ایده‌هایی برای روز طبیعت که هیچ گاه کهنه نمی‌شود
کد خبر: ۱۷۵۳۳۷
تاریخ انتشار: 2020 April 01    -    ۱۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰
در این روزهای قرنطینه همه‌چیز رنگ و بوی دیگری به خود گرفته و تفاوت‌های زیادی با قبل پیدا کرده‌است، مردم امسال روز طبیعت را در خانه‌های خود سپری می‌کنند، با این حال آموختن و دانستن هیچوقت تعطیل نمی‌شود. گزارش امروز ما ایده‌هایی برای روزهایی است که در دل طبیعت سپری خواهید کرد، شاید در سیزدهم فروردین سال دیگر یا یکی از روزهای پساکرونایی، با ما همراه باشید.

این ایده‌های جذاب برای روز طبیعت هیچوقت قدیمی نمی‌شودبه گزارش «تابناک با تو»؛ در این روزهای قرنطینه همه‌چیز رنگ و بوی دیگری به خود گرفته و تفاوت‌های زیادی با قبل پیدا کرده‌است، مردم امسال روز طبیعت را در خانه‌های خود سپری می‌کنند، با این حال آموختن و دانستن هیچوقت تعطیل نمی‌شود. گزارش امروز ما ایده‌هایی برای روزهایی است که در دل طبیعت سپری خواهید کرد، شاید در سیزدهم فروردین سال دیگر یا یکی از روزهای پساکرونایی، با ما همراه باشید.

سیزده‌بدر سیزدهمین روز فروردین ماه و از جشن‌های نوروزی ما در ایران است. در تقویم‌ رسمی این روز طبیعت نامگذاری شده‌ و یکی از روز های تعطیلات رسمی ماست. ایرانیان بر این باورند که در این روز باید برای راندن نحسی از خانه بیرون روند و نحسی را در طبیعت به در کنند. حتما شما هم هر سال با نزدیک شدن به سیزده بدر برنامه ریزی می کنید تا روزی سرشار از شادی را در کنار عزیزانتان بیرون از خانه و در دل طبیعت بگذرانید. آیا تا به حال به این فکر کرده اید که ایده های تازه برای لذت بردن از این روز کدامند؟! در این مطلب با ما همراه شوید تا به شما بگوید که چطور می توانید در سیزده بدر بیشتر خوش بگذرانید.

خوردن خوراکی های خوشمزه در حالی که در طبیعت به سر می بریم لذت بخش خواهد بود. اما ما همیشه برای حمل ظروف و بسته بندی مواد غذایی به مشکلاتی بر می خوریم. همه ما دوست داریم در این سفر یک روزه وسایلی سبک تر را حمل کنیم، از ظاهر خوراکی هامان لذت ببریم و نگران شکستن ظروف و یا بهداشت مواد غذایی که می خوریم نباشیم.

ایده های بسته بندی برای سیزده بدر

بسته بندی مجزای سهم غذای هر فرد قبل از رفتن به پیک نیک راه حلی است که می تواند احتمال آلوده شدن مواد غذایی را در هنگام جا به جا کردن کمتر کند. درست است که فقط برای یک روز و تنها چند ساعات در فضای بیرون از خانه خواهید بود اما دلیلی ندارد که نسبت به ظاهر مواد غذایی بی تفاوت باشید. بهتر است سعی کنید از بسته بندی های زیبا استفاده کنید.

این کار را می توانید برای قاشق و چنگال ها نیز انجام دهید.

برای ظروف نوشیدنی درپوش بسازید تا از ورود حشرات و یا گرد و غبار در آنها جلوگیری کنید.

از شیشه های دهن گشاد به عنوان لیوان استفاده کنید. درب آنها را سوراخ کنید و از نی برای نوشیدن مایعات کمک بگیرید.

شیشه های دهن گشاد می توانند برای نگهداری لایه های غذایی که به قسمت های کوچک تقسیم شده اند مناسب باشند. هر شیشه جیره غذایی یک نفر را در خود جای می دهد و شما می توانید با یک روبان زیبا چنگال هر فرد را به بدنه بطری متصل کنید.

قرار دادن قاشق و چنگال های لازم برای صرف غذا در کنار هر بسته بندی به صورت مجزا به شما کمک می کند در وقت خود در این تفریح یک روزه صرفه جویی کنید. اینطور دیگر لازم نیست زمانی را برای چیدن و جابه جا کردن ظروف صرف کنید.

با بسته بندی زیبا و جذاب لذت خوردن را به همراهانتان هدیه کنید.

از ظروف یک بار مصرف که قابلیت برش و تا خوردن دارند برای ساخت بسته بندی کمک بگیرید. و البته به خاطر داشته باشید که آنها را پس از صرف غذا در طبیعت رها نکنید.

نگران این نباشید که ممکن است اتفاقی برای نمکدان های کوچک زیبایتان بفتد. نیازی نیست آنها را با خود حمل کنید. به جای آنها می توانید با سوراخ کردن در بطری های شیشه ای کوچک نمکدان های کوچک دست سازی برای کباب های خوشمزه سیزده بدر با خود ببرید.

برای جلوگیری از ریختن مایعات با استفاده از قوطی های کنسرو یک پایه مناسب برای بطری های آب و لیوان ها بسازید.

سیزده بدر و ایده های پارچه ای

از تکه پارچه‌ها کمک بگیرید و دست به کار شوید. شما می توانید بدون صرف هزینه‌ی زیاد کیف های زیبا و خلاقانه ای برای حمل مواد غذایی خود بسازید. تنها کافی است سری به گنجه پارچه ها بزنید و زمانی را به دوخت و دوز اختصاص دهید.

حتی می توانید برای ظروفی که درپوش ندارند درپوش های پارچه ای بدوزید تا مانع آلوده شدن مواد غذایی شوید.

زیربشقابی هایی که می تواند قاشق، چنگال و چاقو مورد نیاز برای هر فرد را در خود جای دهد بدوزید. ظروف را قبل از حرکت به صورت منظم درون آنها قرار دهید و از تعداد مورد نیاز مطئن شوید. این زیر بشقابی می تواند نقش بسته بندی برای حمل وسایل را ایفا کند.

برای زیر انداز، یک کیف با دسته ای به اندازه مناسب تهیه کنید. این کار باعث می شود تا شما بتوانید راحت تر آن را حمل کنید.

شاید مجبور باشید از کنار اتومبیل تان تا جایی که برای نشستن در نظر می گیرید قدم بزنید. پس در این صورت باید در نحوه بسته بندی وسایلتان دقت کنید. آنها را به گونه ای بسازید و یا انتخاب کنید که بتوانید آنها را به راحتی حمل کنید.

سیزده بدر و اسکان موقت

چادر زدن در دل طبیعت به شما اجازه می دهد بتوانید سرپناه موقتی را برای خود داشته باشید. اینکه در معرض تابش مستقیم نور آفتاب نباشید و از خنکای سایه لذت ببرید. برای این کار می توانید از چارچوب های ساده ای استفاده کنید که به راحتی باز و بسته می شوند.

می توانید این چارچوب را از پیش تهیه کنید و با خود به محل مورد نظرتان ببرید.

و یا با حمل کردن پارچه ای به اندازه مناسب در محل با استفاده از چند تکه چوب چادر خود را به پا کنید.

حتی با یک روش هوشمندانه می توانید تنها با استفاده از پارچه، مانند تصویر بالا اقدام به تهیه چادر بکنید.

اگر دوست دارید در دل طبیعت نیز از تکیه گاهی نرم برای نشستن استفاده کنید، قطعا باید به فکر تهیه آن نیز باشید. به راحتی می توانید تکیه گاهی مانند آنچه در تصویر بالا می بینید برای خود بسازید و با قرار دادن بالشتک های مناسب در کنار آن، نشیمنی راحت داشته باشد.

اگر هنوز آتشدانی برای پخت کباب خوشمزه سیزده بدر تهیه نکرده اید، می توانید از یک قوطی کنسرو برای ساختن آتشدان استفاده کنید.

برایتان سیزده بدری سرشار از شادی را آرزو می کنیم و امیدواریم که در روز طبیعت در نگهداری از آن کوشا باشید .

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار