اقدام خوب یک دهیاری برای پیشگیری از کرونا
کد خبر: ۱۷۴۴۱۴
تاریخ انتشار: 2020 March 21    -    ۰۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۵
یک دهیاری در شهرستان خلخال اقدامات خوبی در سطح روستا در راستای پیشگیری از کرونا و آگاهی دهی به مردم این منطقه انجام داده است.

یک دهیاری در شهرستان خلخال اقدامات خوبی در سطح روستا در راستای پیشگیری از کرونا و آگاهی دهی به مردم این منطقه انجام داده است.

سید نظام حیاتی دهیار روستای درو از توابع بخش شاهرود با اشاره اقدامات انجام یافته در این منطقه در گفتگو با ایسنا اظهار کرد: به دلیل گستره شیوع کرونا در همه مناطق کشور در منطقه ما نیز اقداماتی از جانب دهیاری و شورا اسلامی روستا با مشارکت بهورز خانه بهداشت و مسئولین پایگاه برادران و خواهران روستا و حمایت اهالی و پشتیبانی کمک ‌های بهداشتی اهدایی بنیاد خیریه آسام روستا انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه در راستای پیشگیری از کرونا ویروس در این بخش اقدامات خوبی انجام شده است، ادامه داد: تهیه مواد ضد عفونی وایتکس برای بیش از چندین مرتبه گندزدایی معابر روستا،

تهیه وسیله نقلیه و کارگر و سمپاش و تاکنون پنج مرحله کل روستا و کلیه سطل های زباله ضدعفونی و گند زدایی شده است.

حیاتی با بیان اینکه از ورود دوره گردها به داخل روستا جلوگیری شده است، اضافه کرد: در فضای مجازی با تبلیغات گستره از اهالی خواستیم تا از ورود و خروج به روستا جلوگیری شود.

به گفته وی کمپین در خانه بمانیم در این بخش بنحو احسن اجرا شده است بطوریکه اهالی در این مورد همکاری مساعد داشته و مراقبتهای لازم را انجام داده اند.

دهیار روستای درو ادامه داد: آموزش خانه به خانه و در صورت نیاز سالمندان نیازهای آنها برایشان تامین و درب منزل به انها تحویل میگردد.

وی با اشاره به اینکه با همکاری اهالی از تجمیع و برگزاری هرگونه مراسم عروسی و عزا جلوگیری شده است، بیان کرد: تهیه الکل و مواد ضدعفونی دستکش و ماسک به اندازه تعداد جمعیت و خانوار و همچنین اقلام فشارسنج و دستگاه تب سنج و لباس های ایزوله توسط بنیاد خیریه روستا بنام آسام جهت استفاده اهالی تهیه و توسط دهیار و شورا توزیع شده است.

حیاتی یادآور شد: نصب بنرهایی جهت کمپین در خانه بمانیم و از تجمع بپرهیزیم در ورودی و سطح روستا نصب شده است. همچنین از مغازه های روستا و نحوه ارایه خدمات به مشتریان بازدید میشود و نکات بهداشتی مورد نظر در خصوص پیشگیری از ویروس کرونا مطرح شده است.

همچنین از اهالی خواسته می شود از ریختن دستمال و دستکش در معابر عمومی خوداری نمایند و در سطل زباله ریخته شود تا بصورت بهداشتی تخلیه شود سطل های زباله روستا در این ایام زود به زود تخلیه میشود.

تهیه کارت پستال تبریک سال نو بهمراه متن آموزشی جهت پیشگیری از ویروس کرونا و توزیع آن در بین اهالی ساکن روستا، برگزاری جشنواره عکس نقاشی توصیف روستا و ارسال متن کوتاه امیدوار کننده برای ایام تعطیلات نوروز با موضوع در خانه بمانیم با مشارکت بنیاد خیریه آسام و پایگاه اطلاع رسانی روستا می باشد.

وی در ادامه افزود: تمام تلاش ما بر این می باشد تا با کمک هم بتوانیم بر ویروس کرونا غلبه کنیم.

ایسنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار