شرایط عجیب برخی بانک‌ها برای افتتاح حساب
کد خبر: ۱۷۹۵۴۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2020 May 16    -    ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۳
برخی بانک‌ها برای افتتاح حساب مشتریان جدید شرط کرده اند که حتماً از اداره پست نامه بیاورند، ضمن آنکه از آن‌ها اجاره نامه و کپی آن را هم می‌خواهند.

برخی بانک ها برای افتتاح حساب مشتریان جدید شرط کرده اند که حتماً از اداره پست نامه بیاورند، ضمن آنکه از آنها اجاره نامه و کپی آن را هم می خواهند.

برخی بانک ها به تازگی برای افتتاح حساب مشتریان جدید شرایطی خاص را اعلام و تأکید کرده اند که این شرایط در راستای قوانین مبارزه با پولشویی است.

از جمله شرایط عجیب بانک ها برای افتتاح حساب این است که مشتری حتماً باید از اداره پست نامه بگیرد و تحویل بانک دهد؛ یکی از افرادی که به تازگی برای افتتاح حساب نزد یک بانک دولتی اقدام کرده برای دریافت این نامه از اداره پست 24 هزار تومان نیز هزینه پرداخت کرده است.

البته کارمند یکی از شعب این بانک به خبرنگار ما گفت: روال کار به این صورت است که بانک در زمان افتتاح حساب، به مشتری می گوید برای اطمینان از صحت کد پستی، نامه ای که شامل شرایط افتتاح حساب است را به آدرس پست کرده و مشتری بعد از دریافت نامه، باید به بانک مراجعه کند.

آنطور که این کارمند بانک می گوید:‌هزینه ارسال نامه از طریق پست، 11 هزار تومان است که مشتری باید بپردازد؛ ضمن آنکه برای افتتاح حساب نیز باید 50 هزار تومان از سوی مشتری پرداخت شود.

ولی برخلاف این اظهارات، برخی از شعب همین بانک، نامه را به مشتری تحویل میدهند تا شخصاً به اداره پست ببرند؛ اداره پست هم تاریخ مشخصی را برای ارسال به مشتری اعلام می کند.

خبرنگار از این بانک درباره چرایی دریافت نامه از پست باوجود ارائه قبوض آب و برق محل سکونت مشتریان سوال کرد و به این پاسخ رسید که اداره مبارزه با پولشویی بخشنامه ای را به شعب بانک ابلاغ کرده که براساس آن باید استعلام دقیق از کد پستی محل سکونت افراد در پرونده وجود داشته باشد.

شعب بانکی این روزها به مشتریان جدید برای افتتاح حساب می گویند باید برای افتتاح حساب، اصل کارت ملی و شناسنامه و کپی آنها، قبض مصرفی متعلق به آدرس اعلامی بانک، کد پستی محل سکونت، اصل مدرک شغلی و کپی آن، نامه ارسالی اداره پست، اصل اجاره نامه یا قولنامه محل سکونت و کپی را تحویل شعبه دهند.

شرایط عجیب برخی بانک‌ها برای افتتاح حساب

خبرآنلاین

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
0
1
مالکان خانه هم لابد باید اصل و کپی سند مالکیت مسکونی را بانک ارائه کنند.
جالبه که از افراد عادی اینهمه مدارک میگیرند و از آنهائیکه واقعا" پولشویی میکنند هیچ مدرکی نمیخواهند و وامهای درشت ریالی و ارزی را بدون وثیقه و تضمین را درحالیکه تاکمرخم شده اند را دودستی تقدیم میکنند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار