چین: شمار مبتلایانِ کرونا به زودی صفر می‌شود
کد خبر: ۱۷۲۹۸۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2020 March 06    -    ۱۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۴
روزنامه مردم ارگان حزب حاکم چین ادعا کرد بنا به اعلام محققان و متخصصان، تا اواسط ماه جاری میلادی (۲۵ اسفند ۱۳۹۸) شمار مبتلایان به کرونا در این کشور به صفر خواهد رسید.

روزنامه مردم ارگان حزب حاکم چین ادعا کرد بنا به اعلام محققان و متخصصان، تا اواسط ماه جاری میلادی (۲۵ اسفند ۱۳۹۸) شمار مبتلایان به کرونا در این کشور به صفر خواهد رسید.

این نشریه روز جمعه در مطلبی نوشت برای نخستین بار تمام ۱۲۶ نفری که در ۲۴ ساعت گذشته در چین به کرونا مبتلا شده اند از اهالی شهر ووهان هستند شهری که نخستین موارد شیوع کرونا از آنجا به دیگر نقاط چین و جهان سرایت کرد.

همزمان استان هوبی که ووهان مرکز آن است اعلام کرده است تا اواسط ماه، احتمالا دیگر موردی از ابتلا به کرونا در دیگر شهرهای این استان غیر از ووهان وجود نخواهد داشت و تمرکز روی ووهان خواهد بود که ابتلا در آنجا نیز به صفر برسد.

«جانگ بولی» یکی از ۱۴ نفری که چین به عنوان تیم کنترل شیوع کرونا تعیین کرده است در مصاحبه با این نشریه تصریح کرد تا اواسط ماه، دیگر خبری از ابتلا در استان هوبی بجز ووهان نخواهد بود و شهرهای استان از کرونا پاک خواهد شد.

شهر چیبی اولین شهر در استان هوبی است که ایست های بازرسی را لغو کرده است این اقدام پس از آن صورت می گیرد که در ۱۹ روز گذشته هیچ کسی در این شهر به کرونا مبتلا نشده است.

این تیم از کارشناسان ابراز امیدواری کرده اند که غایله ویروس کرونا و شیوع آن تا اواسط و یا تا پایان ماه جاری میلادی در چین خاتمه یابد.

شی جین پینگ رییس جمهوری خلق چین هم خواستار تسریع در بازگشت شرایط اقتصادی به حالت عادی شده است.

در ژاپن اما آبه شینزو نخست وزیر دستور داده است از روز شنبه از ورود مسافران از مناطق بسیار آلوده به این کشور جلوگیری شود و برای اتباع کره جنوبی نیز ۲ هفته قرنطینه در نظر گرفته شده که اعتراض کره ای ها را به دنبال داشته است.

کمیسیون بهداشت ملی چین می گوید که همه ۱۲۶ نفر کرونایی روز جمعه از شهر ووهان مرکز استان هوبی هستند و از ۲۹ مورد مرگ در استان ۲۳ مورد فوتی برای ووهان بوده است.

ایرنا

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۶
0
1
امکان نداره- چینی ها دارن دروغ میگن- اگه به قول خودشون 100 هزار نفر گرفته باشند- بقیه جکعیت 1.4 میلیاردی شون آمادگی ابتلا دارند مثل بقیه کشورها و تا در دنیا ریشه کن نشه در اونجا هم ریشه کن نمیشه- اینجور میگن تا اون اثر اقتصادی رو کشورشون از بین بره-واز حالت یه کشور مبتلا در بیان
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار