منشا واقعی کرونا ویروس پیدا شد
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2020 May 13    -    ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰
تیمی از دانشمندان چینی دریافتند که جهش های غیرمعمولی که مشخصه کرونا است پیشتر در ویروس های دیگری که خفاش های وحشی را آلوده کرده بودند، دیده شده است.

به نقل از رسانه فارسی زبان؛ تیمی از دانشمندان چینی دریافتند که جهش‌های غیرمعمولی که مشخصه کرونا است پیشتر در ویروس‌های دیگری که خفاش‌های وحشی را آلوده کرده بودند، دیده شده است.

این کشف این شایعه را که کووید-۱۹ (کرونا) در آزمایشگاه ایجاد شده است را رد می‌کند. نتایج تحقیق محققان که منشا واقعی کروناویروس را مشخص می‌کند در مجله Current Biology منتشر شده است.

کروناویروس RmYN۰۲ که از ۲۲۷ نمونه جمع آوری شده از استان یون‌نان چین از ماه مه تا اکتبر سال ۲۰۱۹ شناسایی شده است. نشان می‌دهد که بعضی از قسمت‌های ژنوم RmYN۰۲ تقریباً با کووید-۱۹ یکی هستند. در بخشی از ژنوم هر دو ویروس شباهت تا ۹۷.۲ درصد مشاهده می‌شود، ولی در بخش دیگری مثل اتصال ویروس به سلول هیچ شباهتی مشاهده نشده است و این بدان معنی است که کروناویروس RmYN۰۲ نمی‌تواند مثل کووید-۱۹ به سلول‌های انسانی وارد شود و شخص را آلوده کند.

کروناویروس‌ها خانواده بزرگی از ویروس‌ها و زیر مجموعهٔ کروناویریده هستند که از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری‌های شدیدتری همچون سارس، مرس و کووید-۱۹ را شامل می‌شوند.
برترین ها