چیدمان در دکوراسیون داخلی
کد خبر: ۱۷۵۴
تاریخ انتشار: 2015 June 17    -    ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۳
پروژه ی طراحی معماری و دکوراسیون داخلی ویلا 3S در زمینی وسیع در شهر گراتس گایدورف بنا شده و با وجود اینکه کارفرما بودجه ی قابل توجهی برای آن در نظر گرفته بود و قصد ساخت خانه ی بسیار بزرگی را داشت، اما مساحتی که اجازه ی ساخت به آن داده شد بسیار کوچک تر از چیزی بود که تصور می شد.

توصیف خانه، ابراز مجموعه ای از تناقض هاست: ساده و هم پیچیده، واضح و هم بازیگوشانه، کوچک و هم بزرگ، نامتعارف و بی نظیر و هم قابل سکونت برای زندگی روزمره. با اینکه معماری و طراحی دکوراسیون داخلی این خانه، از سایر بناهای مسکونی متفاوت است اما برعکس آنچه که ممکن است به نظر برسد، زندگی در آن بسیار راحت و با آسایش همراه است. یکی از ایده های اصلی، دخالت دادن محیط در طرح بود. مرز بین خانه و باغ تا جای ممکن سیال و منعطف ساخته شد، بدین منظور که زندگی داخلی را به سوی فضای بیرونی گسترش دهد. تا حد ممکن مرزهای بین داخل و خارج و دکوراسیون داخلی و خارجی، گنگ و نامشخص طراحی و عوامل تفکیک فضایی، از بین متریال های شفاف و غیر صُلب انتخاب گردید. دیوارهای شیشه ای به درهای کشویی بزرگ تجهیز شدند. تراس ها تا داخل خانه کشیده شده و محدوده های مسقف، مرزها را گنگ نمودند.


دکوراسیون داخلی ویلا
در دکوراسیون منزل این پروژه، از محل نشیمن تراس جنوبی، یک تا خوردگی در بالای دیوارهای بیرونی آغاز میشود که تا روی سقف ادامه پیدا کرده و سازه ی ساختمان را در پوشش خود می گیرد و بدین طریق سقفی را شکل می دهد که از لحاظ فرمیک، با سقف کاذب های رایج متفاوت است. این تا خوردگی از نظر فضایی، محدوده های مختلفی را به وجود می آورد که هیجان بیشتری به مجموعه می دهد. در پیِ فضا و پرسپکتیوی که بدین طریق حاصل شده، خانه و دکوراسیون منزل از زوایای مختلف، متفاوت به نظر می رسد.

ارتفاع سقف اتاقهای داخلی که گاهی به چهار متر هم می رسد باعث می شود که خانه بسیار بزرگتر از اندازه ی واقعی خود به نظر برسد. طراحی دکوراسیون داخلی و چیدمان خانه حول یک هسته ی مرکزی که شامل فضای آشپزی، غذاخوری و نشیمن می شود، شکل گرفته است. درهایی بزرگ و کشویی در بین اتاق ها و فضاهای داخلی نصب شده و ارتباط بین آنها و حریم لازم در هر یک را فراهم می آورد که در صورت بسته شدن هر یک از این درها، هر اتاق، از دید مخفی شده اما همچنان از طرف  دیگر، دسترسی خود به فضای بیرونی را دارد؛ حتا حمام هم تراس نیمه شفافی دارد که با درهای تا شوی عریض، قابل تبدیل شدن به یک اتاق داخلی ست. مصالح اصلی خانه، آجر و دیوارها و سقف از جنس بتون هستند. این سقف که همچون یک منبع ذخیره ی گرمایی عمل می کند و هوای مطبوعی برای داخل خانه فراهم می کند، از بیرون، با چوب پوشیده شده و همچون سایبان و محافظی برای تمام خانه است که تراس و سقف را، از نظر بصری در یک کلِ مجسم جای می دهد.

منبع: مجله هنر معماری 27
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار