پروژه‌های شگفت‌انگیز و باورنکردنی در دبی امارات
کد خبر: ۱۷۴۴۴۴
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: 2020 March 23    -    ۰۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۲
«دبی» را اغلب شهر آینده می‌نامند، شهری که رکورد‌های جهانی بسیاری را به نام خود ثبت کرده است. سریعترین اتومبیل‌های پلیس، بزرگترین قاب عکس جهان، بزرگترین پیچ و خم (ماز) عمودی جهان، بلندترین مجسمه شکلاتی جهان و بسیاری از رکورد‌های دیگر.

۱۲ پروژه شگفت‌انگیز و باورنکردنی در دبی اماراتبه گزارش «تابناک با تو»؛ «دبی» را اغلب شهر آینده می‌نامند، شهری که رکورد‌های جهانی بسیاری را به نام خود ثبت کرده است. سریعترین اتومبیل‌های پلیس، بزرگترین قاب عکس جهان، بزرگترین پیچ و خم (ماز) عمودی جهان، بلندترین مجسمه شکلاتی جهان و بسیاری از رکورد‌های دیگر. علاوه بر این ها، معماری این شهر نیز شگفت انگیز است. در این مطلب می‌خواهیم تا شگفت انگیزترین و جدیدترین پروژه‌های بزرگ این شهر زیبا در امارات را به شما معرفی کنیم.

۱. بازار جهان

۱۲ پروژه شگفت‌انگیز و باورنکردنی در دبی امارات

این پروژه بزرگترین مرکز خرید کره زمین خواهد بود. بازاری که دمای آن تحت کنترل و کاملاً مطبوع خواهد بود. این پروژه با هزینه سرسام آور ۶.۸ میلیارد دلار افتتاح خواهد شد. سازه‌هایی شگفت انگیز که قرار است مساحتی به اندازه ۶۳۰ زمین فوتبال را در بر بگیرند و از تعداد بیشماری سالن‌های سینما و فروشگاه‌های مختلف، ۱۰۰ هتل با بیش از ۲۰، ۰۰۰ اتاق و سوئیت و یک منطقه ویژه پزشکی برخوردار است. علاوه بر این، بزرگترین پارک داخلی سرپوشیده جهان نیز در "بازار جهان" ساخته خواهد شد.

۲. قاب دبی

۱۲ پروژه شگفت‌انگیز و باورنکردنی در دبی امارات

این پروژه باشکوه در ژانویه سال ۲۰۱۸ افتتاح شد. این سازه توسط روزنامه گاردین به عنوان «بزرگ‌ترین قاب عکس روی زمین» لقب گرفته است. قاب دبی که از بتن تقویت شده، فولاد، آلومینیوم و شیشه ساخته شده است و ارتفاع آن به اندازه برج ایفل (۱۵۰ متر) و عرض آن ۱۰۵ متر است. این قاب به گونه‌ای جانمایی شده است که نماد‌های دبی نوین از یک سو قابل دیدن باشند و از سوی دیگر آن، بازدیدکنندگان بتوانند بخش‌های قدیمی شهر دبی را ببینند. بیش از ۶۳ میلیون دلار برای ساخت این برج هزینه شده است که با این پول امروزه می‌توان بیش از ۵۰ مجسمه آزادی را ساخت!

۳. چشم دبی

۱۲ پروژه شگفت‌انگیز و باورنکردنی در دبی امارات

وقتی "چشم دبی" افتتاح شود، بزرگترین و بلندترین چرخ فلک در جهان خواهد بود. ارتفاع این چرخ فلک ۲۱۰ متر خواهد بود و گنجایش ۱۴۰۰ نفر را بطور همزمان دارد که می‌توانند منظره ۳۶۰ درجه‌ای از شهر و خط ساحلی را ببینند. زمان یک دور کامل این چرخ فلک ۴۸ دقیقه طول خواهد کشید! علاوه بر اینها، در ساخت این چرخ فلک از ۹۰۰۰ تن آهن استفاده شده است که این میزان بیش از آن چیزیست که در برج ایفل به کار رفته است. وزن آن نیز بیش از هشت ایرباس A۳۸۰s خواهد بود. هزینه ساخت این پروژه ۲۰۸ میلیون یورو می‌باشد.

۴. برج ماز رستمانی

۱۲ پروژه شگفت‌انگیز و باورنکردنی در دبی امارات

این ساختمان چیزی است که قبلا ندیده اید. برج ماز رستمانی در سال ۲۰۱۱ تکمیل شده و اولین برج در نوع خودش است. نه تنها اولین برج چند منظوره جهان است بلکه طبق رکورد‌های جهانی گینس، بلندترین ماز عمودی جهان است. این آسمان خراش ۵۶ طبقه و ۲۱۰ متر ارتفاع دارد این برج که از سنگ ساخته شده، در حقیقت مجموعه‌ای از بالکن‎های بهم پیوسته برای واحد‌های مسکونی و ادارات مختلف در ساختمانی با طراحی به شکل ماز است. طراح این ماز فوق العاده پیچیده "آدریان فیشر" است و برای برجسته کردن نتیجه نهایی طراحی، هزاران لامپ LED روی آن نصب شده که شکل ماز را روشن و روی آن تاکید می‌کند.

۵. برج داینامیک

۱۲ پروژه شگفت‌انگیز و باورنکردنی در دبی امارات

این آسمان خراش چرخشی و متحرک ۸۰ طبقه قرار بود در سال ۲۰۲۰ افتتاح شود، اما ساخت این پروژه ۱.۲ میلیارد دلاری هنوز آغاز نشده است. با اتمام ساخت این برج، ارتفاع آن تقریباً سه و نیم برابر ارتفاع هرم بزرگ جیزه خواهد بود. هر طبقه این برج می‌تواند به طور مستقل حرکت کند و چرخشی ۳۶۰ درجه‌ای را در هر دو جهت داشته باشد، به همین دلیل است که ساختمان همیشه شکلی متفاوتی خواهد داشت. طبقات برج، واحد‌های پیش ساخته خواهند بود که ساخته شده از مواد فیبر کربن، فولاد و آلومینیوم می‌باشند. به گفته‌ی فیشر طبقات در کارخانه مونتاژ خواهند شد و سپس به برج متصل خواهند گشت. این شیوه‌ی ساخت، ابداعی دیگر است که در این آسمان خراش اجرایی می‌شود.

۶. برج خلیج (خور) دبی

۱۲ پروژه شگفت‌انگیز و باورنکردنی در دبی امارات

با اتمام این پروژه، این آسمان خراش بلندترین برج در امارات و احتمالاً در کل جهان خواهد بود. ارتفاع این برج ۹۲۸ متر خواهد بود که ۱۰۰ متر بیش از برج خلیفه است! یکی از قابل توجه‌ترین موارد در رابطه با برج خور یا برج نهره دبی، استفاده از کابل‌های بزرگ برای نگه داشتن آن است. شباهت این سازه به یک دارت بزرگ رو به آسمان است که زیبایی‌های آن را دوچندان می‌کند. بخش داخلی نیز شامل چندین عرشه مختلف می‌شود که در نتیجه آن، چشم‌اندازی فوق‌العاده پیش روی بازدیدکنندگان قرار خواهد گرفت. ساخت این آسمان خراش شگفتی ساز حدود ۱ میلیارد دلار هزینه دارد.

۷. موزه آینده

۱۲ پروژه شگفت‌انگیز و باورنکردنی در دبی امارات

موزه آینده دبی یکی از شاهکار‌های معماری دنیا است. رانندگانی که در بزرگراه شیخ زاید، بزرگ‌ترین بزرگراه دبی رانندگی می‌کنند، بنای مدرن و جذابی را مشاهده خواهند کرد که شبیه یه یک چشم بسیار بزرگ است و در کنار برج‌های نمادین امارات قرار دارد. موزه آینده با روکشی از فولاد ضدزنگ پوشیده شده است و آن را با هنر خطاطی عربی، تزیین کرده‌اند. نکته جالبتر اینجاست که طراحی فضای داخلی موزه درست به اندازه نمای بیرونی آن بسیار شگفت‌انگیز، منحصربه‌فرد و جاه طلبانه است. هدف از تاسیس چنین موزه‌ای، آزمایش چالش‌ها و فناوری‌های پیش روی جامعه بشری در آینده است.

۸. قطار پرسرعت زیردریا

۱۲ پروژه شگفت‌انگیز و باورنکردنی در دبی امارات

روزی در آینده نزدیک ممکن است سوار قطاری فوق سریع شوید و از فجیره در امارات متحده عربی به شهر بمبئی هند با راه آهن شناور زیر آب سفر کنید. کل سفر فقط دو ساعت طول خواهد کشید. طول شبکه حدود ۲۰۰۰ کیلومتر خواهد بود و علاوه بر مسافران، قطار کالا‌های مختلفی را نیز حمل می‌کند.

۹. نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ دبی

۱۲ پروژه شگفت‌انگیز و باورنکردنی در دبی امارات

نمایشگاه اکسپو دبی، نمایشگاهی است در مقیاس جهانی که برای نخستین بار در منطقه خاورمیانه برگزار می‌شود! شایع شده است که هزینه این مگا پروژه حدود ۹ میلیارد دلار است، مبلغ عظیمی که با آن می‌توان ۱۰ هرم بزرگ جیزه را ساخت! این نمایشگاه، منطقه‌ای به اندازه پارک مرکزی نیویورک را اشغال خواهد کرد و آینده نگرترین ساختمانی را که بشر تاکنون ساخته است را به رخ جهانیان خواهد کشید. دبی در تلاش است تا با ایجاد زیرساخت‌های مناسب، نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ را به گونه‌ای شگرف و متفاوت برگزار نماید. جالب است بدانید که الوصل محل برگزاری نمایشگاه اکسپو، در زبان عربی به معنای ارتباط است که این نام با تم اصلی نمایشگاه همخوانی دارد!

۱۰. شهر علاءالدین

۱۲ پروژه شگفت‌انگیز و باورنکردنی در دبی امارات

مهندسین و طراحان با الهام از داستان‌های مربوط به علاءالدین، ایده ساخت این شهر را داده اند. این مجموعه مجلل عظیم شامل سه برج بسیار بزرگ است و در شهر دبی ساخته خواهد شد. این سه برج دارای کاربری‌های اقامتی و تجاری خواهند بود و هدف از ساخت آن، گسترش برج‌هایی است که بر اساس افسانه‌های کهن ساخته شده اند. مساحت کلی این سه برج، ۱۱۰ هزار متر مربع خواهد بود که ۳۴، ۲۶ و ۲۵ طبقه خواهند داشت. وجه تسمیه این پروژه این است که در آن تلاش می‌شود از زمین استفاده نشود و در آب اجرا شود.

۱۱. اقامتگاه سلطنتی آتلانتیس

۱۲ پروژه شگفت‌انگیز و باورنکردنی در دبی امارات

هتل آتلانتیس پالم در جزیره نخل جمیرا واقع شده است، این هتل لوکس ۵ ستاره دارای ساحل شنی اختصاصی با چشم اندازی زیبا ‏و فوق العاده از خلیج فارس می‌باشد. ‏ هتل آتلانتیس ۱۵۳۹ اتاق دارد. اتاق‌های این هتل دارای دکوری ترکیبی از سبک عربی و اقیانوسی می‌باشند. رستوران‌ها و غذاخوری‌های متعددی در این هتل وجود دارد که انواع غذا‌های بومی و بین المللی را تهیه می‌کنند. این هتل همچنین دارای یک پارک آبی مدرن است که در زمینی به مساحت ۱۴۱ هکتار ساخته شده است و دارای بخش‌های مختلفی از جمله سرزمین دلفین‌ها، سرزمین شیر‌های دریایی، وسایل بازی آبی مختلف، آکواریوم و دنیای زیر آب دبی، و غواصی می‌باشد.

۱۲. جزیره آب‌های آبی

۱۲ پروژه شگفت‌انگیز و باورنکردنی در دبی امارات

جزیره "آب‌های آبی" یک جزیره مصنوعی در نزدیکی دبی مارینا است و یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری دبی می‌باشد. جزیره آب‌های آبی هر ساله بیش از ۳ میلیون بازدید کننده را به خود جذب می‌کند. این جزیره با منظره‌های شگفت انگیز خود از آب‌های خلیج فارس برجسته می‌شود و علاوه بر بیش از ۲۰۰ رستوران و مرکز، "چشم دبی"، بزرگترین چرخ فلک تفریحی جهان در آن نیز وجود دارد.

منبع: برترین ها

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
1
12
وقتی دغدغه اصلی حکمران واقعا پیشرفت کشور همراه با چاشنی خوش فکری باشه این اتفاق میفته
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
2
10
من افتخار میکنم به اینکه امارات کشور همسایه منه و تبریک میگم به ملتشون که چنین حاکمانی دارند که کشورشون رو به دور از دشمنی با دیگر کشور ها به سمت پیشرفت و توسعه هدایت میکنن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
1
12
افرین وصد افرین بر حاکمانشان...........
فرزاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
1
14
آدم مبالغ پروژه ها را كه ميبينه حسرت ميخوره ! مثلا 200 ميليون دلار و 250 ميليون دلار و ديگه حداكثر 6 ميليارد دلار ! همه اينها روي هم يك چهارم فروش نفت ايران در شرايط عادي هم نميشه! يعني ميشه يه راحتي با مديريت جهاني اين پروژه ها را در ايران هم اجرا كرد اما افسوس كه فقط ساخت يك بزرگراه در ايران 25 سال با حدود ده برابر مبالغ استاندارد جهاني طول ميكشد !
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
0
6
نمی دانم چه بگویم اما امیدوارم چیزی که ما برای بدست آوردن آن، این همه چیزهای دیگر را در این دنیا از دست دادیم و همچنان از دست می دهیم ارزش آن را داشته باشد. البته بنده قلباً مطمئن نیستم و عمرم کوتاه تر از آن است که نتیجه کارهای حاکمانمان را که تماماً وعده به آینده میدهند را بتوانم ببینم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار