تعطیلات به 6 روز در سال رسید!
کد خبر: ۱۷۹۱
تاریخ انتشار: 2015 June 06    -    ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۵
 تعطیلی هفتگی موزه‌ها و اماکن تاریخی تحت پوشش سازمان میراث فرهنگی و گردشگری لغو و از این به بعد موزه‌ها فقط در 6 روز از سال تعطیل خواهند بود.

محمد حسن طالبیان - معاون میراث فرهنگی - در بخشنامه‌ای به همه‌ استان‌ها و کاخ موزه‌های کشور، ساعت کار موزه‌ها را از 9 صبح تا 19 اعلام و تعطیلی هفتگی همه‌ اماکن مذکور را لغو کرد.

در بخشنامه معاون میراث فرهنگی همچنین آمده است، افزایش ساعت کاری موزه‌ها، مجموعه‌ها و اماکنی که ظرفیت بازدید بیشتری دارند براساس صلاحدید مدیران بدون مانع است.

همچنین براساس این بخشنامه، موزه‌ها، کاخ موزه‌ها و اماکن فرهنگی- تاریخی تحت پوشش سازمان میراث فرهنگی در روزهای 14 خرداد به مناسبت رحلت حضرت امام خمینی(ره)، بیست و یکم ماه رمضان به مناسبت شهادت حضرت امام علی (ع)، بیست و پنجم شوال به مناسبت شهادت حضرت امام جعفر صادق(ع)، نهم و دهم محرم به مناسبت تاسوعا و عاشورای حسینی و بیست و هشتم ماه صفر به مناسبت رحلت حضرت رسول اکرم(ص) و شهادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) تعطیل است.

به گزارش ایسنا، علاوه بر تعطیلی کاخ موزه‌ها پیش از تصویب این طرح، موزه‌های زیر نظر سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در سراسر کشور یک روز در هفته یعنی روزهای دوشنبه و فقط کاخ گلستان برای از دست نرفتن زمان گردشگران در روزهای یک‌شنبه تعطیل بودند، خبر تغییر قیمت‌های ورودی موزه‌ها از اواخر سال گذشته نیز قابل توجه است.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار