طرز تهیه‌ی سس قارچ را در ۴ مرحله یاد بگیرید
کد خبر: ۱۷۳۳۴۶
تاریخ انتشار: 2020 March 10    -    ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۵
اسم سس که می‌آید، احتمالا یاد فست‌فود‌ها خواهید افتاد؛ چراکه سس یکی از چاشنی‌های پرطرفداری است که کنار فست‌فود‌ها غذا را خوشمزه‌تر خواهد کرد. همان‌‎طور که می‌دانید سس‌ها انواع مختلفی دارند که بین آن‌ها سس مایونز، کچاپ و فرانسوی جز معروف‌ترین‌ها به‌حساب می‌آیند. با‌این‌حال چاشنی‌های خوش‌طعم‌تری هم وجود دارند که احتمالا هنوز آن‌ها را امتحان نکرده‌اید.

طرز تهیه‌ی سس قارچ را در ۴ مرحله یاد بگیرید«تابناک باتو» اسم سس که می‌آید، احتمالا یاد فست‌فود‌ها خواهید افتاد؛ چراکه سس یکی از چاشنی‌های پرطرفداری است که کنار فست‌فود‌ها غذا را خوشمزه‌تر خواهد کرد. همان‌‎طور که می‌دانید سس‌ها انواع مختلفی دارند که بین آن‌ها سس مایونز، کچاپ و فرانسوی جز معروف‌ترین‌ها به‌حساب می‌آیند. با‌این‌حال چاشنی‌های خوش‌طعم‌تری هم وجود دارند که احتمالا هنوز آن‌ها را امتحان نکرده‌اید.

 

طرز تهیه سس قارچ را در چهار مرحله یاد بگیرید

یکی از چاشنی‌هایی که به اندازه سس مایونز و کچاپ معروف نیست، اما به‌عنوان یک چاشنی همراه غذا‌ها مصرف می‌شود، سس قارچ است؛ چاشنی خوشمزه‌ای که با طعم متفاوت خود غذا را برای شما دلچسب‌تر می‌کند. اگر تاکنون سس قارچ را امتحان نکرده‌اید و دوست دارید مزه آن را بچشید، با کاغذرنگی همراه باشید. ما در این مطلب از کاغذ رنگی طرز تهیه سس قارچ را برای شما آماده کرده‌ایم.

مواد لازم

  • ۳ عدد کره ۱۰ گرمی
  • ½ قاشق غذاخوری روغن زیتون
  • ۳۰۰ گرم قارچ
  • نمک و فلفل به مقدار لازم
  • ۲ حبه سیر
  • ۵۰ گرم پنیر پارمسان
  • چند برگ آویشن تازه یا نصف قاشق چای‌خوری آویشن خشک
  • چند برگ جعفری تازه

 

طرز تهیه

۱. ذوب کردن کره‌ها و سرخ کردن قارچ‌ها

پیش از هر چیز قارچ‌ها را در اندازه‌های کوچک خرد کنید. سپس کره‌ها را داخل ماهیتابه بریزید تا ذوب شوند. درنظر داشته باشید باید حرارت شعله بسیار ملایم باشد. در غیر این صورت ممکن است کره‌ها بسوزند و بوی نامطبوعی به سس قارچ بدهند. سپس قارچ‌ها را به ماهیتابه اضافه کرده و ۴-۵ دقیقه تفت دهید تا رنگ آن‌ها طلایی شود.

بافت قارچ بسیار نرم و لطیف است؛ بنابراین مواظب باشید بیش از حد قارچ را تفت ندهید؛ چراکه خیلی سریع سیاه خواهد شد.

۲. اضافه کردن سیر، نمک و فلفل

درست پیش از این‌که قارچ‌ها طلایی رنگ شوند، سیرها، نمک و فلفل را اضافه کرده و تفت دهید تا سیر‌ها نیز طلایی رنگ شوند. برای این‌که سیر‌ها طلایی شوند، تقریبا یک دقیقه کافی است. البته یادتان باشد از قبل سیر‌ها را رنده کنید؛ تا هم سس عطر و طعم بهتری بگیرد، و هم پخت آن‌ها سریع‌تر شود. هرچه سیر‌ها را خردتر کنید، بهتر در بافت قارچ رفته و مزه بهتری به سس قارچ خواهند داد.

۳. اضافه کردن خامه

در این مرحله شعله اجاق را کم کنید، سپس خامه را داخل ماهیتابه ریخته و همراه بقیه مواد خوب بهم بزنید تا به‌خوبی با سایر مواد ترکیب شود. حال منتظر بمانید تا مواد شروع به جوشیدن کنند. وقتی مواد به جوش آمدند، به مدت ۵ دقیقه آن‌ها را روی حرارت ملایم هم بزنید.

۴. اضافه کردن پنیر پارمسان، آویشن و جعفری

وقتی سس شما خوب جا افتاد، پنیر پارمسان را به آن اضافه کنید. به‌یاد داشته باشید پنیری که استفاده می‌کنید، باید خرد شده باشد. اگر از پنیر پارمسان ورقه‌ای استفاده می‌کنید، پیش از استفاده آن‌ها را رنده کنید. مواد را خوب به‌هم بزنید تا پنیر به‌خوبی با آن‌ها ترکیب شود. در آخر هم آویشن و جعفری را ساطوری خرد کرده و به سس قارچ خود اضافه کنید.

سس قارچ شما آماده است. می‌توانید آن را همراه استیک، ساندویچ، پیتزا، سیب‌زمینی سرخ کرده یا تنوری، کتلت و خلاصه در یک کلام فست‌فود‌ها و اغلب غذا‌های سرخ‌کردنی نوش جان کنید. این سس خوش‌طعم کنار اغلب غذا‌های نونی مزه بهتری به غذا خواهد داد.

کاغذرنگی

برچسب ها: سس قارچ ، سس ، چاشنی ، فست فود
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار