عربستان درباره ماه رمضان تصمیم گرفت
کد خبر: ۱۷۶۳۰۰
تاریخ انتشار: 2020 April 11    -    ۲۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۶
وزارت امور اسلامی عربستان اعلام کرد که تعلیق برگزاری نماز جماعت در ماه مبارک رمضان در مساجد این کشور ادامه خواهد داشت مگر اینکه تصمیم دیگری اتخاذ شود.

وزارت امور اسلامی عربستان اعلام کرد که تعلیق برگزاری نماز جماعت در ماه مبارک رمضان در مساجد این کشور ادامه خواهد داشت مگر اینکه تصمیم دیگری اتخاذ شود.

به گزارش شبکه خبری سی ان ان، محمد العقیل معاون وزیر امور اسلامی عربستان با اعلام این خبر افزود که این اقدام برای جلوگیری از ابتلای نمازگزاران به ویروس کرونا صورت گرفته و این روند ادامه خواهد داشت مگر اینکه تصمیمی بر خلاف آن توسط شورای علما و مقامات مربوط گرفته شود.

در حالی که عربستان نیز با عواقب ناشی گسترش بیماری کووید ۱۹ مواجه است، العقیل ابراز امیدواری کرد که این مشکل پیش از ماه رمضان برای این کشور حل شود.

شورای عالی علما عربستان روز ۱۷ مارس (۲۷ اسفند ۹۸) به عنوان بخشی از اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با ویروس کرونا، توقف برگزاری نماز جماعت و نماز جمعه را برای تمام نمازگزاران در مساجد سراسر کشور ضروری اعلام کرد.

ویروس کرونا موسوم به « کوید ۱۹» اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

«تدروس آدهانوم» مدیر کل سازمان جهانی بهداشت نیز ۲۱ اسفند ماه ۹۸ تاکید کرد که اگرچه واژه «همه‌گیر» (pandemic) به دلیل حساسیتی که دارد نباید بدون دقت مورد استفاده قرار گیرد اما ارزیابی‌های این سازمان ویروس کرونا را «همه‌گیر جهانی» شناسایی و اعلام می‌کند

ایرنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار