قویماق، دسر قوی و خوشمزه برای افطاری های شما
کد خبر: ۱۷۸۰۹۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: 2020 May 01    -    ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۲
قویماق یا قویماخ، اسم یک دسر خوشمزه و محلی استان تبریز می‌باشد. البته این دسر کمی شبیه کاچی نیز می‌باشد و به اسم قویماق تبریز و یا قویماق اردبیل معروف است. درست کردن این دسر خوشمزه خیلی سریع انجام می‌شود و طعم و عطر خاص و عالی دارد. برای تهیه کردن این دسر عالی باید از آرد گندم، شکر، کره و… استفاده کنید که هر یک از این مواد طبیعی بسیار سالم و مقوی هستند.

قویماق، دسر قوی و خوشمزه برای افطاری های شما

قویماق، دسر قوی و خوشمزه برای افطاری های شما«تابناک باتو» قویماق یا قویماخ، اسم یک دسر خوشمزه و محلی استان تبریز می‌باشد. البته این دسر کمی شبیه کاچی نیز می‌باشد و به اسم قویماق تبریز و یا قویماق اردبیل معروف است. درست کردن این دسر خوشمزه خیلی سریع انجام می‌شود و طعم و عطر خاص و عالی دارد.

برای تهیه کردن این دسر عالی باید از آرد گندم، شکر، کره و… استفاده کنید که هر یک از این مواد طبیعی بسیار سالم و مقوی هستند. به همین دلیل می‌توانید هم در سفره مهمانی خود تنوع خاصی بدهید و هم یک دسر خوشمزه و انرژی بخش و کاملا سالم را تدارک ببینید.

اگر می‌خواهید که این دسر تبریزی را مقوی‌تر و خوشمزه‌تر کنید، می‌توانید کمی مغز گردو و یا پودر نارگیل به آن اضافه کنید تا فواید و خواص این دسر دوبرابر شود. به دلیل طعم شیرین این دسر، معمولا در وعدغ صبحانه نیز می‌توانید میل کنید. وجود آرد و کره در این غذا باعث فراهم کردن کالری بالا آن شده است. از این رو این دسر برای افراد لاغر و ضعیف بسیار مناسب می‌باشد و به عنوان یک دسر مقوی بسیار عالی است.

از دیگر انواع غذا‌ها و دسر‌ها که می‌توانید به راحتی در منزل طبخ و سرو کنید می‌توان به ساج کباب، دلمه کلم برگ، خورش مرغ، خوراک زبان، دسر هویج بستنی، دسر بستنی و دسر بیسکویتی اشاره کرد.

مواد لازم

آرد گندم: ۵۰ گرم
شکر: ۱ لیوان
کره: ۲۰۰ گرم
زعفران و زردچوبه: به میزان لازم

مراحل پخت

ابتدا کره را در یک قابلمه بریزید و بر روی حرارت ملایم بگذارید تا آب شود.

سپس آرد را مرحله مرحله اضافه کنید و کمی تفت دهید تا آرد طلایی شود.

سپس زردچوبه و کمی آب جوش به قابلمه اضافه و مخلوط کنید.

شکر و زعفران را نیز به مواد اضافه کنید و مخلوط کنید.

بعد از گذشت حدود ۲۰ دقیقه، بعد از سفت شدن قویماق، اجاق گاز را خاموش کنید.

غذالند

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
0
1
این که همش شکره
صمدپاشازاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
0
1
البته فقط برای استان تبریزنیست بلکه کل منطقه آذربایجان وحتی دراستاهای دیگری نیزمثل کردستان همدان وحتی درخیلی ازمناطق استانهای کشور مثل اصفهان و لرستان وشیرازوغیره با اسمهای دیگری استفاده میکنند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
0
0
لطفاً زردچوبه نزنيد. دستور اصلى زردچوبه ندارد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار