چگونه زنجیره شیوع کرونا را قطع کنیم؟
کد خبر: ۱۷۳۱۶۶
تاریخ انتشار: 2020 March 08    -    ۱۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰
یک متخصص بیماری‌های عفونی گفت که بهترین راه کنترل و قطع زنجیره شیوع کرونا ویروس، در خانه ماندن و اجتناب از حضور در معابر و محل تجمعات و در مرحله بعدی رعایت کامل بهداشت فردی است.

یک متخصص بیماری‌های عفونی گفت که بهترین راه کنترل و قطع زنجیره شیوع کرونا ویروس، در خانه ماندن و اجتناب از حضور در معابر و محل تجمعات و در مرحله بعدی رعایت کامل بهداشت فردی است.

فاطمه عمیقی در گفتگویی ضمن اشاره به شیوع ویروس کرونا در تمامی نقاط کشور و در حال گسترش بودن آن، اظهار کرد: روزانه تعداد نسبتاً زیادی از شهروندان با علائم مشکوک به بیمارستان مراجعه می‌کنند که در صورت لزوم به بیمارستان صدوقی یزد اعزام و در غیر این صورت در بیمارستان خاتم انبیا بستری و تحت درمان قرار می‌گیرند.

متخصص بیماری‌های عفونی بیمارستان خاتم الانبیاء ابرکوه افزود: به منظور کنترل اپیدمی کرونا ویروس از تمام شهروندان انتظار می‌رود تا حتی‌الامکان از منزل خارج نشوند؛ چراکه در شرایط کنونی شرکت در مراسمات و هر گونه تجمعی به شدت می‌تواند عامل انتقال و گسترش ویروس باشد.

عمیقی با تأکید بر ضرورت قطع کردن زنجیره انتقال ویروس کرونا، تصریح کرد: بر خلاف توصیه‌های مؤکد متأسفانه در این روزها تردد در سطح شهر به‌طورمعمول در جریان است، درحالی‌که شهروندان باید تنها برای انجام امور بسیار ضروری از منزل خارج شده و به‌هیچ‌عنوان در فکر خرید پوشاک و لباس و کالاهای غیرضروری نباشند.

وی با بیان اینکه ما با بحرانی مواجه هستیم که جهت کنترل آن نیازمند همکاری تمامی شهروندان هستیم، افزود: افراد مسن و کسانی که دارای بیماری زمینه‌ای مانند دیابت، مشکلات قلبی، سرطان، پیوند عضو، مشکلات ریوی هستند و جانبازان شیمایی باید در قرنطینه خانگی قرار گیرند.

این متخصص بیماری‌های عفونی تصریح کرد: مردم حتی امکان از مراجعات غیرضروری به مراکز درمانی اجتناب کرده و درصورتی‌که دچار علائم تنفسی مثل تب، تنگی نفس و سرفه شدید هستند به بیمارستان ابرکوه که کادر درمانی آن شبانه‌روز پاسخگوی مراجعات آنان هستند، مراجعه کنند.

عمیقی با تأکید بر اینکه رعایت نکات بهداشتی توسط افراد در کاهش این بیماری و انتقال ویروس بسیار مؤثر است، ادامه داد: افراد در کوچه و خیابان و حتی اجتماعات دو سه نفره شرکت نکرده و در صورت اضطرار برای خروج، هنگام بازگشت پیش از ورود به منزل شستن دست‌ها را فراموش نکنند.

این پزشک متخصص خاطرنشان کرد: شهروندان ضمن رعایت نکات و توصیه‌های بهداشتی، به شایعات کذب نیز توجه نکرده و سعی در حفظ آرامش خود و خانواده‌هایشان داشته باشند.

وی اضافه کرد: افراد دچار علائم تنفسی در صورت لزوم به بیمارستان مراجعه نماید در غیر این صورت حداقل 14 روز در قرنطینه خانگی بمانند. ضمن اینکه اگر فردی مشکوک به کرونا است تمامی اطرافیان او نیز باید حداقل 14 روز در قرنطینه بمانند و در صورت بروز علائم تنفسی به بیمارستان مراجعه نمایند.

فارس

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار