ابتکارهای فرهنگی ضد کرونایی
کد خبر: ۱۷۳۶۵۴
تاریخ انتشار: 2020 March 13    -    ۲۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۹
وزیر آموزش و پرورش هم در تقدیر از این معلم نوشت: «همکارانم در سراسر کشور توانسته‌اند با خلاقیت، جریان یادگیری را تداوم بخشند و در تعطیلی مدارس، آموزش دانش‌آموزان را رهبری کنند. از تمامی همکاران خوبم به‌ ویژه خانم معلمی که درشهرستان حمیدیه از امکانات منزل شخصی خود برای آموزش دانش آموزانش استفاده کرده بود...

ابتکارهای ضد کروناییبه گزارش «تابناک با تو»؛ در شرایطی که کرونا باعث شده سبک زندگی مردم در همه جهان تغییر کند، برخی با خلاقیت‌های ضدکرونایی خود سعی کرده اند محیطی امن‌تر را برای خود و دیگران فراهم کنند هر چند ممکن است این خلاقیت‌ها علمی و درست نباشد.

از خلاقیت معلم دلسوزی که به خاطر نداشتن وایت برد از در یخچال استفاده می‌کند گرفته تا کنسرت‌های خانگی و حصار‌های ضد کرونایی. در ادامه نگاهی انداخته ایم به این خلاقیت‌های ضد کرونایی که نمونه‌های ایرانی و خارجی زیادی از آن در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.

تدریس آنلاین روی در یخچال

ابتکارهای ضد کرونایی

بعد از شیوع کرونا و تعطیلی مدارس، آموزش و پرورش برای این که دانش آموزان زیاد از مطالب درسی دور نشوند از معلمان خواست با تدریس آنلاین، کلاس‌ها را در فضای مجازی راه اندازی کنند. در این میان ویدئوی یکی از معلمان فداکار شهرستان حمیدیه بسیار پر بازدید و با واکنش وزیر آموزش و پرورش هم همراه شد. در این ویدئو معصومه عنصری معلم دلسوز اهل حمیدیه به دلیل نداشتن وایت برد برای آموزش از راه دور دانش آموزانش، از یخچال منزلش استفاده می‌کند.

این حرکت معلم دلسوز خیلی زود در شبکه‌های اجتماعی بازنشر شد. وزیر آموزش و پرورش هم در تقدیر از این معلم نوشت: «همکارانم در سراسر کشور توانسته‌اند با خلاقیت، جریان یادگیری را تداوم بخشند و در تعطیلی مدارس، آموزش دانش‌آموزان را رهبری کنند. از تمامی همکاران خوبم به‌ویژه خانم معلمی که درشهرستان حمیدیه از امکانات منزل شخصی خود برای آموزش دانش آموزانش استفاده کرده بود، قدردانی می‌کنم.»

نانوایی‌ها علیه کرونا

ابتکارهای ضد کرونایی

برخی از نانوایی‌ها بعد از شیوع کرونا با خلاقیت خود باعث شده اند مشتریانشان با خیالی راحت‌تر نان را سرسفره‌های شان ببرند. برخی از آن‌ها با نصب شیر آب و قراردادن مایع صابون از مشتریانشان خواسته اند قبل از دریافت نان، دست‌های خود را خوب بشویند. اما یک نانوای گیلانی برای رد و بدل کردن پول، ابتکاری جالب به خرج داده، او با استفاده از یک انبر، پول را از مشتری تحویل می‌گیرد تا از دست زدن به پولی که ممکن است آلوده باشد، خودداری کند. البته بهداشت استان‌ها با نصب اطلاعیه‌ای بر شیشه نانوایی‌ها رد و بدل کردن پول را تا اطلاع ثانوی ممنوع اعلام کرده و از مردم خواسته اند فقط با استفاده از کارت خوان هزینه نان را پرداخت کنند.

ساخت ماسک و دستکش یکبار مصرف

ابتکارهای ضد کرونایی

برخی کاربران راهکار‌هایی را برای ساخت ماسک و دستکش ارائه کرده اند. مثلا کاربری با استفاده از دستمال کاغذی و کش پول برای خودش ماسک درست می‌کند و کاربر دیگری با یک پلاستیک فریزر برای خودش دستکش یکبار مصرف. این کاربر برای ساخت دستکش، ابتدا الگوی دست را روی یک مقوا کشیده و آن را با قیچی می‌برد تا بتواند از آن برای ساخت دستکش استفاده کند. او بعد از برش مقوا آن را روی کیسه فریزر قرار می‌دهد به شکلی که بخش مچ دست در قسمت باز کیسه فریزر قرار بگیرد بعد با استفاده از هویه داغ، دست مقوایی را روی کیسه فریزر می‌کشد و دستکش یکبار مصرف درست می‌کند.

حصار ضد کرونایی

ابتکارهای ضد کرونایی

برخی میوه فروشی‌های شهر‌های شمالی هم برای این که خیال مشتریان شان از سلامت میوه‌ها مطمئن باشد، دور مغازه شان با طناب حصاری کشیده اند که کسی نمی‌تواند به آن نزدیک شود و فقط خود فروشنده به میوه‌ها دسترسی دارد. با این کار، آن‌ها باعث شده اند کسانی که ممکن است دستان شان به ویروس آلوده باشد به میوه‌ها دست نزنند و با این کار از انتشار ویروس جلوگیری می‌کنند.

عابر بانک با چوب بستنی

ابتکارهای ضد کرونایی

کرونا باعث شده مردم برای دست زدن به مکان‌ها، وسایل و حضور در فضا‌های عمومی با مشکلات و حساسیت‌هایی مواجه باشند. به‌تازگی ویدئو‌های زیادی از شهر‌های مختلف کشور منتشر شده که عده‌ای را در حال ضدعفونی کردن دستگاه‌های عابربانک نشان می‌دهد با این حال برخی هم با قرار دادن چوب بستنی در کنار دستگاه‌های عابر بانک از مردم خواسته اند برای این که به کلید‌های آلوده دستگاه‌ها دست نزنند از چوب بستنی استفاده کنند.

کنسرت خانگی

ابتکارهای ضد کرونایی

تعدادی از خوانندگان هم در حالی که ناگزیر از لغو کنسرتشان برای حفظ سلامتی مردم شدند، به اجرای کنسرت‌های اینترنتی روی آوردند و در همان تاریخی که قرار بود روی صحنه بروند، در فضا‌هایی مثل خانه و استودیو‌های خود برای مخاطبانشان خواندند. بنیامین بهادری یکی از این افراد بود که در پشت بام خانه اش در لایو اینستاگرام به اجرا پرداخت و این کنسرت حدود ۷۰۰۰ تماشاگر داشت. بعد از آن چندین خواننده دیگر مثل روزبه نعمت اللهی و ... هم به این حرکت پیوستند.

تذکر پلاکاردی

ابتکارهای ضد کرونایی

در یک اقدام خودجوش که توسط مردم شهر‌های مختلف در حال به راه افتادن است، در ابتدای شهر‌ها و روستا‌ها با نصب پرده به شکلی خلاقانه به دیگران برای واردنشدن به آن شهر یا روستا تذکر می‌دهند. به طور مثال یکی از اهالی گیلان در ورودی شهر رشت روی پلاکاردی که در دست گرفته، نوشته است: «ببخشید که می‌گوییم سفر نکنید... همیشه میزبان بودیم امروز بیمار... دعا کنید، کمک کنید تا دوباره میزبانتان باشیم.» پلاکارد‌ها و پرده نوشته‌های مشابه دیگری را هم در ورودی شهر‌های دیگر کشور شاهد هستیم.

منبع: روزنامه خراسان

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار