کدام گروه خونی در معرض ابتلا به بیماری کرونا است؟
کد خبر: ۱۷۳۵۴۱
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: 2020 March 12    -    ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۵
این روزها سوالات زیادی درباره ارتباط گروه خونی با کرونا مطرح می‌شود که یک فوق تخصص بیماری‌های عفونی به آن ها پاسخ داد.

مسعود مردانی فوق تخصص بیماری‌های عفونی در پاسخ به سوال یکی از مخاطبان مبنی بر اینکه آیا بین گروه خونی و ابتلا شدن به کرونا ارتباطی وجود دارد؟ اظهار کرد: به این دلیل که اطلاعات و تحقیقات علمی درباره ویروس کرونا کامل نشده است نمی‌توانیم به طور دقیق درباره ارتباط بین آنها نظر دهیم.

کدام گروه خونی در معرض ابتلا به بیماری کرونا است؟

فوق تخصص بیماری‌های عفونی افزود: تحقیقات در این زمینه ادامه دارد و در آینده نزدیک خبرهای جدیدی در این باره منتشر خواهد شد.

وی بیان کرد: از عموم مردم تقاضامندیم با رعایت بهداشت‌های فردی و اجتماعی و دامن نزدن به شایعات، به پیشگیری و درمان ویروس کرونا کمک کنند.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا شخصی که قبلا سابقه بیماری آنفلوانزا داشته است، در حال حاضر به ویروس کرونا مبتلا نمی‌شود؟ بیان کرد: آنفلوانزا و کرونا دو بیماری مستقل از یکدیگر هستند و نمی توان گفت شخصی که قبلا سابقه بیماری آنفلوانزا داشته است، به ویروس کرونا مبتلا نمی‌شود،

مردانی تاکید کرد: توصیه می‌شود کسانی که بیماری آنفلوانزا را تجربه کرده اند توصیه‌های بهداشتی و درمانی را جدی بگیرند.

فوق تخصص بیماری‌های عفونی همچنین در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه خانم‌هایی که به تازگی زایمان کرده اند و همچنان دچار تنگی نفس هستند، این تنگی نفس مربوط به علائم زایمان یا کرونا است؟ بیان کرد: با توجه به علت‌های متعدد تنگی نفس که هم می‌تواند مربوط به زایمان باشد و هم ویروس کرونا، بنابراین توصیه می‌شود در ابتدا به پزشک متخصص زایمان مراجعه شود، اگر تنگی نفس مربوط به علائم بعداز زایمان نبود، به پزشک متخصص داخلی مراجعه تا اقدامات لازم توسط همکاران ما انجام شود.

بانوان باردار هم نباید دستان آلوده خود را به چشم، بینی و دهان بمالند و اگر احتمال می‌دهند میکروب به سطح پوست آن‌ها وارد شده است حتما با الکل ۷۰ درصد سطح آن ناحیه را تمیز کنند و طبق دستورالعمل وزارت خانه بهداشت مبران ویزیت خود را نزد پزشک مربوطه کم کرده و غیر حضوری پیگیر سلامت جسمانی خود و جنین باشند.

مصرف ماسک و دستکش برای بانوان باردار اجباری نیست و نباید تصور کنیم افرادی که از آن استفاده می‌کنند ۱۰۰ درصد در مقابل ویروس کرونا ایمن هستند.

مهم‌ترین اصل برای مقابله با ویروس کرونا رعایت بهداشت است که نباید دستان خود را به نقاط آلوده بزنیم و قبل از هر تماسی دستان خود را بشوییم، درصورتی که با بیمار آلوده در تماس هستیم از ماسک استفاده کنیم و اگر بیمار قطعا به ویروس کرونا مبتلاست حتما باید از دو ماسک معمولی و یک گاز استریل در بین آن‌ها استفاده کنیم.

مصرف هیچ ماده غذایی صد در صد تایید نشده است که برای پیشگیری از ابتلا به کرونا جلوگیری می‌کند، اما افزایش المنت‌های ضروری بدن در افزایش سطح ایمنی و مقابله با کرونا کمک خواهد کرد.

تمامی افراد باید استفاده از انواع ویتامین‌ها را در برنامه غذایی خود قرار دهند و مواد غذایی مصرفی خود را به صورت پخته شده استفاده کند و فراموش نکنیم که ما فقط در معرض ابتلا به کرونا نیستیم بلکه در معرض تمامی عفونت‌ها یا ویروس‌ها هستیم.

به هیچ عنوان نباید دست زخمی خود را به گوشت خام بزنیم و تمام مواد غذایی مصرف شده را کامل بپزیم، بنابراین ما مجاز به خوردن سوسیس، کالباس و پنیر خامه‌ای نیستیم، چرا که این مواد پخته شده نیست.

در مورد کرونا تمامی اصولی که میکروب در سطح‌هایی قابلیت حیات به مدت زمان متناوبی دارد را باید رعایت کنیم.

نباید فراموش کنیم که بانوان باردار بیش از جمعیت عادی در معرض هر آسیبی هستند؛ بنابراین توصیه می‌شود افراد غیرباردار از تماس با این افراد پرهیز کنند و سعی کنیم محیط زندگی این افراد را امن نگهداریم.

کیانوش جهانپور، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت درباره آخرین وضعیت ویروس کرونا، در ایران اظهار کرد: از ظهر دیروز تا امروز و بر اساس نتایج آزمایشگاهی، ۹۵۸ مورد جدید ابتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و کل مبتلایان به این بیماری در کشور به ۹ هزار نفر افزایش یافت.

باشگاه خبرنگاران

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
1
6
خسته نباشی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۳
0
5
اپولو میخواین هوا کنین مگه امار گرفتن در موردگروه خونی مبتلایان ویا فوتی ها کار سختیه
پاسخ ها
ناشناس
| |
۰۱:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
این جواب درستی بهشون نمی ده. ممکنه کل مبتلاها یه گروه خونی داشته باشن. چون در معرض ویروس بودن. نمی شه گفت مستعد تر بودن.
Ali salemi
|
Iraq
|
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
1
0
بنظرم گروه خونی AB کرونا نمیگیرن یان چون خیلی کم هستند کرونا نگرفته اند
پاسخ ها
ناشناس
| |
۰۱:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
دقیقا مورد دومه. تعدادشون کمه. چهل در صد از مردم گروه خونی A دارن. طبیعتا تعداد اونا بیشتر می شه.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار