پُرتورم‌ترین کشورهای جهان را بشناسید
کد خبر: ۱۷۸۲۶۴
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: 2020 May 03    -    ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۰
تورم یکی از سخت ترین موانع رشد و پیشرفت جوامع در طول تاریخ بوده است چرا که این پدیده بر روی تمام جنبه های زندگی افراد تاثیر گذار است و در حال حاضر تعداد کشورهایی که با این پدیده مواجه شده اند کم نیستند.

تورم آثار و تبعات مثبت و منفی به دنبال دارد اما به نفع گروه‌های پردرآمد و به ضرر گروه‌های فقیر و کم‌ درآمد است و از قدرت خرید افراد کم درآمد می کاهد. در واقع تورم همچنین هزینه‌های عمومی دولت را افزایش داده و در نتیجه دولت را مجبور به افزایش کسب درآمد یا استقراض از بانک مرکزی می‌کند که با این کار ضربات جبران‌ناپذیری به اقتصاد کشور وارد میشود.

پُرتورم‌ترین کشورهای جهان را بشناسید

تورم سریع و مدت دار به هم ریختگی بافت‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جامعه را به همراه دارد و از کارکرد موثر و مفید نهادهای قانون‌گذار و سیاست‌گذار و همچنین مدیریت جامعه جلوگیری می‌نماید.

در بین تمام کشورهای دنیا ونزوئلا با فاصله زیاد از سایر کشورهای پرتورم دنیا در صدر این فهرست قرار گرفته است؛ نرخ تورم این کشور ۲۸۲۹۷۲.۸ درصد است.

این کشور از سال ٢٠١٣ وارد رکود شد و سال به سال بیشتر در آن فرو رفت. همراه این انقباض، تورمی رشد کرد که در تاریخ کم سابقه شد. تورم در سال ٢٠١٧ به ٢٦١٦ درصد و در ژوئن ٢٠١٦ به بیش از ٤٦ هزار درصد رسید و افزایش نرخ تورم این کشور تاکنون ادامه یافت.

پُرتورم‌ترین کشورهای جهان را بشناسید

پس از ونزوئلا نام کشور زیمبابوه در این فهرست آمده است که نرخ تورم آن ۱۷۵.۶۶ درصد است این کشور زمانی یکی از پیشرفته‌ترین کشورها در قاره آفریقا محسوب می‌شده است و ریشه‌های بحران در زیمبابوه به سال‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ زمانی که رابرت موگابه، رئیس‌جمهور این کشور اقدام به چاپ بی‌رویه اسکناس کرد، باز می‌گردد.

بر اساس گزارش‌های برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد، به زودی تا سال آینده میلادی نیمی از مردم این کشور برای فراهم کردن مواد غذایی مورد نیاز خود به کمک نیاز خواهند داشت.

سومین کشوری که بیشترین نرخ تورم را در میان کشورهای جهان دارد کشور سودان جنوبی است؛ سودان جنوبی با نام رسمی جمهوری سودان جنوبی کشوری در آفریقا است و این کشور یکی از فقیرترین و شاید یکی از بدترین کشورها در وضعیت سلامتی در جهان است و نرخ تورم در آن ۵۶.۱ درصد است و بحران اقتصادی موجود در این کشور به دلیل جنگ داخلی به وجود آمده است.

کره شمالی چهارمین کشور پرتورم دنیا است به گونه ای که نرخ تورم در این کشور ۵۵ درصد است چراکه اقتصاد این کشور یکی از بسته‌ترین اقتصادهای جهان است.

سرانجام پنجمین کشوری که نرخ تورم در آن بسیار بالا است کشور آرژانتین است که نرخ تورم در آن ۵۴.۴ درصد است و این کشور به عنوان سومین اقتصاد بزرگ آمریکای لاتین و دومین اقتصاد بزرگ آمریکای جنوبی، در سال ۲۰۱۸ (۱۳۹۷) به دلیل مواجهه با بحران کاهش شدید ارزش واحد پولی اش با شرایط اضطراری روبرو شده است.

خبرآنلاین

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ايراني
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
0
4
كشور ماهم كه اصلا تورم نداره يا اگر هم داره زير صفره
كلا از همه چي خوبشو ما داريم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
0
3
و ششم؟
علیرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
0
4
ایران خودمان چی؟
ali
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
0
4
ما می توانیم، من مطمئنم با کمی تلاش بیشتر مسئولین زحمتکش و همراهی مردم می توانیم ونزوئلا رو شکست بدیم و با قدرت و فاصله ی زیاد اول بشیم!!!!!!
ناشناس
|
United Arab Emirates
|
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
0
1
ایران در لیست دچار خود حذفی شده!!!!!!
یا خوابی تابناک یا خیلی رو داری
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار