پارتیشن چند منظوره در آپارتمان‌های کوچک
کد خبر: ۱۷۸۳۰۵
تاریخ انتشار: 2020 May 08    -    ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰
اگر نقشه خانه یا آپارتمان محل زندگی شما دارای پلان بازی بدون دیوارها یا پارتیشن ها باشد، این ویژگی می تواند گاهی راهگشا و گاهی چالش هایی را در بر داشته باشد. پلان باز برای طراحی دکوراسیون داخلی به خصوص در زمان تعریف حوزه ها و یا حریم ها و تقسیم بندی خانه موضوعی چالش برانگیز است. این سختی در خانه های کوچکتر نیز بیشتر قابل لمس است.

پارتیشن چند منظوره در دکوراسیون آپارتمانی کوچک

پارتیشن چند منظوره در دکوراسیون آپارتمانی کوچکبه گزارش «تابناک با تو»؛ اگر نقشه خانه یا آپارتمان محل زندگی شما دارای پلان بازی بدون دیوارها یا پارتیشن ها باشد این ویژگی می تواند گاهی راهگشا و گاهی چالش هایی را در بر داشته باشد پلان باز برای طراحی دکوراسیون داخلی به خصوص در زمان تعریف حوزه ها و یا حریم ها و تقسیم بندی خانه موضوعی چالش برانگیز است این سختی در خانه های کوچکتر نیز بیشتر قابل لمس است زیرا محدودیت فضا عملکردها را تحت پوشش قرار داده و در عین حال با هر پارتیشنی می تواند فضا را کوچکتر و بسته جلوه گر نماید. بنابراین طراحی هوشمندانه خانه هایی با پلان باز بسیار حائز اهمیت در عین حال در کاربردی تر شدن فضا نقش موثری را ایفا می نماید.


در این آپارتمان که توسط گروه معماران Balaio Arquitetura طراحی شده است از پلان باز به عنوان فرصتی برای دکوراسیون فضا استفاده شده و با استفاده از یک پارتیشن تقسیم کننده ی اتاق که دارای قفسه های باز و یک باکس چوبی است موقعیتی برای قرارگیری تلویزیون و همینطور تفکیک ورودی و نشیمن گردیده است.

پارتیشن چند منظوره در دکوراسیون آپارتمانی کوچک

قفسه های باز، ساخته شده از فولاد ، امکان نمایش وسایل تزئینی و گیاهان را فراهم می کند ، در حالی که در طرف دیگر آن تلویزیون نصب شده و عملکرد نشیمن را افزایش می دهد. از آن جا که به دلیل کوچکی فضا و نوع چیدمان اتاق نشیمن ، دیواری در دسترس برای تلویزیون نبود ، بنابراین این ایده علاوه بر تفکیک فضایی تلویزیون را نیز در موقعیت مناسبی قرار داد.

سفارشی سازی چوب به کار رفته در باکس چوبی و هماهنگی رنگ آن باچوب نیمکت ها و میز جلومبلی همینطور تطابق فریم های مشکی رنگ، یکنواختی خوبی در فضا ایجاد کرده و نیمکت های چوبی با قرارگیری بدون ایجاد تداخل با مبلمان و جریان حرکتی می توانند به راحتی در مواقع نیاز مورد استفاده قرار گیرند.

همانطور که بارها گفته شده باز شدن درب ورودی مستقیما به نشیمن از اشتباهات دکوراسیونی و گاهی اجتناب ناپذیر است که برای رفع این مشکل در این آپارتمان از این پارتیشن کمک گرفته شده و با ایده ای خلاقانه به زیبایی ، نشیمن از دید مستقیم خارج شده است.

پارتیشن چند منظوره در دکوراسیون آپارتمانی کوچک

منبع: دکوبوم

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار