تجارب جالب پرستار ایتالیایی از کرونا؛ در خانه بمانید
کد خبر: ۱۷۶۸۶۰
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: 2020 April 18    -    ۳۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰
عکس‌های منتشر شده از الیسیا با محبوبیت بسیاری در فضای مجازی روبرو شده و ۸۱۷ هزار لایک در اینستاگرام خورده است، تا جایی که کاربران اینترنتی حمایت گسترده‌ی خود را از این پرستار و کادر درمانی ایتالیا که در نبرد سخت با کرونا مبارزه می‌کنند، ابراز کردند.

تجارب جالب پرستار ایتالیایی از کرونا؛ در خانه بمانید!

تجارب جالب پرستار ایتالیایی از کرونا؛ در خانه بمانید!اختصاصی«تابناک با تو»؛ الیسیا بوناری پرستار ایتالیایی است، او به دلیل زحمات فراوانی که در زمینه جلوگیری از ویروس تاجی شکل انجام داده، در جهان به شهرت رسیده است. این پرستار با انتشار عکس‌های خود واقعیت فعالیت‌های کادر درمانی ایتالیا در مواجهه با کرونا را به نمایش گذاشته‌ است. او می‌گوید، پرستاران از لحاظ روحی، جسمی و عاطفی دچار خستگی شده‌اند. با این حال، الیسیا تسلیم ناامیدی نشده، بلکه او زندگی خود را فارغ از همه‌ی سختی‌ها وقف حرفه پرستاری نموده است.

عکس‌های منتشره از الیسیا با محبوبیت بسیاری در فضای مجازی روبه رو شده و ۸۱۷ هزار لایک در اینستاگرام خورده است، تا جایی که کاربران اینترنتی، حمایت گسترده‌ی خود را از این پرستار و کادر درمانی ایتالیا که در نبرد سخت با کرونا مبارزه می‌کنند، ابراز کردند.

الیسیا در فضای مجازی نوشت: من پرستارم و در مواجهه مستقیم با شرایط فوق‌العاده بهداشتی به سر می‌برم که همه شاهدش هستیم، می‌ترسم به بازار بروم و نیازهای خود را بخرم، از رفتن به کار می‌ترسم، من از ماسکی که با اندازه‌ی صورتم تناسب ندارد و یا صورتم را به زخمی می‌کند و یا عینک‌هایی که چشم‌هایم را خوب نمی‌پوشاند، می‌ترسم. من به دلیل ابزارهای حمایتی و بهداشتی دردناک و عَرق آور از نظر جسمی خسته‌ام. ما شش ساعت تمام بدون این که چیزی بنوشیم و یا دستشویی برویم سپری می‌کنیم.

تجارب جالب پرستار ایتالیایی از کرونا؛ در خانه بمانید!

من از نظر روحی خسته‌ام، و حال من مثل بقیه همکارانم در این نبرد چند هفته‌ای آشفته است، اما ما تسلیم نمی‌شویم و کارمان را همچنان ادامه خواهیم داد. من به مراقبت از حال بیماران ادامه می‌دهم چون به شغلم افتخار می‌کنم و آن را دوست دارم. تنها چیزی که از مردم می‌خواهم این است هرکسی که این نوشته را می‌خواند زحمات ما را هدر ندهد و اصول بهداشتی را رعایت کند و حتی الامکان در خانه‌های خود بمانند تا افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند به دردسر نیفتند. این را هم بگویم که اگر ما جوانیم دلیل نمی‌شود که کرونا نگیریم، ما هم مریض می‌شویم و کرونا ما را هم می‌کشد و در ضمن می‌توانیم ناقل بیماری باشیم، پس باید حواسمان را خوب جمع کنیم، من که با این شرایط کاری و قرنطینه‌ نمی‌توانم به خانه برگردم، بلکه باید سر کار باشم، پس خواهش می‌کنم در خانه بمانید و اصول بهداشتی را هم رعایت کنید.

تجارب جالب پرستار ایتالیایی از کرونا؛ در خانه بمانید!

بنا به گزارش «لوکال»، بیمارستان‌ها در ایتالیا به ویژه بیمارستان‌های شمال این کشور پر از بیمار است، پزشکان و پرستاران از تعداد مبتلایان رو به ازدیاد خسته شده‌اند. در حال حاضر بیش از ۱۵ هزار مبتلای حتمی به کرونا در ایتالیاست و ویروس منجر به کشته شدن بیش از هزار شخص در این کشور شده است، بنا به گزارش روزنامه‌ی «گاردین» واتیکان دستور داده همه‌ی کلیساها در ایتالیا تا زمان مقتضی تعطیل شوند.

شبیه اقامت اجباری


یک شهروند کانادایی به نام ریک اورفورد که در ایتالیا زندگی می‌کند و خاطرات زندگی خود را در وبلاگ Travel Addicted مستند می‌نماید، می‌گوید تعطیلی کامل ایتالیا شبیه رؤیاست، او می‌گوید: خارج شدن از خانه با وجود مجوزی که در جیبم برای خرید مواد غذایی از مغازه‌ها دارم، یک شرایط کاملاً عجیب و در عین حال ضروری را رقم زده است.

ریک و اندریا که در نوشتن این وبلاگ با هم شریک هستند، در پایان ماه مارس قرار بود سفر دریایی داشته باشند اما متأسفانه به دلیل تعطیلی ناشی از کرونا برنامه‌شان لغو شد و نتوانستند بروند و پول‌هایشان را پس گرفتند.

تجارب جالب پرستار ایتالیایی از کرونا؛ در خانه بمانید!

اما ریک و اندریا بعد از قرنطینه، زندگی روزانه‌ی خود را چگونه سپری می‌کنند؟! ریک می‌گوید: ماندن در خانه به این معناست که وقت بیشتری را جلوی تلویزیون سپری کنیم، بیشتر آشپزی کنیم و کارهای خانه را انجام دهیم. او افزود: می‌توانیم همه‌ی کارهای خانه را انجام دهیم و بهتر غذا بخوریم و حتی برخلاف تصور نه تنها چاق شویم بلکه لاغر شویم، و با والدین خود که از بودن ما خوشحالند وقت بیشتری را سپری کنیم.

ایتالیا کاملاً تعطیل شده است


سخنگوی پزشکان در ایتالیا در مصاحبه خود با خبرگزاری‌های این کشور گفت: اگر مجبور شدید برای کار یا خرید از خانه بیرون بروید، واقعیت شهری که در آن زندگی می‌کنید به شما رخ نشان خواهد داد، مثلاً خیابان‌های روم را خالی و مغازه‌ها را بسته خواهید یافت و در شهر فقط نور خورشید می‌تابد.

باید مجوز خروج برای کار یا دریافت خدمات درمانی را داشته باشید، و گرنه پلیس شما را متوقف خواهد کرد، مجبور به پرداخت جریمه و حتی زندانی خواهید شد. همه‌ی اینها یعنی اینکه قرنطینه را جدی بگیرید، و این طور که به نظر می‌رسد همه در ایتالیا تمام تلاش خود را برای تطبیق با قوانین جدید به کار ببرند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
0
12
کاش تهران هم تعطیل میشد
پاسخ ها
مشهد
| |
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
فكرشو بكنيد ايران فقط يك هفته ( هفته دوم عيد ) مثلا قرنطينه اجباري بود . فكر شو بكنيد با اين آمار بالا ( با توجه به جمعيت و نسبت سني جمعيت ، عدم وسعت اقتصاد و تبادلات مربوط به آن و عدم تردد توريست زياد به كشور ) قرنطينه واقعي اعمال و رعايت نشد . آمار ايران واقعا بالاست . اينكه گفته ميشه وضعيت ما بهتره ، عجيبه . ما در جدول آمار كرونا سازمان بهداشت جهاني بين هفت كشور عمدتا با اقتصاد بزرگ و باز و پر گردشگر و اغلب با جمعيت پير قرار داريم
و آمار ما بد نيست بلكه وحشتناكه
و نشان از بي مسوليتي در عدم قرار دادن كشور در قرنطينه كامل و به موقع است و همچنين عدم رسيدگي و پاسخگويي به عواقب قرنطينه كه همانا آسيب اقتصادي به خانوار ها است
طبق آمار استاني ، مشهد پيك درگيري با كرونا را داره ميگن ميخوان حرم رو باز كنن
عدم توجه و مسئوليت مسئولان بي فكري مردم را به دنبال داره . باور ميكنيد الان كه دارم اين مطلب رو مينويسم صداي مردم را از كوچه ميشنوم كه دارن عيد ديدني ميرن ! مهموني ها برقرار شده و خونه ها و خيابانها شلوغه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
0
1
یه پزستار با حجاب انتخاب میکردین که مجبور نباشین سانسورش کنین
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار