هشدار کرونایی سلبریتی‌ها به طرفدارانشان
کد خبر: ۱۷۳۲۸۱
تاریخ انتشار: 2020 March 11    -    ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰
میلیون‌ها انسان در سراسر جهان هنگام مسافرت، اقدامات لازم برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا را انجام می‌دهند و سلبریتی‌ها هم از این قضیه مستثنی نیستند. معروف‌ترین سلبریتی‌ها، از کیم کارداشیان گرفته تا گوئینت پالترو (که حتی به شوخی به نقش خود در فیلم «شیوع» (Contagion) در سال ۲۰۱۱ اشاره کرده)، با ماسک، سلفی گرفته و در اینستاگرام خود به اشتراک گذاشته‌اند.

هشدار کرونایی سلبریتی‌ها به طرفدارانشان«تابناک باتو» میلیون‌ها انسان در سراسر جهان هنگام مسافرت، اقدامات لازم برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا را انجام می‌دهند و سلبریتی‌ها هم از این قضیه مستثنی نیستند. معروف‌ترین سلبریتی‌ها، از کیم کارداشیان گرفته تا گوئینت پالترو (که حتی به شوخی به نقش خود در فیلم «شیوع» (Contagion) در سال ۲۰۱۱ اشاره کرده)، با ماسک، سلفی گرفته و در اینستاگرام خود به اشتراک گذاشته‌اند. مجله‌ی Insider تعداد سلبریتی‌هایی را که درباره‌ی ویروس کرونا صحبت کرده‌اند، ۱۶ نفر اعلام کرده است.

هشدار کرونایی سلبریتی‌ها به طرفدارانشان

کیم کارداشیان گفته که با «آمادگی بهداشتی کامل»، سفر می‌کند

کیم کارداشیان‌وست، جزو اولین سلبریتی‌هایی بود که در تاریخ ۲ فوریه، با ماسک پزشکی سلفی گرفت و آن را در استوری خود به اشتراک گذاشت.

این ستاره‌ی رئالیتی‌شو (Reality Show)، عکس دیگری نیز از دستکش‌های بهداشتی، جعبه‌ی کمک-های اولیه‌ی سفر و قرص‌های ویتامین C که روی میز خانه‌اش گذاشته بود، در استوری اینستاگرامش پست کرد.

کارداشیان نوشت: «به لطف شرکت تولیدکننده‌ی کمک‌های اولیه‌ی Ready Set Judy، حالا می‌توانم با آمادگی کامل سفر کنم».

۱۶ سلبریتی که درباره¬ی ویروس کرونا به طرفدارانشان هشدار دادند

این جعبه‌ی کمک‌های اولیه توسط موسس این شرکت، سایمون هاک، به او هدیه داده شده بود. هاک به مجله‌ی Page Six گفته که «آن‌ها توانسته‌اند تمام تقاضا‌ها را برای محصولاتشان برآورده کنند. محدوده‌ی قیمت این جعبه‌ها از ۶۰ تا ۲۵۰ دلار است».

هاک اضافه کرد: «تمام ماسک‌های تنفسی و کیت‌های کمک‌های اولیه‌ی ما در کمتر از ۱۰ ساعت به فروش رسیدند».

هاک با توجه به ادامه‌ی گسترش جهانی این ویروس و کمبود تجهیزات پزشکی گفته است: «هر مشتری می‌تواند فقط سه عدد جعبه سفارش دهد تا تجهیزات کافی برای همه داشته باشیم». با این وجود، مجله‌‌ی Business Insider گزارش داده که اگر به ویروس مبتلا نیستید یا پزشک متخصص نیستید، پوشیدن ماسک بی‌فایده است. در واقع خرید ماسک به‌وسیله مردم سالم باعث کمبود بیشتر آن می‌شود.

کیتی پری به‌وسیله برنامه‌ی Weibo برای طرفدارانش یک پیام ویدیویی فرستاد و از آن‌ها خواست که با این ویروس «بجنگند و سالم و مثبت‌نگر بمانند».

پیام کامل کیتی پری بدین شرح است: «قصد من از فرستادن این پیام، این بود که به شما بگویم همه‌ی ما در این مدت، پشتتان هستیم. از شما می‌خواهم به جنگیدن با این ویروس ادامه دهید، از خود مراقبت کنید و تا حد امکان مثبت‌نگر باشید. ما به فکر شما هستیم و برای شما دعا می‌کنیم. ما با یکدیگر تمام این‌ مشکلات را پشت سر می‌گذاریم».

این ویدئو توسط مدیرعامل سازمان بهداشت جهانی، دکتر تدروس قبریزس، در توئیتر به اشتراک گذاشته شد. او نوشت: «این پیام کیتی پری، نشانگر همبستگی او با مردم چین است. من کاملا با او موافقم. ما همه پشت هم هستیم و می‌توانیم جلوی مشکلات را بگیریم! کیتی، از تو ممنونم که برای مسئله‌ای به این مهمی، صدای ما شدی».

بیل گیتس درباره فراگیر شدن این ویروس هشدار داد و صدمیلیون دلار برای جلوگیری از شیوع آن اهدا کرد

بیل گیتس میلیاردر از امکان فراگیر شدن این ویروس خبر داد. گیتس در ۱۵ فوریه در شرکت AAS شهر سیاتل گفت که این ویروس، توانایی گرفتن جان ۱۰ میلیون نفر را دارد.

او گفت: «این یک چالش بزرگ است؛ ما همیشه می‌دانستیم که شیوع طبیعی یا عمدی چنین بیماری‌هایی در جهان، تهدید بزرگی برای سیستم بهداشتی و اقتصادی خواهد بود. این ویروس ممکن است باعث بیش از ۱۰ میلیون مرگ شود».

موسس شرکت مایکروسافت اشاره کرد که ویروس کرونا از ابولا خطرناک‌تر و واگیردارتر است.

گیتس می‌گوید با وجود اینکه درصد مرگ در ویروس کرونا کمتر از ابولا است (چیزی بین ۲ تا ۴ درصد)، باز هم می‌تواند نتایج فاجعه‌‌باری را در آفریقا به همراه داشته باشد.

گیتس با استناد به گزارشی از مجله‌ی The Telegraph، گفت: «اگر این بیماری در آفریقا شایع می‌شد، با فاجعه‌ی خیلی بزرگتری نسبت به الان مواجه بودیم. آیا این ویروس وارد آفریقا خواهد شد و اگر بشود، آیا سیستم پزشکی دچار اختلال خواهد شد»؟

موسسه‌ی خیریه‌ای که توسط بیل و ملینا گیتس تاسیس شده، در روز پنجم فوریه اعلام کرد که ۱۰۰ میلیون دلار برای جلوگیری از شیوع کرونا به مراکز تحقیقاتی بخشیده است.

این خیریه به شبکه‌ی Press گفته است: «این پول به بالا بردن قدرت تشخیص، کیفیت قرنطینه و درمان جوامع مبتلا کمک خواهد کرد و روند ساخت واکسن، دارو و تجهیزات تشخیصی را نیز تسریع می-بخشد».

دوناتلا ورساچه، ۱۴۳ هزار و پانصد دلار به موسسه‌‌ی صلیب سرخ چین، اهدا کرد

دوناتلا ورساچه نیز حمایت خود را از مبتلایان به ویروس کرونا اعلام کرد و طی اظهاریه‌ای گفت که خانه‌ی مد او، یک میلیون ین (تقریبا ۱۴۳ هزار و پانصد دلار) به موسسه‌ی صلیب سرخ چین بخشیده است.

رئیس خانه‌ی مد ورساچه گفت: «دل من با کسانیست که ویروس کرونا برروی خود و خانواده‌هایشان تاثیر گذاشته است». او ادامه داد: «ورساچه یک میلیون ین برای افزایش کمک‌های انسانی، اهدا می‌کند. ما به شما عشق می‌ورزیم، از شما حمایت می‌کنیم و درخواست داریم که به این نوع گروه‌ها کمک کنید تا بتوانند به افراد نیازمند رسیدگی کنند».

جاستین بیبر به خیریه‌ی Beijing، پول اهدا کرد و با مبتلایان ابراز همدردی کرد

جاستین بیبر با طرفداران خود در چین ابراز همدردی کرد و یک ویدئو از خودش و اسکرین‌شاتی از سایت Weibo در اینستاگرام خود پست کرد. او ۲۰۰ هزار ین) ۲۹ هزار دلار) به خیریه‌ی Beijing Chunmiao بخشید.

بیبر در اینستاگرام خود نوشت که تمام اخبار را دنبال کرده و لازم است که همه‌ی افراد پشت هم باشند. او در ویدئو گفت: «چه اتفاقی دارد در چین می‌افتد؟ جاستین بیبر هستم و می‌خواهم بگویم که کشور شما در اوضاع وحشتناکیست، اما دل من با شماست و برای شما دعا می‌کنم». این خیریه در اکانت Weibo‌ی خود، سند کمک جاستین بیبر را پست کرد و به او لقب 爱心人士 را داد که به معنی «شخص انسان‌دوست» است.

استورمزی، تور آسیای خود را کنسل کرده و ابراز تاسف کرد

استورمزی، بخش آسیایی تور جهانی‌اش، «Heavy is the Head»، را به تعویق انداخت. این رپر بریتانیایی در اکانت توئیترش که درحال حاضر غیرفعال است، به طرفدارانش گفته بود که «چشم-انتظار» اجرا در آسیا بوده، اما با توجه به تهدیدات و نگرانی‌های ناشی از ویروس کرونا باید برنامه‌اش را تغییر می‌داد.

استورمزی توئیت کرد: «من واقعا چشم انتظار اجرا‌های خفن در آسیا بودم، اما متاسفانه به دلیل مشکلات کنونی سفر کردن و نگرانی‌های مربوط به ویروس کرونا، باید برنامه‌ی این قسمت از تور جهانی‌ام را تغییر دهم».

برودی جنر و دوست‌دختر سابقش کیتلین کارتر در حال بازگشت از بالی، ماسک زدند

۱۶ سلبریتی که درباره¬ی ویروس کرونا به طرفدارانشان هشدار دادند

برودی جنر از خودش یک سلفی با ماسک در اینستاگرام پست می‌کند. در این سلفی به نظر می‌رسد که او با هواپیمایی خالی، در حال سفر از تایوان به بالی است تا در مراسم عروسی دوستش شرکت کند. اما وقتی جنر با هواپیمای لس‌آنجلس در حال ترک بالی بود (محلی که کم‌کم دارد توریست‌هایش را از دست می‌دهد)، با دوست‌دختر سابقش، کیتلین کارتر، مواجه شد.

کارتر نیز در استوری اینستاگرامش یک سلفی پست کرد. او در این سلفی با ماسکی یک‌بارمصرف، بینی و دهانش را پوشانده بود، درحالیکه جنر با ماسکی فیلتردار، سر و کله‌اش پیدا شد. کارتر در حالیکه دوربین را به سمت جنر می‌چرخاند، گفت: «خب، مثل اینکه یکی از ما دو نفر از شر ویروس کرونا جان سالم به در خواهد برد و قطعا آن شخص من با ماسک بی‌خودم نیستم».

اوا لانگریا در اینستاگرام به طرفدارانش گفت که در ایتالیا جایش امن است

اوا لانگریا در حال حاضر مشغول ضبط یک فیلم کوتاه در ایتالیاست. او بعد از دریافت پیام‌‌های زیاد از طرافداران دلواپسش، به آن‌ها گفت که نگران نباشند. او در ویدیوی خود گفت: «فیلم‌برداری من در یکی از شهر‌های کوچک ایتالیاست و اصلا به شمال ایتالیا نزدیک نیست».

این ستاره‌ی سریال «کدبانو‌های وامانده» یا «زنان خانه‌دار سرسخت» (Desperate Housewives)، در شهر کوچکی نزدیک روم به اسم Castel Gandolfo می‌ماند. او گفت: «همه به من زنگ می‌زنند و پیام می‌دهند، اما ویروس کرونا در شمال ایتالیاست. این فاجعه، غم‌انگیز است، اما ما از شمال ایتالیا خیلی دور هستیم».

او در ویدیوی قبلی اینستاگرامش به هفت میلیون و هفتصد دنبال‌کننده‌ی خود گفته بود که یک هفته در ایتالیا خواهد ماند.

گوئنت پالترو در حالی که ماسک زده بود، درباره‌ی نقشی که قبلا در فیلم شیوع (Contagion) ایفا کرده بود، شوخی کرد. گوئنت پالترو در حین پروازش به پاریس، برای کاهش ریسک ابتلا به ویروس کرونا، ماسک گذاشت.

هشدار کرونایی سلبریتی‌ها به طرفدارانشان

این موسس ۴۷ ساله‌ی شرکت Goop، در ۲۷ فوریه، یک سلفی با ماسکی مشکی و بزرگ، پست کرد و نوشت: «در راه پاریس. بدگمان؟ محتاط؟ وحشت‌زده؟ بیماری واگیردار؟ پروپاگاندا؟» او سپس ادای سوم شخصی را درآورد و به خودش گفت: «پالترو فقط می‌خواهد از این ماسک برای خوابیدن در هواپیما استفاده کند».

او همچنین با شوخی با نقش خود در فیلم «شیوع» (Contagion)، در سال، ۲۰۱۱ اشاره کرد. او در آن فیلم نقش بث امهاف (Beth Emhoff) را بازی کرده بود. بث اولین شخصی بود که توسط ویروسی ساختگی که در نهایت، جان میلیون‌ها نفر را در جهان گرفت، کشته شد.

او در آخر گفت: «من قبلا در این فیلم بوده‌ام. مواظب خودتان باشید. با هم دست ندهید. مرتب دست-هایتان را بشویید».

مجله‌ی Cinemablend اعلام کرده که با توجه به شیوع جهانی ویروس کرونا، آمار تماشای فیلم «شیوع» بسیار بالا رفته است.

رائول د مولینا، درحالی که ماسک زده بود، همسرش میلی را بغل کرد

رائول د مولینا، برنده‌ی چندین جایزه‌ی امی (Emmy)، عکسی از خود و همسرش میلی منتشر کرد که با ماسک روی صورتشان، یکدیگر را بغل کرده‌اند.

مولینا نوشت: «در حال برگشتن از لس‌آنجلس هستیم و ترجیح می‌دهیم که سالم بمانیم پس ویروس کرونا را جدی می‌گیریم. حواستان را جمع کنید».

مولینا در ۳۱ ژانویه‌ نیز با استناد به مقاله‌ای از Daily Mail، توئیت کرد: «خوردن یک انگور در روز، از شما در برابر ویروس کرونا محافظت می‌کند! چینی‌ها اصرار دارند که به جای ماسک از میوه استفاده کنید».

گروه BTS چهار اجرای خود را در سئول که انتظار می‌رفت ۲۰۰ هزار طرفدار در آن شرکت کنند لغو کرد

پردرآمدترین گروه پاپ کره‌ای، BTS، چهار اجرای خود را که قرار بود در ماه آوریل در سئول برگزار شوند، لغو کرد.

این تصمیم ناشی از افزایش سرعت شیوع کرونا در کره‌ی جنوبی در چند هفته‌ی اخیر بود. این کشور بیشترین آمار مبتلایان را پس از چین دارد. این گروه اعلام کرد: «ما باید، هم برای سلامتی هنرمندان و هم هزاران مهمانی که خواهیم داشت، ارزش قائل شویم».

انتظار می‌رفت بیش از ۲۰۰ هزار نفر در این کنسرت که قرار بود در استودیوی المپیک سئول اجرا شود، شرکت کنند.

این گروه هفت‌نفره، چند هفته پیش در شبکه‌ی Press نیز مصاحبه‌ای داشتند و سعی کردند که طرفدارانشان را به مراقبت از سلامتی خود، ترغیب کنند.

جیمین، یکی از اعضای گروه، گفت: «این روز‌ها تمام دغدغه‌ی ما سلامتیمان است و هدف موسیقی ما بدون سلامتی برآورده نمی‌شود. آن هدف، چیزی جز دوست داشتن خود و مواجهه با حقیقت درونی خود نیست. امیدوارم به اندازه‌ی کافی از خودتان مراقبت کنید، مخصوصا این روز‌ها که بیرون رفتن خیلی ریسکی است».

مدیر برنامه‌ی این گروه، شرکت Big Hit Entertainment، طی بیانیه‌ای، بیشتر درباره این موضوع توضیح داد.

«ما تصمیم گرفته‌ایم که از تدبیر دولت برای جلوگیری از اجرای برنامه‌های بزرگ با شرکت‌کننده‌های زیاد حمایت کنیم و احتمال شیوع ویروس کرونا را کاهش دهیم. ما از طرفداران درخواست داریم که برای حفظ جان خود به مکان مصاحبه‌ی Press نروند و آن را در اینترنت تماشا کنند».

این گروه کره‌ای، آلبوم جدید خود، «نقشه سئول: ۷» (Map of the Soul: ۷)، را در برنامه‌های تلویزیونی مختلفی تبلیغ خواهند کرد، اما هیچ تماشاچی زنده‌ای در کار نخواهد بود.

گروه موسیقی Green Day، اجرا‌های خود را در سراسر آسیا لغو کردند و به طرفداران خود گفتند که بلیط‌هایشان را نگه دارند. این گروه در اینستاگرام خود نیز گفتند که باید این «تصمیم سخت» را می‌گرفتند.

این گروه نوشتند: «متاسفانه باید این تصمیم سخت را می‌گرفتیم و اجرا‌های آتی در آسیا را به تعویق می-انداختیم. دلیل این تصمیم، تهدیدات ناشی از ویروس کرونا بود».

Green Day قرار بود در شهر‌های بانکوک، مانیلا، تایپه، هنگ کنگ، سئول، اوساکا و توکیو اجرا داشته باشند. آن‌ها اضافه کردند: «ما از این اتفاق متاسفیم. از اینکه قرار بود شما را ببینیم، خوشحال بودیم، اما بلیط-هایتان را نگه دارید تا تاریخ‌های جدید را به شما اعلام کنیم».

استیو هاروی و همسرش مارجوری، ماسک‌هایی پرزرق‌وبرق زدند

۱۶ سلبریتی که درباره¬ی ویروس کرونا به طرفدارانشان هشدار دادند

استیو هاروی و همسرش، مارجوری در قسمت VIP هواپیما و به شکلی شیک، از خود در برابر ویروس کرونا محافظت کردند. آن‌ها ماسک‌هایی پرزرق‌وبرق زدند! مارجوری در اینستاگرام، عکسی از خودش و استیو با ماسک‌های براق و پیژامه‌های خاکستری یک‌شکل، به اشتراک گذاشت. با اینکه این زوج کاملا آماده به نظر می‌رسیدند، اما سوپرمدل معروف، نائومی کمپبل، در کامنتی برایشان نوشت: «پس دستمال‌هایتان کجاست»؟

استیو در تاریخ ۷ فوریه، مقاله‌ای تحقیقاتی در وبسایتش Harvey’s Hundred منتشر کرد و لینک آن را در اکانت فیس‌بوک خود به اشتراک گذاشت. این مقال، اطلاعاتی درباره‌ی چگونگی محافظت در برابر ویروس کرونا اطلاعاتی می‌داد.

آوریل لاوین گفت که از به تعویق افتادن تور آسیای خود به شدت «مایوس» است

آوریل لاوین، ۱۲ اجرای آسیایی خود را به دلیل «شیوع بی‌وقفه‌ی ویروس کرونا» به تعویق انداخت. این خواننده‌ی ۳۵ ساله، عکسی از پوستر تور جدیدش، Above Water، را در اینستاگرام پست کرد و گفت که تصمیم ناراحت‌کننده‌ای گرفته، اما دل او با طرفداران است و برای آن‌ها دعا می‌کند. او نوشت: «لطفا همگی مراقب سلامتیتان باشید. من همیشه به فکر شما هستم و برایتان دعا می‌کنم. امیدواریم به‌زودی بتوانیم برنامه‌ی جدید تور را اعلام کنیم».

لاوین مجبور شد اجرای ۱۳ مارسش در سوییس را نیز لغو کند، چون طبق دستور دولت سوییس برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، تمام برنامه‌هایی که بیش از هزار بیننده داشتند، باید لغو می‌شدند. لاوین درباره‌ی این اتفاق در استوری اینستاگرام خود توضیح داد که «همه‌چیز از کنترل او خارج بوده است».

او گفت: «من خیلی برای این اجرا ذوق‌زده بودم، اما حالا بسیار مایوسم که اجرایی در کار نخواهد بود. ما سعی کردیم که تاریخ‌های جدیدی را اعلام کنیم اما، در این تور چنین اتفاقی ممکن نبود». این خواننده به طرفداران سوییسی خود گفت که پول بلیطشان را به آن‌ها پس خواهد داد.

آرنولد شوارتزنگر، فستیوال سالانه‌ی بدنسازی خود را به تعویق انداخت و گفت «این کار درستی است». آرنولد شوارتزنگر، فستیوال سالانه‌ی ورزشی‌اش را به علت نگرانی‌ها درباره‌ی ویروس کرونا به تعویق انداخت. آرنولد در تاریخ ۳ مارس، ویدیویی در اینستاگرام پست کرد و به طرفدارانش گفت: «این تصمیم غم-انگیزیست»، اما «ما کار درست را انجام می‌دهیم».

او گفت: «من فکر می‌کنم که این تصمیم عاقلانه است. تحت‌ این شرایط خاص، ما باید به نگرانی‌های رییس‌جمهور، شهردار، مرکز کنترل بیماری (CDC)، تمام متخصصان، دانشمندان و دکتر‌ها اهمیت دهیم».

این مرد ۷۲ ساله گفت پیش‌بینی می‌شده که بیش از ۲۵۰ هزار نفر در فستیوال بدنسازی آرنولد شرکت کنند. او گفت: «این قضیه ثابت می‌کند که ما در جهان بهترینیم، اما پول درآوردن بسیار کم‌اهمیت‌تر از سلامتی و ترویج آن است. ما می‌خواهیم که مردم سالم بمانند و تناسب اندام داشته باشند؛ فقط همین! ما این فستیوال را عقب می‌اندازیم. منتظر اخبار جدید در‌اینباره بمانید».

او. جی. سیمپسون، عکسی از خودش در حال خرید عمده‌ی تجهیزات بهداشتی منتشر کرد.

او. جی. سیمپسون عکسی در حال خرید عمده از فروشگاه Costco در اینستاگرام پست کرد. در این عکس، سیمپسون ماسک سفید و یک عینک دودی مشکی زده و سبد خرید بزرگی را حمل می‌کند. این سبد شامل دو پک ۳۰‌تایی دستمال توالت، آب معدنی، لیوان و حوله‌های یک‌بار مصرف بود. سیمپسون زیر آن پست با طعنه نوشت: «ویروس کرونا؟ خیلی ترسیدم»!

برترین ها

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار