برند آب‌های گرم کشور به اسم استان اردبیل است
کد خبر: ۱۷۶۵
تاریخ انتشار: 2015 June 06    -    ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۷
 مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: حفاظت از عرصه‌های طبیعی ضرورتی برای حفظ بقا و زندگی انسان‌ها‌ست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه اردبیل، سید رضا موسوی به مناسبت هفته محیط زیست در نشست خبری خود با بیان اینکه برند آب‌های گرم کشور به اسم استان اردبیل است، خاطرنشان کرد: این موضوع نقطه قوتی برای استان اردبیل بوده، ‌در صورتی که به محیط زیست لطمه وارد شود، گردشگری این استان نیز ضرر خواهد دید.

وی گفت: استان اردبیل با طبیعت بکر و زیبایش می‌تواند به عنوان قطب اکوتوریسم کشور معرفی شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه سرانه تولید زباله در استان اردبیل بالاتر از متوسط کشوری است، تصریح کرد: دفن زباله در استان اردبیل ممنوع شده و زباله‌هایی که در استان تولید شده تاکنون در مسیر مناسب مدیریت نشده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بر اثر استفاده بی رویه از آب‌های زیر‌زمینی بسیاری از دشت‌ها در کشور نشست کرده است، خاطرنشان کرد: در حوضه آب نگرانی و دغدغه‌های فراوانی وجود دارد که گسترش بی رویه کشاورزی با اهداف توسعه اقتصادی به خصوص در مناطق مرکزی افت سفره‌های‌های زیرزمینی را به همراه داشته است.

موسوی با یادآوری اینکه مرزهای استان‌ها تبدیل به حیات خلوتی برای متخلفین شده است، گفت: توجه نکردن به ساخت و سازهای بی رویه در محیط‌های طبیعی و جنگلی باعث از بین رفتن پوشش‌های گیاهی در بلند مدت می‌شود.

مدیر‌کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل با بیان اینکه حفاظت از عرصه‌های طبیعی ضرورتی برای حفظ بقا و زندگی انسان‌ها‌ست، تصریح کرد: مردم باید قبل از قهر طبیعت از انسان‌ها به این امر واقف شده و هر کسی حفاظت از محیط زیست را وظیفه خود بداند.

موسوی با اشاره به اینکه طبق قانون تمامی پروژه‌های دولتی و غیر دولتی باید پیوست زیست محیطی داشته باشد، خاطرنشان کرد: باید در تمامی طرح‌ها کاهش اثرات زیست محیطی، تخریب زیستگاه‌ها، حیات وحش و پوشش‌های گیاهی مورد توجه قرار گیرد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار