طرز تهیه نان رول دارچینی
کد خبر: ۱۷۹۵۷
تاریخ انتشار: 2015 November 15    -    ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۷
مایه خمیر را با شیر ولرم و ۱ قاشق چایی خوری از شکر مخلوط کنید ۱۰ دقیقه استراحت دهید تا عمل آید . در ظرفی‌ دیگر شکر ، کره ، زرده تخم مرغ را ریخته با مفتول هم بزنید ...
طرز تهیه نان رول دارچینی

مواد لازم :

کره 45 گرم
شکر 30 گرم
شیر ولرم 1/4 پیمانه
زرده تخم مرغ 1 عدد
مایه خمیر 3.5 گرم فوری
نمک 1/8 قاشق چای خوری
آرد به میزان لازم

مواد میانی نان :
کره ۳۵ گرم
دارچین ۱/۲ قاشق سوپخوری
شکر ۲/۵ قاشق سوپ خوری

طرز تهیه  :

مایه خمیر را با شیر ولرم و ۱ قاشق چایی خوری از شکر مخلوط کنید ۱۰ دقیقه استراحت دهید تا عمل آید . در ظرفی‌ دیگر شکر ، کره ، زرده تخم مرغ را ریخته با مفتول هم بزنید تا مخلوط هم شوند سپس نمک و مایه خمیر عمل آماده همراه شیر را را هم اضافه کنید هم بزنید سپس آرد را کم کم اضافه کنید تا خمیر بدست آید که به دست نمیچسبد خمیر را ۱۰ دقیقه ورز دهید .
سپس خمیر را در ظرفی‌ که با کره چرب کردید بگذارید روی آن را بپوشانید و به مدت ۱ ساعت در جای گرم استراحت دهید . پس از این مدت خمیر را دوباره کمی‌ ورز دهید سپس خمیر را با وردنه ۳۰ در ۳۷ سانت باز کنید ۳۵ گرم کره را آب کنید و با برس روی سطح خمیر باز شده کاملا بمالید روی آن مخلوط شکر و دارچین را بپاشید .
سپس خمیر را از دو طرف رول کنید تا به وسط برسید با فاصله ۲ سانت برش دهید سپس در سینی فر که کاغذ روغنی انداختید با فاصله بچینید روی سینی را بپوشانید و رولها رابه مدت ۲۰ دقیقه دیگر بپوشانید .
بعد از این مدت سینی را فر ۲۰۰ درجه به مدت تقریبی ۲۰ دقیقه قرار دهید . بعد از اینکه نان رول دارچینی را از فر در آوردید هم میتوانید روی آنها را با برس کره آب شده بزنید.

آشپزی مثبت

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار