چین: آزمایشگاهی بودنِ کرونا دروغ است
کد خبر: ۱۷۶۷۷۹
تاریخ انتشار: 2020 April 16    -    ۲۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۲
سخنگوی وزارت خارجه چین در پاسخ به اتهام‌زنی‌های غرب علیه این کشور در خصوص منشأ شیوع کرونا تصریح کرد که طبق گفته سازمان جهانی بهداشت، هیچ شواهدی مبنی بر آزمایشگاهی بودن ویروس کرونا وجود ندارد.

سخنگوی وزارت خارجه چین در پاسخ به اتهام‌زنی‌های غرب علیه این کشور در خصوص منشأ شیوع کرونا تصریح کرد که طبق گفته سازمان جهانی بهداشت، هیچ شواهدی مبنی بر آزمایشگاهی بودن ویروس کرونا وجود ندارد.

در پی اتهام‌زنی کشورهای غربی از جمله ایالات متحده آمریکا و بریتانیا به چین مبنی بر بیرون آمدن ویروس ناشناخته «کرونا» از آزمایشگاهی در مرکز چین، «ژائو لیجیان» سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز (پنجشنبه) تأکید کرد که بنا به گفته سازمان جهانی بهداشت، هیچ‌ شواهدی مبنی بر آزمایشگاهی بودن کروناویروس وجود ندارد.

بنا به گزارش خبرگزاری رویترز، این دیپلمات چینی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اتهامات غرب در خصوص سرمنشأ ویروس کرونا از آزمایشگاهی در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین که اواخر سال ۲۰۱۹ بعنوان مرکز شیوع ویروس کرونا در جهان شناخته شده بود، گفت سازمان جهانی بهداشت تأیید کرده است که هیچ شواهدی وجود ندارد که نشان دهد کروناویروس در آزمایشگاه ساخته شده است.

از زمان شیوع ویروس کرونا در شهر ووهان چین و گسترش آن به دیگر کشورهای جهان، برخی کشورهای غربی، انگشت اتهامات را درباره شیوع این ویروس ناشناخته به سمت پکن روانه کرده‌اند و حتی مدعی هستند که چین از روی عمد این ویروس را در آزمایشگاه تولید و آن را گسترش داده است.

اواخر روز سه‌شنبه هفته جاری، «دونالد ترامپ» در اقدامی با متهم کردن سازمان جهانی بهداشت به «سوءمدیریت و پنهان‌کاری» این سازمان در بحران ناشی از شیوع کرونا، به مدت ۶۰ تا ۹۰ روز به حالت تعلیق درمی‌آورد تا بررسی‌های لازم در این زمینه را صورت دهد.

روز گذشته (چهارشنبه)، «جان ساورز» رئیس پیشین سرویس اطلاعات مخفی انگلیس (MI6) در گفت‌وگو با «رادیو بی‌بی‌سی»، اتهامات جدیدی را در رابطه با شیوع کرونا به چین وارد کرد و مدعی شد که چین کروناویروس را از غرب مخفی کرد و از اینکه مقصر همه‌گیری این بیماری در جهان است، طفره می‌رود.

طبق جدیدترین آمار و ارقام منتشر شده تا روز گذشته، دستکم دو میلیون ۹۰ هزار و ۸۸۶ نفر در سراسر جهان به کروناویروس آلوده شده‌اند و ۱۳۵ هزار و ۲۲۶ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند. ایالات متحده آمریکا نیز با ۶۴۴ هزار و ۸۹ مورد ابتلا و ۳۰ هزار و ۹۲۵ مورد فوتی همچنان بیشترین آمار مبتلایان و قربانیان کروناویروس در سراسر جهان را دارد.

فارس

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار