کلیساهایی که با وجود شیوع کرونا نباید تمیز شوند
کد خبر: ۱۸۱۰۶۲
تاریخ انتشار: 2020 June 02    -    ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰
کلیساهای معروف به استاو(Stavkirke)، یکی از نمودهای مسیحیت در کشورهای شمال‌غرب اروپا و به‌ویژه اسکاندیناوی به شمار می‌روند؛ عبادتگاه‌هایی یک‌دست چوبی، با معماری منحصر به فرد که شباهتی به صومعه‌ها و کلیساهای کاتولیک و پروتستان دیگر کشورهای اروپایی ندارند.

به نقل از رسانه فارسی زبان؛ کلیساهای معروف به استاو(Stavkirke)، یکی از نمودهای مسیحیت در کشورهای شمال‌غرب اروپا و به‌ویژه اسکاندیناوی به شمار می‌روند؛ عبادتگاه‌هایی یک‌دست چوبی، با معماری منحصر به فرد که شباهتی به صومعه‌ها و کلیساهای کاتولیک و پروتستان دیگر کشورهای اروپایی ندارند.

این آثار مذهبی-باستانی به‌ویژه در نروژ، هم‌زمان با شیوع ویروس کرونا درهای خود را به روی مومنان و گردشگران بسته‌اند. مشکل زمانی آغاز می‌شود که با پایان قرنطینه و کاهش محدودیت‌های اجتماعی، درهای این کلیساها هم باز شود: هیچ کسی حق ندارد به هیچ چیزی در داخل و خارج از این کلیساها دست بزند.

کلیساهایی که با وجود شیوع کرونا نباید تمیز شوند

کلیسای بورگورند نروژ - کپی رایت Copyright NRK/EBU

مواد شیمیایی و به‌ویژه ضدعفونی کننده‌ها دشمن چوب به کار رفته در بنای این کلیساها و همچنین وسائل داخل آن است. آنطور که تانا گی‌یراکر، مدیر کلیسای استاو بُرگوند می‌گوید، چوب این کلیساها با نزدیک به ۱۰۰۰ سال قدمت،‌ یارای مقاومت در برابر مواد ضدعفونی‌کننده، شوینده و حتی آب را ندارد.

موسسه حفاظت از آثار باستانی نروژ، برای جلوگیری از تخریب این کلیساها و هم‌زمان ممانعت از شیوع دوباره ویروس کرونا، اعلام کرده است که هیچ مراجعی نباید به ساختمان این کلیساها و لوازم چوبی داخل و خارج آن دست بزند.

نروژ با کمتر از ۸۵۰۰ مبتلا و ۲۳۸ قربانی کووید-۱۹ یکی از نمونه‌های موفق رویارویی با شیوع ویروس کرونا به شمار می‌رود.

برترین ها

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار