تهران از فردا به یک شرط به روال عادی برمی‌گردد
کد خبر: ۱۸۰۳۴۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2020 May 25    -    ۰۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۵
طبق اعلام ​معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس پایتخت، تمامی صنوف بعد از تعطیلات عید سعید فطر، با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

طبق اعلام ​معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس پایتخت، تمامی صنوف بعد از تعطیلات عید سعید فطر، با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

بازگشایی اصناف پرخطر از روز سه‌شنبه

سرهنگ نادر رحمانی با اشاره به جلسه ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا و دستور رئیس جمهور به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص بازگشایی صنوف پرخطر، اظهار کرد: طی مکاتبات و پیگیری‌های مستمر اتاق اصناف تهران از این ستاد، در نهایت امروز مقرر شد تا تمامی صنوف بعد از تعطیلات عید سعید فطر، با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی فعالیت خود را آغاز کنند.

وی ادامه داد: این موضوع شامل تمام صنوف می‌شود و استثنایی وجود ندارد و حتی صنوفی که از آن‌ها به عنوان صنوف پرخطر یاد می‌شد، با دستورالعمل جدید اجازه بازگشایی و فعالیت از سه‌شنبه هفته جاری را دارند.

معاون نظارت بر اماکن عمومی تاکید کرد: تمامی واحد‌های صنفی باید نسبت به ثبت نام در سامانه salamat.gov.ir اقدام و کد مجوز بهداشت را دریافت و در واحد صنفی نصب کنند. فعالیت این واحد‌ها بدون ثبت نام و دریافت کد مجوز غیر مجاز خواهد بود.

جزییات بازگشایی اغذیه فروشی‌ها و استخرها

معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جزییات پروتکل بازگشایی اغذیه فروشی ها و مراکز ورزشی را اعلام کرد.

محسن فرهادی افزود: اماکن ورزشی پر برخورد مثل سالن های کشتی همچنان بسته و بازگشایی آنها ممنوع است. بقیه فعالیت های ورزشی در مناطق سفید آزاد است. در مناطق زرد ورزش های انفرادی آزاد است و در مناطق قرمز برخی باشگاههای ورزشی با تایید مسئولان ورزشی و دانشگاههای علوم پزشکی می توانند فعال باشند. استخرها هم فقط در مناطق سفید می توانند باز باشند.

فرهادی گفت: رستورانها، اغذیه فروشی ها و فست فودها از امروز (عید فطر) بازگشایی می شوند و می توانند با رعایت پروتکل بهداشتی سرویس دهی به مشتریان را شروع کنند. البته با حداکثر ظرفیت نمی توانند فعالیت کنند و با رعایت فاصله گذاری می توانند به ارائه خدمات سرو غذا در داخل رستوران و اغذیه فروشی اقدام کنند.

وی افزود: در مورد مدارس هم با توجه به اینکه بسیاری از مدارس ابتدایی تعطیل شده اند، مشکل چندانی نداریم، بقیه مدارس در مقاطع بالاتر هم همچنان خدمات خود را به صورت مجازی و آنلاین ادامه می دهند و فقط در صورت نیاز برای رفع اشکال تعدادی از دانش آموزان می توانند به صورت حضوری در کلاس حاضر شوند. امتحانات پایه های نهایی یعنی پایه نهم و دوازدهم به صورت حضوری و بقیه خدمات مدارس به صورت مجازی انجام می شود. معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت ادامه داد: کنکور هم در زمان هایی اعلام شده با رعایت فاصله گذاری و با استفاده از ماسک و دستکش برگزار می شود. دانشگاهها هم از ۱۷ خرداد در دوره های دکترا، ترم آخر کارشناسی ارشد و جاهایی که نیاز به آزمایشگاه است می توانند باز باشند.

بازگشایی رستوران‌ها مشروط شد

رئیس اتحادیه رستوران‌داران از آغاز فعالیت رستوران‌ها بعد از عید سعید فطر خبر داد و گفت: این اتفاق مشروط بر استفاده ۵۰ درصدی از ظرفیت پذیرش مشتریان است.

علی اصغر میرابراهیمی با اعلام خبر بازگشایی رستوران‌ها بعد از عید سعید فطر گفت: تمامی رستوران‌هایی که از وزارت بهداشت کد رهگیری دریافت کرده‌اند، می‌توانند فعالیت خود را آغاز کنند.

وی ادامه داد: توجه شود که فعالیت این رستوران‌ها مشروط بر استفاده از 50 درصدی از ظرفیت پذیرش مشتریان و رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌های اجتماعی در مشتریان است. همچنین آشپزها و تمامی کارکنان ملزم به استفاده از دستکش، ماسک و سفره‌های یک بار مصرف در میزهای سرو بوده و ظروف مورد استفاده نیز باید به طور مرتب شستشو و ضد عفونی شود.

همچنین خسرو ابراهیمی‌نیا رئیس اتحادیه تالارداران از ادامه تعطیلی این صنف خبر داد و گفت: کماکان در تعطیلی و بلاتکلیفی به سر می‌بریم و منتظر تصمیمات اتاق اصناف هستیم.

برترین ها

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
0
0
جان عزیزانتون حداقل تالارها واماکن ورزشی را باز نکنید که فاجعه به بار نیایید..........
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار