اجباری شدن آموزش مجازی دانشجویان از شنبه
کد خبر: ۱۷۵۱۵۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2020 March 29    -    ۱۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۰
رئیس دانشگاه امیرکبیر با توجه شیوع و گسترش بیماری کووید ۱۹ و وجود شرایط خاص در کشور از ابلاغ بخشنامه اجباری شدن آموزش مجازی برای دانشجویان و اعضای هیات علمی این دانشگاه از شنبه آینده خبر داد و گفت: بر خلاف اسفندماه حضور در این آموزش‌ها اختیاری نیست و تمام دانشجویان و اساتید موظف به آموزش‌های الکترونیکی طبق برنامه ارائه شده هستند. ضمن اینکه با صراحت اعلام می‌کنم چیزی به نام تعطیلی یا حذف ترم جاری نخواهیم داشت.

رئیس دانشگاه امیرکبیر با توجه شیوع و گسترش بیماری کووید ۱۹ و وجود شرایط خاص در کشور از ابلاغ بخشنامه اجباری شدن آموزش مجازی برای دانشجویان و اعضای هیات علمی این دانشگاه از شنبه آینده خبر داد و گفت: بر خلاف اسفندماه حضور در این آموزش‌ها اختیاری نیست و تمام دانشجویان و اساتید موظف به آموزش‌های الکترونیکی طبق برنامه ارائه شده هستند. ضمن اینکه با صراحت اعلام می‌کنم چیزی به نام تعطیلی یا حذف ترم جاری نخواهیم داشت.

دکتر سیداحمد معتمدی ضمن بیان این مطلب به تشریح جزئیات برنامه آموزشی ترم جاری دانشگاه امیرکبیر پرداخت و گفت: بعد از اعلام تعطیلی دانشگاه‌ها به دلیل شیوع کرونا دانشگاه امیرکبیر برنامه‌های آموزشی خود را به شکل مجازی ادامه داد و با توجه به اینکه قبل از عید شرکت در این برنامه‌های آموزش مجازی اختیاری بود ۳۰ درصد اساتید دانشگاه در این آموزش شرکت کردند.

وی در ادامه از ابلاغ بخشنامه اجباری شدن آموزش مجازی دانشجویان امیرکبیر بعد از تعطیلات عید خبر داد و گفت: با توجه به اینکه به نظر می‌رسد تعطیلی‌های ناشی از شیوع کرونا ویروس طولانی و ادامه‌دار باشد در نتیجه این بخشنامه را ابلاغ کردیم که آموزش‌های مجازی طبق برنامه آموزشی دانشگاه برای دانشجویان و اساتید اجباری است و از شنبه هفته آینده دانشجویان موظف به شرکت در این آموزش‌ها هستند.

رئیس دانشگاه امیرکبیر با تاکید بر اینکه دانشجویان تصور نکنند فعالیت‌های آموزشی دانشگاه تعطیل شده است، اظهار کرد: با توجه به وضعیت فعلی فقط شیوه و روش آموزش در دانشگاه امیرکبیر متفاوت شده است و همانطور که گفتم آموزش‌های مجازی دانشگاه امیرکبیر قبل از عید اختیاری بود، اما بعد از عید این آموزش‌ها اجباری است.

دکتر معتمدی با تاکید بر اینکه با صراحت اعلام می‌کنم تعطیلی و حذف ترم در دانشگاه امیرکبیر نخواهیم داشت تاکید کرد: هیچ دلیلی نیز برای حذف ترم جاری وجود ندارد. چرا که برنامه آموزشی ما طبق برنامه پیش می‌رود.

رئیس دانشگاه امیرکبیر همچنین از برنامه این دانشگاه برای طولان‌تر شدن ترم جاری به منظور جبران عقب افتادگی‌های آموزشی و برگزاری کلاس‌های عملی و آزمایشگاهی دانشجویان خبر داد و افزود: مدت طولانی‌تر شدن ترم جاری دانشگاه امیرکبیر بستگی به وضعیت فعلی کرونا و ادامه‌دار شدن آن دارد. مثلا اگر ما تا یک ماه آینده نیز تعطیلی دانشگاه‌ها را داشته باشیم با توجه به تعطیلی یک ماهه اسفند ما حدودا یک ماه ترم را در تابستان طولانی می‌کنیم. یعنی برنامه ما این است که نصف تعطیلی‌های فعلی به ترم تابستانی دانشجویان اضافه شود یا اینکه اگر سه ماه تعطیلی داشته باشیم یک و ماه و نیم به ترم جاری اضافه خواهیم کرد؛ بنابراین تطبیق ترم حتماً اتفاق خواهد افتاد، اما جزئیات آن بستگی به تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا دارد.

دکتر معتمدی اضافه کرد: در تطبیق یا طولانی‌تر شدن ترم جاری دانشگاه امیرکبیر ۵۰ درصد برنامه‌های آموزشی دانشجویان اعم از برنامه‌های آزمایشگاهی، پروژه‌ای، کارگاهی و عملی برگزار می‌شود و البته برخی اساتید دانشگاه نیز ممکن است علاوه بر کلاس‌های مجازی که برگزار می‌کنند کلاس‌های جبرانی نیز در روز‌های پنجشنبه و جمعه برگزار کنند؛ بنابراین ما در دانشگاه امیرکبیر هم تطبیق ترم را خواهیم داشت و هم از آموزش مجازی استفاده خواهیم کرد. ضمن اینکه تاکید ما این است که استاندارد‌های آموزشی را رعایت خواهیم کرد و به هیچ عنوان درسی را ناتمام ارائه نمی‌دهیم یا بخشی را حذف نخواهیم کرد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: مجدداً تاکید می‌کنم از همین شنبه جاری امکان پذیرش حضوری دانشجویان برای شرکت در کلاس‌های آموزشی در دانشگاه وجود ندارد. به همین جهت آموزش‌ها به صورتی مجازی ارائه می‌شود و مشکلی نیز در زیرساخت‌های آموزش مجازی نداریم و اینطور نیست که آموزش‌های مجازی مانند قبل از عید اختیاری باشد و حضور در این کلاس‌ها داوطلبانه نخواهد.

رئیس دانشگاه امیرکبیر با تاکید بر اینکه دانشجویان از فرصت در خانه بمانیم به بهترین نحو استفاده کنند، گفت: درست است مشکلات و تهدید‌هایی به دلیل شیوع کروناویروس داریم، اما از طرفی فرصتی ایجاد شده است که ما هم بتوانیم از آموزش مجازی استفاده کنیم و هم اینکه عقب افتادگی‌های درسی خود را جبران نماییم و می‌توان از این فرصت برای تکمیل پروژه‌های تحقیقاتی نیز استفاده کرد.

دکتر معتمدی در خصوص برنامه دانشگاه امیرکبیر برای دفاع پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها بعد از تعطیلات عید نیز گفت: تعطیل آموزش حضوری مشکلی در ایجاد اختلال برای دفاع پایان‌نامه و رساله ایجاد نمی‌کند. این برنامه همانند اسفند ماه می‌تواند در زمان مقرر انجام شود. چرا که برای دفاع مشکلی برای حضور در دانشگاه وجود ندارد و دانشجویان می‌توانند قبل از حضور در دانشگاه با اساتید راهنما و داور خود هماهنگی‌های لازم را داشته باشند و اساتید نیز در صورت ضرورت می‌توانند به صورت مجازی در این جلسه حضور داشته باشند و داوری کنند.

ایسنا

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مرتضی امیری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
0
2
با توجه به وجود زیرساختهای مناسب مخابراتی و امکان برگزاری کلاسهای آنلاین چرا این روش از آموزش بصورت فراگیر مورد استفاده قرار نمیگیرد تا جلوی یک سری هزینه های سنگین همانند هزینه مستقیم و غیر مستقیم ایاب و ذهاب دانش آموزان و دانشجویان به مدارس و دانشگاهها و یا هزینه توسعه فیزیکی و غیراقتصادی مدارس در نقاط دور افتاده کشور گرفته شود ضمن اینکه از ایجاد بسیاری از آسیب های اجتماعی بعلت کنترل بیشتر والدین در این حالت نیز جلوگیری می شود. به نظر می رسد شرایط حال حاضر کشور بهترین فرصت برای تجدید نظر در انجام امور آموزشی و حتی اداری کشور هست.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار