انگلیس: کمک‌ پزشکی ترکیه قابل‌استفاده نیست
کد خبر: ۱۷۸۷۳۵
تاریخ انتشار: 2020 May 07    -    ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۸
دولت انگلیس اعلام کرد که کمک‌های پزشکی ترکیه برای تامین کمبود نیازهای این کشور در میانه بحران شیوع کرونا (کووید-۱۹) با استانداردهای بهداشتی انگلیس مطابقت ندارد

دولت انگلیس اعلام کرد که کمک‌های پزشکی ترکیه برای تامین کمبود نیازهای این کشور در میانه بحران شیوع کرونا (کووید-۱۹) با استانداردهای بهداشتی انگلیس مطابقت ندارد.

«برندون لویس» وزیر ایرلند شمالی روز پنجشنبه در گفت وگو با شبکه خبری اسکای در این باره گفت، زمانی که محموله به انگلیس رسید، تیم کارشناسان آن را بازرسی کرده و به این نتیجه رسیدند که از استاندارد لازم برخوردار نیست و تصمیم گرفتند از آن استفاده نکنند. وی مدعی شد که محموله جدید و با کیفیتی در راه است که نیاز کشور را تامین خواهد کرد.

این سیاستمدار انگلیسی با این حال توضیحی درباره عدم بررسی نمونه محموله ترک پیش از ارسال و امکان پس گرفتن هزینه آن ارائه نداد.

انگلیس که به دلیل کمبود تجهیزات پزشکی در میانه بحران کرونا به شدت تحت فشار قرار دارد دو هفته پیش برای خرید ۸۴ تن محموله بهداشتی با شماری از کشورها از جمله ترکیه توافق کرد.

تحویل این محموله دو روز به تاخیر افتاد تا سرانجام نیروی هوایی انگلیس برای دریافت تجهیزات راهی ترکیه شد.

گزارش‌ها حاکیست که این محموله شامل ۴۰۰ هزار روپوش پزشکی بود که انگلیس با کمبود آن مواجه است و پزشکان این کشور هشدار داده‌اند اگر موجودی انبارها تامین نشود از درمان بیماران مبتلا به کرونا انصراف خواهند داد.

در مقابل ،‌ «محمت دوزن» از شرکت «سلگنا تکستیل» ترکیه امروز (پنجشنبه) به بی‌بی‌سی گفت؛ تاکنون هیچ‌گونه شکایتی را از طرف سازمان بهداشت و سفارت انگلیس در آنکارا و یا مقامات این کشور دریافت نکرده است. وی افزود که تمام اجناس استفاده شده دارای مجوز هستند و شرکت او آماده پاسخ به اعتراض‌ها در این زمینه است.

با کمبود تجهیزات پزشکی در انگلیس، سازمان ملی خدمات بهداشت این کشور دستورالعمل جنجال برانگیزی را صادر کرده و از پزشکان و پرستاران خواسته به‌جای استفاده از روپوش تمام قد و یکبار پزشکی، گزینه‌هایی مانند پیش‌بند پلاستیکی یا استفاده از روپوش‌های قابل شست‌وشو را در نظر قرار دهند.

این سازمان از کادر درمانی خواسته روپوش‌های موجود را فقط در شرایطی که احتمال بالای تماس با ترشحات بیماران مبتلا به کرونا وجود دارد استفاده کنند.

کادردرمانی انگلیس که بارها نسبت به وضع موجود اعتراض کرده و به دولت نامه نوشته‌اند، با توبیخ و تهدید به اخراج مسئولان بهداشت مواجه‌ شده‌اند.

ناظران می‌گویند که اوضاع بیمارستان های انگلیس در مواجهه با ویروس کرونا «به لحاظ تعداد، سرعت افزایش و وخامت حال بیماران، همچنین کمبود ظرفیت بیمارستان‌ها در حال انفجار است»

ایرنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار