کشف ۶ نوع دیگر کروناویروس در خفاش
کد خبر: ۱۷۶۳۰۸
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: 2020 April 11    -    ۲۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۵
خفاش‌ها ناقلان ۶ نوع جدید کروناویروس هستند که به گروه سارس-کووید -۲ تعلق دارند.
خفاش‌ها ناقلان ۶ نوع جدید کروناویروس هستند که به گروه سارس-کووید -۲ تعلق دارند.

به نقل از «PLOS ONE»، گروه دانشمندان از پارک ملی جانورشناسی اسمیتسونین و مؤسسه زیست شناسی محیط زیست موفق به کشف ۶ نوع دیگر کروناویروس جدید شدند.
 
کشف ۶ نوع دیگر کروناویروس در خفاش


شایان ذکر است که خفاش‌ها ناقلان ۶ نوع جدید کروناویروس هستند که به گروه SARS-CoV-۲ تعلق دارند که موجب شیوع کووید -۱۹ شده است. محققان به مطالعه نمونه‌های حیوانات وحشی از میانما پرداختند و نمونه‌برداری از آب دهان و مدفوع بیش از ۴۰۰ خفاش را انجام دادند که به انواع مختلف تعلق داشتند.

در ۴۸ نمونه، ۷ نوع کروناویروس کشف شد. ۶ نوع آن قبلا برای علم ناشناس بود. به گفته محققان، تحقیقات دیگری باید به انجام برسد تا معلوم شود آیا این ویروس‌ها برای انسان خطرناک هستند یا خیر. گفتنی است که بسیاری از انواع کروناویروس فقط به جانوران آسیب می‌رسانند.

بیماری همه گیر کووید - ۱۹ تاکنون جان بیش از ۱۰۲ هزار نفر در جهان را گرفته و بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر تا ۱۱ آوریل به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

در ۳۱ دسامبر سال ۲۰۱۹، مقامات چینی از شیوع ذات الریه پنومونی ناشناخته در شهر ووهان در بخش مرکزی این کشور (استان هوبی) به سازمان بهداشت جهانی اطلاع دادند. کارشناسان عامل ایجاد کننده بیماری را شناسایی کرده اند، این یک ویروس جدید است.

این ویروس می‌تواند از طریق قطرات تنفسی از انسان به انسان هم منتقل شود. حدس زده می‌شود که ممکن است این بیماری از طریق تماس با این آبزیان یا خوردن آن‌ها منتقل شود، ولی هنوز نتیجه نهایی در این زمینه حاصل نشده است.
برترین ها
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
0
2
طبق اعلام سیاستمداران دنیا به صورت ضمنی گفته اند که با 6 اپیدمی دیگر در آینده همراه باشید.
خفاش بیچاره
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
1
1
خفاش ابزیه؟
عادل
|
Germany
|
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
0
0
دقیقا منظورش از آبزی کدام حیوان بوده؟!!!!
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار