کاهش ۸۰درصدی مرگ و میر ناشی از کرونا
کد خبر: ۱۸۰۲۸۴
تاریخ انتشار: 2020 May 24    -    ۰۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۰
معاون کل وزیر بهداشت گفت: در کشور آمار بستری و مرگ و میر به میزان قابل توجهی در حدود ۷۰ الی ۸۰ درصد نسبت به زمان اوج بیماری کاهش یافته است، اما براساس پیش بینی ها در برخی از استان ها با روند صعودی مواجه هستیم.

معاون کل وزیر بهداشت گفت: در کشور آمار بستری و مرگ و میر به میزان قابل توجهی در حدود ۷۰ الی ۸۰ درصد نسبت به زمان اوج بیماری کاهش یافته است، اما براساس پیش بینی ها در برخی از استان ها با روند صعودی مواجه هستیم.

ایرج حریرچی که به استان خوزستان سفر کرده است، در جلسه ستاد مقابله با کرونا استان خوزستان درباره آخرین وضعیت بیماری در این استان گفت: در کشور آمار بستری و مرگ و میر به میزان قابل توجهی در حدود ۷۰ الی ۸۰ درصد نسبت به زمان اوج بیماری کاهش یافته است، اما براساس پیش بینی ها در برخیاز استان ها با روند صعودی مواجه هستیم.

او ادامه داد: بیشترین روند صعودی مربوط به استان خوزستان است، البته استان از نظر میزان شیوع کمی بالاتر از متوسط کشوری است، اما با توجه به روند در چند روز اخیر و تعطیلات عید فطر پیش بینی ما این است که تا چند روز آینده روند صعودی هر چند اندک را در استان شاهد باشیم.

حریرچی با اشاره به اقداماتی که در خوزستان انجام شده است، گفت: با توجه به اختیارات منطقه ای که داده شده است و هدایت استاندار محترم یک دوره ۵ روزه و یک دوره سه روزه فاصله گذاری اجتماعی با شدت بسیار بیشتری اجرا شد.

او با اشاره به امکانات بیمارستانی استان گفت: خوشبختانه از لحاظ امکانات بیمارستانی، از دانشگاه های علوم پزشکی گرفته تا نیروهای مسلح و سازمان تامین اجتماعی و بخش خصوصی همکاری خوبی دارند.

معاون کل وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه راه اصلی مقابله با بیماری اول فاصله گذاری اجتماعی و رعایت بهداشت فردی توسط خود مردم با زیرساخت هایی است که توسط ارگان های حکومتی تامین می شود، افزود:راه دوم شناسایی بیمار و مورد سوم شناسایی افرادی است که با بیماران ارتباط نزدیک دارند و احتمال ابتلا به بیماری را دارند.

حریرچی با بیان اینکه همکاری خوبی که اکثر مردم انجام دادند در کنترل بیماری موثر بوده است افزود: اما تعداد اندکی هستند که رعایت نمی کنند و شاید مشکل ما است که نمی توانیم پیام ها را به خوبی به آنها برسانیم.

او با تاکید بر اینکه برگزاری هر گونه مراسمی که به تجمع بینجامد منجر به گسترسش بیماری می شود گفت: درخواست ما این است که مردم خون گرم خوزستان همکاری بیشتری با ما داشته باشند تا میزان موارد مرگ و میر را به حداقل برسانیم.

معاون کل وزیر بهداشت ابراز امیدواری کرد با فاصله گذاری اجتماعی مناسب و بازگشایی های هوشمندانه حداکثر فعالیت هایی که توام با درآمد اقتصادی و تامین درآمد معیشت مردم است را انجام دهیم، اما در مقابل نیز تماس های اجتماعی به حداقل برسد.

برترین ها

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار