آغاز پیاده روی میلیونی اربعین حسینی
کد خبر: ۱۷۶۱۲
تاریخ انتشار: 2015 November 12    -    ۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۵
 زنگ آغاز موسم اربعین حسینی با آغاز حرکت میلیونی عاشقان اهل بیت(ع) از شهر بصره در جنوب عراق به سوی کربلا به صدا در آمد و گزارش ها حاکی از آن است که نخستین زائران ایرانی این مراسم نیز از مرز شلمچه در استان خوزستان وارد عراق شدند.
 
در حالیکه حدود 22 روز تا 20 صفر - اربعین - باقی مانده، مراسم پیاده روی اربعین حسینی، روز چهارشنبه از شهرهای مرزی ایران آغاز شد. همچنین مردم شهرهای اطراف عراق، پیاده روی اربعین حسینی را به سوی شهر کربلای معلا آغاز کردند.

بر این اساس نخستین گروه از زائران حسینی در مراسمی با حضور نماینده آیت الله محمد سعید حکیم از مراجع نجف اشرف و با حضور مسئولان محلی، درحالیکه پرچم های سبز و سرخ علوی و حسینی و پرچم های سیاه به نشانه عزا را بر دوش داشتند، حرکت 450 کیلومتری خود را از شهر بندری بصره در جنوب عراق به سمت کربلا آغاز کردند.

نماینده آیت الله حکیم در این مراسم گفت: همه امکانات و تلاش ها را برای خدمت به زائران حسینی و تسهیل حرکت زائران قبله آزادگان جهان، بکار گرفته ایم تا این مراسم که مقابل نگاه جهانیان است، به بهترین شکل برگزار شود.

همچنین نخستین گروه ها از زائران ایرانی امروز از مرز شلمچه در جنوب استان خوزستان عبور کرده و پیاده روی اربعینی را آغاز کردند.

به گزارش مسئولان سازمان حج و زیارت، سال گذشته حدود یک و نیم میلیون زائر ایرانی برای برگزاری مراسم اربعین راهی عراق شدند که امسال پیش بینی می شود این رقم به دو و نیم میلیون نفر برسد.

ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار