خوردن این قرص برای مادران باردار ضرر دارد
کد خبر: ۱۸۰۵۹۰
تاریخ انتشار: 2020 May 28    -    ۰۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۰
محققان در بررسی داروی استامینوفن به نتیجه‌ای تلخ رسیدند. آن‌ها دریافتند فرزندان مادرانی که در دوره بارداری این قرص را مصرف می‌کردند، بعد از هفت سالگی دو برابر بیشتر از کودکان دیگر بهبیش فعالی «ADHD» و مشکلات رفتاری دیگر دچار می‌شوند.

درحالی که از نظر پزشکان استامینوفن کم خطرترین مسکن برای زنان باردار است، اما محققان می‌گویند حتی همین داروی به ظاهر کم خطر می‌تواند بر نوزادان متولد نشده آثاری جبران ناپذیر بگذارد.

محققان با بررسی فرزند مادرانی که استامینوفن را در دوره بارداری مصرف کرده بودند، اعلام کردند که حتی یک بار در هفته خوردن این دارو می‌تواند کودکان را در معرض مشکلاتی جدی قرار دهد. به همین دلیل به مادران آینده توصیه می‌کنند که قبل از خوردن هر قرص، بار دیگر به ضرورت مصرف آن فکر کنند و آثارش روی فرزندشان را نادیده نگیرند. از نظر آن‌ها انجام تمرین‌های تن آرامی می‌تواند حساسیت زنان به درد را کمتر و نیازشان به خوردن مسکن‌ها را تا اندازه‌ای برطرف کند؛ در غیر این صورت خانم‌های استامینوفن دوست باید منتظر تولد فرزندی باشند که در مهارت‌های برقراری ارتباط ضعیف‌تر از دیگران است.

تاثیر این دارو حدود ۱۲ دقیقه بعد از مصرف خوراکی آن شروع می‌شود. استامینوفن یک داروی ضد التهاب نیست و آثار ضد التهابی اندکی دارد.

مصرف زیاد استامینوفن می‌تواند موجب آسیب به کبد شود و در بعضی کشور‌ها این دارو شایع‌ترین علت آسیب حاد کبدی است. استامینوفن یکی از شایع‌ترین دارو‌هایی است که اوردوز می‌شود. این دارو بدون نسخه پزشک قابل دسترس است.

بهداشت نیوز

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار