استفاده از دیوار در آشپزخانه‌های کوچک
کد خبر: ۱۷۳۳۷۴
تاریخ انتشار: 2020 March 13    -    ۲۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۳
امروزه در آپارتمان های کوچک به دلیل محدودیت فضا و در نظر گرفتن همه امکانات و نیاز های ضروری ، حوزه های اصلی در طراحی داخلی کوچکتر گشته اند و در دکوراسیون داخلی بیشتر آشپزخانه های امروزی به دلیل فضای کوچک ممکن است گاهی فضای کمی تنها برای آماده سازی غذا و تنها حرکت یک نفر وجود داشته باشد.

استفاده از دیوار در آشپزخانه‌های کوچکبه گزارش «تابناک با تو»؛ امروزه در آپارتمان های کوچک به دلیل محدودیت فضا و در نظر گرفتن همه امکانات و نیاز های ضروری ، حوزه های اصلی در طراحی داخلی کوچکتر گشته اند و در دکوراسیون داخلی بیشتر آشپزخانه های امروزی به دلیل فضای کوچک ممکن است گاهی فضای کمی تنها برای آماده سازی غذا و تنها حرکت یک نفر وجود داشته باشد.

اما با وجود چالش هایی برای طراحی دکوراسیون در فضاهای کوچک خوشبختانه با طراحی مناسب می توان تمام نیاز ها و زیبایی فضا را تا حد زیادی مانند یک آشپزخانه بزرگ ایجاد نمود.

به این منظور کافی است که فضاهای ذخیره سازی به اندازه کافی به صورت عمودی اضافه شوند تا اقلام مورد نیاز در آشپزخانه جای گرفته و بدون اختلال در عملکرد، فضای کافی برای حرکت در منطقه کاری وجود داشته باشد.

استفاده از دیوار در آشپزخانه‌های کوچک

به همین دلیل، طراحی با پلان های بازتر و در نظر گرفتن تلفیقی حوزه غذاخوری و آشپزی در کنار هم می تواند سودمند بوده و کارایی را در آشپزخانه افزایش دهد.

در آشپزخانه های کوچک طراحی هوشمندانه به دلیل افزایش و باز تر نمودن فضا دیوار های آشپزخانه را به حداقل می رساند برای استفاده حداکثری از دیوار ها برای بزرگتر نشان دادن فضا و زیبایی بصری بیشتر با راهکارهایی با دکوبوم در ادامه همراه باشید…

رنگ آمیزی دیوار ها با رنگ های روشن

استفاده از دیوار در آشپزخانه‌های کوچک

رنگی را که دوست دارید و برای شخصیت شما مناسب است انتخاب کنید و از تناژ روشن آن برای رنگ آمیزی دیوار آشپزخانه خود استفاده کنید.

می توانید فقط یک قسمت از دیوار یا کل دیوارهای موجود آشپزخانه را رنگ آمیزی کنید با افزودن رنگ از نظر بصری فضا را بزرگتر نشان داده و توجه بصری چشم را جلب کرده همچنین نور را بازتاب می دهد و فضا را بزرگتر نشان می دهد.

در میان رنگ های روشن می توانید از تناژ های پر رنگ تر نیز استفاده کنید زیرا باعث ایجاد این تصور می شود که دیوارها دورتر هستند.

استفاده از نقاشی های دیواری و تصاویر پس زمینه جالب

استفاده از دیوار در آشپزخانه‌های کوچک

با افزودن نقاشی های دیواری می توانید هویت جدیدی را به آشپزخانه بیفزایید رنگ آمیزی و یا نقاشی های دیواری همچنین استفاده از برچسب هایی با تصاویر زیبا نیز می تواند خوب باشد.

طرحی مناسب و مورد علاقه انتخاب کنید و آشپزخانه کوچک خود را دوست داشتنی تر نمایید.

بازی با الگوها

راهکار‌های استفاده از دیوار در آشپزخانه‌های کوچک

الگوهایی را انتخاب کنید که چشم را به سمت بالا و به سمت سقف هدایت می کنند مطمئنا خطوط عمودی برای این دیوارها موثرتر خواهند بود اما شما می توانید از الگوهای دیگر نیز استفاده کنید و نقوش را به جذابیت بصری فضا بیافزایید.

ایجاد فضایی برای ذخیره سازی

راهکار‌های استفاده از دیوار در آشپزخانه‌های کوچک

در فضاهای کوچک در صورت وجود دیوار به جای خالی ماندن دیوار موجود و برای استفاده بهینه از فضا می توان کابینت یا قفسه های بازی را در آن در نظر گرفت.

یا با استفاده از نصب pegboard ها می توان فضا را برای ذخیره سازی و قرار دادن اقلام مورد نیاز بیشتر نموده و دسترسی به اقلام را آسان تر نمود.

استفاده از کاشی ها و موزاییک های رنگی

راهکار‌های استفاده از دیوار در آشپزخانه‌های کوچک

کاشی ها و موزایک ها در دکوراسیون فضای خیره کننده ای را به وجود می آورند.

به خصوص اگر رنگ های مختلف را با هم ترکیب کنید می توانید دیوارهای آشپزخانه را با کاشی های دیواری سرامیکی که رنگ های جالب و چاپی دارند نیز پوشش دهید و بر تاثیرات بصری دیوار بیافزایید.

با افزودن آجر سبک واحساس صنعتی ایجاد کنید.

راهکار‌های استفاده از دیوار در آشپزخانه‌های کوچک

اگر تمایل به استفاده از سبک صنعتی در دکوراسیون دارید می توانید از آجر در رنگ های در هارمونی با دکوراسیون بهره گیرید.

از یک رنگ برای دیوارها و کابینت استفاده کنید

راهکار‌های استفاده از دیوار در آشپزخانه‌های کوچک

هنگامی که رنگ دیوار و کابینت خود را به یک رنگ محدود می کنید، مرزهای بصری و موقعیت توقف چشم را مسدود می نمایید اگر شما می خواهید رنگ های مطمئن تری داشته باشید از سفید یا بژ استفاده کنید.

استفاده از چوب

راهکار‌های استفاده از دیوار در آشپزخانه‌های کوچک

بسیاری از آشپزخانه ها دیوارهای چوبی دارند بعضی از آنها حتی از پالت رنگ های مختلف چوب به صورت متریال های مختلف در دیوار ها به صورت اقلام دکوری یا … استفاده می کنند.

در واقع چوب ایده خوبی برای ایجاد احساس طبیعی و جذاب و شیک تر نشان دادن فضا حتی در فضاهای کوچک محسوب می شود.

استفاده از رنگ سفید

راهکار‌های استفاده از دیوار در آشپزخانه‌های کوچک

می توانید آشپزخانه را با دیوارهای سفید رنگ آمیزی کنید بدین ترتیب، آشپزخانه بزرگتر نشان داده شده و علاوه بر آن احساسی از پاکیزگی و مدرن بودن فضا در کاربران ایجاد می نماید.

دکوبوم

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار