پاتایا شهری در قلب ایران!
کد خبر: ۱۷۷۹
تاریخ انتشار: 2015 June 06    -    ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۳
طنز؛ وحید میرزایی: آیا تشخیص خبرهای درست برای شما مشکل شده است؟ آیا در فامیل مخصوصا فامیل های خانم تان اینا، شما را به خاطر پیش بینی های اشتباهی که در مورد سیاست و اقتصاد کشور دارید، مسخره می کنند و برای شما جک ساخته اند؟
آیا همسرتان به دلیل وضعیتی که همین جور روی هوا برای آینده کشور ترسیم می کنید، نسبت به شما بی علاقه و سرد شده و شب ها زود می خوابد؟ خب اینکه خیلی بد است! باشه حالا! آرام باشید. ما سخت تر و ضخیم تر از شما را درمان کرده ایم. تحلیل هایتان را به ما بسپارید. در این ستون با تحلیل و بررسی خبرها، وضعیت گل و بلبلی که بر همه چیز حاکم است، برای شما ترسیم می کنیم. این شما و این گلووووو و بلبل.

قبلا یک بار در همین ستون گل و بلبل عرض کردیم اختلاف طبقاتی در جامعه از مرز شکاف و فاصله طبقاتی گذشته و رسما جر خورده است و با مدیریت و جراحی اقتصادی دولت قبل و سپس اصرار بر شیب ملایم دولت فعلی، تبدیل به چاک طبقاتی شده است.

مؤید این امر، سخن معاون وزیر راه و شهرسازی است که گفته «خانوار متوسط ایرانی اگر 12 سال چیزی نخورد، صاحبخانه می شود!»

قبل از اینکه به این موضوع بپردازیم، یک نکته که چند وقتی ذهن ملت را درگیر کرده این است که اصلا خود شخص وزیر راه و شهرسازی کجاست؟ چرا نیست؟ نه جدی؟ بنده چند وقتی است رسانه ها و خاصه رسانه های ملی را با دقت رصد می کنم - که البته به همین دلیل دچار انواع بیماری های روحی و روانی شده ام - اما وزیر راه و شهرسازی را برعکس همکارشان، آقای گودرزی وزیر ورزش و جوانان، اصلا نمی بینم.

خب همین پنهان بودن از نگاه بیدار و تیزبین رسانه ها باعث می شود که معاون ایشان عرصه را فراخ دیده و اینچنین به مردم آمار غلط و کذب بدهد. به نظر می رسد این عدد 12 سال کمی محل شک و تردید است، چرا که خود بنده چند وقت پیش به اصرار خانواده با یک کیس ازدواج با شاسی بلند از نظر نوع ماشین آشنا شدم که نه تنها خودش بلکه پدرش، پدربزرگش و کلا اجدادش از همان لحظه ای که با توان بومی پدران شان پا به عرصه وجود گذاشتند، صاحبخانه بودند و نهایت نخوردن آنها برای خانه دار شدن، همان فاصله بین صبحانه و نهارشان بود.

از طرف دیگر هستند خانواده هایی که نه تنها خودشان بلکه هفت جد و آبادشان، 12 سال که بماند، از همان بدو تولد به امید خانه دار شدن هِی نمی خوردند. سالهاست نمی خورند. دوران سازندگی می شود، نمی خورند. اصلاحات می شود، نمی خورند. مهرورزی که کلا نمی خورند. تدبیر و امید هم با شیب کم و ملایم نمی خورند؛ اما باز هم خانه دار نمی شوند، با این وضعیت واقعا چاک نخورده؟

حقیقتا اگر برخی مسئولین چیزی نگویند و در سکوت کارشان را انجام دهند، انگار دچار انفجار مواضع و در مواقعی حریق مواضع می شوند. معاون برنامه ریزی و توسعه شهرداری مشهد در نشست با مهمانان خارجی اجلاس متروپلیس، وقتی دید «کی به کیه؟! بذار ما هم یه چیزی بگیم!» اظهار داشت: «ریشه متروپلیس، ام القراء است. اسپانیا هم ریشه اش از اسپان یا اصفهان گرفته شده. ضمن اینکه بارسلونا هم با بارساوا هم ریشه است که این نام دیگر منطقه مشهد است.»

در همین راستا شهرام شهیدی طنزنویس و کارشناس مسائل خارجی خط خطی که سفرهای زیادی به اقصی نقاط جهان داشته و در واقع به جرأت می توان گفت این اقصی نقاط جهان بوده است که سفرهای زیادی به شهرام شهیدی داشته، ضمن لبخندی بر لب، پس از این اظهار نظر معاون شهرداری مشهد گفت: «نام تعداد زیادی از شهرها و کشورهای جهان، ریشه در کلمات فارسی دارند که این با حضور آقای حداد عادل در رأس فرهنگستان ادب فارسی دور از ذهن نیست. به عنوان مثال شهرهای بیلبائو در اسپانیا و بیلفلد درآلمان ریشه در بیل که یک ابزار زراعی آریایی است، دارد. ریشه شهرهای زاراگوزا و مادرید در اسپانیا و ماساچوست در آمریکا تماما ایرانی بوده و طبق تحقیقات انجام شده، در قرن 18 میلادی یک پزشک ایرانی متخصص گوارش در سفری به این شهرها، نام آنها را انتخاب کرده است.»

وی افزود: «ریشه برخی شهرها و کشورهای جهان نه فقط از اسامی ایرانی بلکه از فرهنگ فولکلور و لهجه مناطق ایران گرفته شده است. برای مثال شهرهای جاکارتا، بخارست و کشور تونس، ریشه در گویش شهر اصفهان دارد.»

وی با بیان اینکه حتی ریشه برخی شهرهای جهان از نحوه و شرایط کنونی زندگی ایرانی هاست، گفت: «به عنوان مثال ریشه بندر سری بگاوان در کشور دوست و برادر برونئی و نیز کشور گابن، کاملا ایرانی است. همچنین دو ایالت دالاس و لاس وگاس در آمریکا برگرفته از نحوه صحبت برخی جوانان ایرانی در دانشگاه ها با همکلاسی هایشان یا با منشی شرکت های مختلف است و ریشه این ایالات نیز ایرانی است.»

به گفته این کارشناس، شهر پاتایا در تایلند هم رسما شهری ایرانی است که به اشتباه در نقشه جغرافیایی جزو شهرهای تایلند در نظر گرفته شده است. این کارشناس زبده ضمن چشمک زدن به دوربین به علامت اینکه «جدی این مسئولین فازشون چیه؟» تهران را برای سفری شش روزه به مقصد ونیز ایتالیا ترک کرد.
منبع: خط خطی
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار