او  اعتماد کامل داريد.

4 - اجازه دهيد همسرتان در رابطه با مشکلاتش صحبت کند حتي اگر شنيدن اين مشکلات براي شما خوشايند نباشد يا  ناراحت شويد.

 براي مثال :  اگر همسرتان به شما مي گويد که در حال ورشکست شدن مي باشد  به جاي اينکه به او بگوييد : نه ! من طاقت ندارم، جواب فاميل را چه بدهم، از اين پس چطور زندگي کنيم و يا سوالاتي بدين سبک... با همسرتان همدردي کنيد اجازه دهيد او به صحبت هايش ادامه دهد از او بپرسيد حالا چه فکري دارد ؟ چه طور مي توانيد با هم راه حلي پيدا کنيد ؟

فراموش نکنيد همسرتان به کمک،همدلي و همدردي شما نيازمند است نه ملامت و افکاري که دردهاي او را مضاعف کنند.

 5 - از همسرتان راجع به علايق، سلايقش سوال بپرسيد.شايد هرگز در اين رابطه با شما صحبت نکند اما زماني که سوال مستقيم پرسيده شود  مجبور به پاسخ دادن مي شود.

 ياد بگيريد که علاقه خود را به همسرتان بروز بدهيد؛ گفتن جملاتي مانند : " دوست دارم –  با آمدن تو زندگيم رنگ و بويي ديگري گرفت – برايم ارزش مند هستي و.... " در زندگي زناشويي معجزه مي کند.

بسياري از روابط زناشويي در خانواده هاي ايراني به دليل مشکلات عاطفي  منجر به متارکه يا طلاق عاطفي مي شود.

6 - نظرات خود را بدون ترس مطرح کنيد؛ اين مورد بيشتر در خانم ها ديده مي شود. بدين معنا که خانم ها از ترس اينکه مبادا از چشم همسر خود بيافتند يا طرد شوند از گفتن نظراتشان ممانعت مي کنند. اما با مرور زمان و ادامه يافتن اين جريان، خانم ها دچار مشکلات روحي شديدي مي شوند پس نظرات خود را بدون هيچ گونه ترس و اباي بيان کنيد.
 
7 - از غر زدن بر سر موضوعات کوچک و بي اهميت جدا بپرهيزيد. بسياري از دعواها و بحث هاي جدي از همين مورد آغاز مي شوند. اينکه خانم يا آقا سر موضوع کوچکي آنقدر غر مي زند تا عرصه را بر طرف مقابل تنگ مي کند و در نتيجه او نيز به دفاع از خود مي پردازد.

منبع:seemorgh.com


نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۱
0
0
من کلا همه زندگیم سر مساله 6 بهم ریخته. ولی هر بار دیگه حس میکنم رابطه رو به نابودیه میرم حرفامو می زنم (اونم چون می خوام حقیقت نگفته رابطه تموم نشه) تازه رابطه خوب میشه. نمیدونم واقعا چرا رفتارم اینطوریه. در حالی که همیشه طرف مقابلم منو تشویق میکنه هر حرفی دارم بزنم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار