تعداد مبتلایان به کرونا در چین دو رقمی شد
کد خبر: ۱۸۰۳۲۱
تاریخ انتشار: 2020 May 25    -    ۰۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵
پس از چند روز که تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در چین صفر شده بود شمار مبتلایان بار دیگر در این کشور دو رقمی شد.

پس از چند روز که تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در چین صفر شده بود شمار مبتلایان بار دیگر در این کشور دو رقمی شد.

کمیسیون ملی بهداشت چین امروز دوشنبه اعلام کرد در روز گذشته ۱۲ فرد مبتلا به کرونا شناسایی شده است که از این تعداد یک نفر در استان سیچوان و ۱۰ نفر هم در استان مغولستان داخلی بوده اند.

مقامات بهداشتی چین همچنین اعلام کردند در روز گذشته هیچ موردی از فوت و یا موارد مشکوک به کرونا ثبت و گزارش نشده است.

آنها همچنین اعلام کردند روز گذشته ۷ بیمار از بیمارستان مرخص شدند و شمار افرادی که دارای وضعیت بحرانی هستند از هفت تن به یک مورد کاهش یافته است.

گزارش ها حاکی است تا روز گذشته /یکشنبه/ یک هزار و ۷۲۴ مورد وارداتی در چین شناسایی شده است که یک هزار و ۶۷۸ تن آنها درمان و از بیمارستان ها و مراکز درمانی مرخص شده اند بقیه همچنان در حال درمان هستند که وضعیت یک نفر آنها وخیم است.

کمیسیون بهداشت ملی چین همچنین اعلام کرد در روز گذشته ۴۰ بیمار ناقل خاموش از جمله دو مورد وارداتی را شناسایی کرده است گزارش می افزاید در حال حاضر ۳۹۶ بیمار ناقل خاموش در چین تحت نظارت هستند که ۲۸ مورد آنها وارداتی هستند.

شیوع ویروس کرونا معروف به «کووید ۱۹» برای نخستین بار اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین بعد از انجام یک سری تحقیقات، در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

ویروس کرونا تا کنون پنج میلیون و ۵۰۰ هزار نفر را در سراسر جهان مبتلا کرده است از این تعداد دو میلیون و ۳۰۲ هزار درمان شده و ۳۴۲ هزار نفر هم فوت شده اند دو میلیون و ۸۵۰ هزار نفر هم در حال حاضر با این بیماری درگیر هستند.

این ویروس در چین هم ۸۲ هزار و ۹۸۵ تن را مبتلا کرد که از این تعداد چهار هزار و ۶۳۴ تن فوت شده و ۷۸ هزار و ۲۶۸ تن نیز درمان شدند در حال حاضر تنها ۸۳ بیمار مبتلا به کرونا در چین در حال درمان هستند که وضعیت ۷ تن آنها وخیم گزارش شده است.

ایرنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار