معرفی نوشیدنی‌های مفید برای رفع تشنگی
کد خبر: ۱۷۴۴
تاریخ انتشار: 2015 June 06    -    ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۰
 به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری تسنیم, تقریباً 2 هفته تا شروع ماه رمضان باقی مانده است, بسیاری از افراد از تشنه شدن در ماه رمضان شکایت دارند، چرا که هوا بسیار گرم و روزها طولانی است.

سیدجواد علوی کارشناس طب سنتی عنوان می‌کند: از دیدگاه طب سنتی برای رفع تشنگی در روزهای گرم و ماه رمضان بهتر است که افراد به جای آب از نوشیدنی‌های مفید که علاوه بر رفع تشنگی به افزایش سلامت کمک می‌کند, استفاده کنند.

-مصرف این نوشیدنی‌ قبل از شروع ماه رمضان موجب پاکسازی معده و کاهش تشنگی آنها در روزهای ماه رمضان می‌شود و بهتر است افراد تا شروع ماه رمضان هر کدام از نوشیدنی‌های فوق را که تمایل به مصرف آن دارند, تهیه کرده و مصرف کنند.

طرز تهیه چند نوشیدنی مفید برای روزهای گرم سال و ماه رمضان

ماءالشعیر:

-مقداری جوی کامل با 10 تا 15 برابر آب خیسانده شود, و روی شعله گاز قرار داده شود و به محض شکفته شدن جوها, آن را از روی حرارت برداشته و صاف کنند, سرد کرده و نیم‌گرم مصرف کنند.

این نوشیدنی بسیار تشنگی را تسکین می‌دهد و فواید بسیار دارد همچنین موجب دفع مواد زائد از بدن می‌شود.

شربت لیمو:

-مقداری شکر را در ظرفی ریخته و آنقدر آبلیمو بر روی آن بریزید تا سطح شکر پوشیده شده, سپس یک شبانه روز در دمای معمولی نگه داری شود. سپس صاف کرده و با مقدار دیگر آبلیموی تازه بر روی حرارت گذاشته تا به قوام درآید و از مایه شربت فوق چندین بار با آب رقیق کرده و مصرف کنند.

شربت لیمو علاوه بر رفع تشنگی به رفع اخلاط سوخته سوداوی و اخلاط غلیظ و لزج کمک می‌کند و مصرف مداوم آن موجب حفظ سلامتی می‌شود.

شربت نارنج یا بالنگ:

-آب نارنج یا بلنگ تازه 400 گرم همراه با 300 گرم شکر بر روی حرارت گذاشته تا به قوام درآید. از این مایع شربت با آب رقیق کرده و مصرف کنند.

این شربت علاوه بر رفع تشنگی, مقوی قلب و مغز بوده و جلوی سوختن اخلاط را می‌گیرد.

شربت سکنجبین ساده نیز در رفع عطش بسیار موثر است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار