کودکان از کرونا در امان نیستند
کد خبر: ۱۷۴۶۴۸
تاریخ انتشار: 2020 March 24    -    ۰۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۸
فوق تخصص بیماری‌های کودکان گفت : خانواده‌ها هوشیار باشند که کودکان از خطر ویروس کرونا در امان نیستند و به این بیماری مبتلا می‌شوند.

فوق تخصص بیماری‌های کودکان گفت : خانواده‌ها هوشیار باشند که کودکان از خطر ویروس کرونا در امان نیستند و به این بیماری مبتلا می‌شوند.

دکتر حسن محمودی عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل افزود : هر چند کودکان خیلی کمتر از بزرگسالان به ویروس کرونا مبتلا می شوند اما خانواده ها نباید از این خطر غافل شوند و نکات بهداشتی را همانند افراد بزرگسال برای کودکان رعایت کنند.

وی بیان کرد : کودکانی که به ویروس کرونا مبتلا می شوند کمتر از بزرگسالان علامت شدید پیدا می کنند اما در مجموع ویروس در کمین کودکان هم قرار دارد.

رییس بیمارستان کودکان امیرکلای بابل اظهار داشت: ویروس کرونا برای کودکانی که بیماری همانند سرطان، نقص ایمنی ، آسم و دیگر بیماری زمینه ای را داشته باشند پرخطر محسوب می شود.

این فوق تخصص خون کودکان گفت: در شرایط فعلی خانه نشینی و دوری از حضور در تجمعات و دید و بازدید های نوروزی بهترین گزینه مناسب برای در امان ماندن خانواده ها و کودکان به شمار می آید.

وی ادامه داد: خوشبختانه برخی از خانواده ها به صورت دقیق و حرفه ای نکات بهداشتی و ایمنی را رعایت می کنند و انتظار ما این است که این خانواده ها برای بستگان و دیگر دوستان خود این فرهنگ سازی را داشته باشند.

دکتر محمودی اظهار داشت : همه ما با استفاده از تمام ظرفیت های موجود باید کمک کنیم تا زنجیره انتقال ویروس کرونا در جامعه شکسته شود و کشور به روال عادی برگردد.

شهرستان بابل دارای بیمارستان فوق تخصص کودکان امیرکلا می باشد که تاکنون سه کودک مشکوک به کرونا در این مرکز تحت مراقبت های ویژه قرار گرفته بود که در اول نوروز امسال یکی از این کودکان با وضعیت جسمانی مساعد از بیمارستان ترخیص شد.

خوشبختانه در این روزها شاهد خالی شدن تخت های بیماران کرونایی بستری در مراکز درمانی بابل می باشیم که افراد بستری قریب به ۵۰۰ نفر در حال حاضر به ۳۲۰ نفر کاهش را نشان می دهد که در صورت رعایت نکات بهداشتی از سوی مردم و عدم خروج از منزل پیروزی بر این ویروس نزدیک خواهد بود.

ایرنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار