کاهش ابتلا به کرونا در چین، کره‌جنوبی و ژاپن
کد خبر: ۱۷۸۶۷۱
تاریخ انتشار: 2020 May 07    -    ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰
آمار و ارقام اعلامی از روند شیوع ویروس کرونا در کشورهای چین و کره جنوبی نشان می‌دهد شمار ابتلای روزانه بر اثر این بیماری به میزان چشمگیری کاهش پیدا کرده است.

طبق اعلام رسمی در کشورهای چین، کره جنوبی و ژاپن شمار مبتلایان روزانه ویروس «کووید ۱۹»، از نزولی بودن سیر این بیماری حکایت دارد.

کمیسیون بهداشت ملی چین امروز (پنجشنبه) اعلام کرد طی بیست‌وچهار ساعت گذشته فقط دو مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا در این کشور ثبت شده است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، این در حالی است که دو مبتلای جدید منشأ داخلی نداشته و از خارج به چین وارد شده‌اند.

بر اساس آمار اعلامی جدید، در همین بازه زمانی اما هیچ مورد فوتی در چین ثبت نشده است.

بدین ترتیب تعداد کل مبتلایان به این ویروس در چین به ۸۲۸۸۵ نفر رسید و تعداد قربانیان آن نیز در رقم ۴۶۳۳ نفر باقی ماند.

از تعداد کل مبتلایان چینی اما ۷۷۹۵۷ نفر بهبود یافته و سلامتی خود را به دست آوردند و فعلا ۲۹۵ مورد فعال ابتلا به کرونا در این کشور وجود دارد.

در کره جنوبی نیز - که به دلیل نزدیکی به کانون شیوع کرونا، جزء اولین کشورهایی بود که به این بیماری آلوده شد - روند کاهش تعداد مبتلایان روزانه به این بیماری ادامه دارد.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری کره جنوبی گزارش داد که طی بیست‌وچهار ساعت گذشته چهار مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا در این کشور ثبت شده است.

به نوشته وبگاه اطلاع‌رسانی این مرکز، همچنین از روز گذشته تا کنون، فقط یک نفر به تعداد قربانیان کرونا در کره جنوبی افزوده شد.

بدین ترتیب تعداد کل مبتلایان در کره جنوبی به ۱۰۸۱۰ نفر و تعداد کل فوتی‌های آن نیز به ۲۵۶ نفر رسید.

در مقابل اما تا کنون ۹۴۱۹ مبتلا به کرونا در کره جنوبی بهبود یافته و با به‌دست آوردن سلامتی خود، از بیمارستان مرخص شدند.

وزارت بهداشت ژاپن نیز اعلام کرد که بر اساس تست پی.سی.آر (PCR) انجام شده، جواب آزمایش ابتلای ۱۵۲۵۳ نفر به ویروس کرونا مثبت است.

به نوشته وبگاه «نیپون»، تعداد کل جان‌باختگان بر اثر این بیماری نیز ۵۵۶ نفر است.

برآوردهای وبگاه «وُرلداُمتر» نشان می‌دهد حدود سه میلیون و ۸۲۰ هزار نفر در جهان به کرونا مبتلا شده‌اند، ۲۶۵ هزار نفر فوت کرده‌اند و یک میلیون و ۳۰۳ هزار نفر بهبود یافته‌اند.

فارس

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار