خواص شگفت انگیز سرکه برای دیابتی‌ها
کد خبر: ۱۷۲۹۷۳
تاریخ انتشار: 2020 March 06    -    ۱۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۵
یک محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: افرادی که به کبد چرب مبتلا هستند و یا دیابت دارند می‌توانند از سرکه برای مهار و کنترل بیماریشان استفاده کنند.

محمد باقر مینایی، محقق و پژوهشگر طب سنتی درباره خواص سرکه انگور گفت: سرکه انگور از دیدگاه منابع طب سنتی دارای مزاجی سرد و خشک و عده‌ای هم مزاج سرکه را سرد و‌تر می‌دانند، ولی در کل دارای مزاج سرد است.

خواص شگفت انگیز سرکه برای دیابتی‌ها

او افزود: افراد نباید به هیچ عنوان سرکه را خالی بخورند، زیرا سرکه دارای ترکیبی از اسید استیک است؛ که این باعث تضعیف اعضای داخلی بدن می‌شود و روی معده و روده‌ها اثر مخربی می‌گذارد. حتی بر روی بینایی افراد نیز تأثیر منفی دارد و باعث سردی مزاج اعضای بدن و ضعف قوای بدن می‌شود.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: بهتر است با در نظر گرفتن شرایطی سرکه را مصرف کنید برای مثال نباید سرکه را به تنهایی بخورید؛ باید آن را به سکنجبین تبدیل کنند. یعنی سرکه را تبدیل به ترکیبی شیرین کنند.

مینایی ادامه داد: افراد با تهیه شربتی که با سرکه انگور، شکر و یا عسل تهیه می‌شود می‌توانند سکنجبین را تهیه و میل کنند، همچنین افرادی که دارای مزاج گرم و خشک هستند و افرادی که صفرای آن‌ها بالا است، می‌توانند از آن استفاده کنند؛ اما مقدار سرکه آن را کم کرده و بنا به نوع مزاجشان مصرف کنند.

او بیان کرد: افرادی که به کبد چرب مبتلا هستند می‌توانند برای مهار و کنترل کبد چربشان از سکنجبین استفاده کنند.

او افزود: افرادی که برای لاغری از سرکه استفاده می‌کنند باید بدانند که این کار بسیار مضر است و به بدنشان آسیب می‌رساند و باعث تضعیف تضعیف قوای جنسی می‌شود، زیرا بر روی هورمون‌های جنسی تأثیر منفی می‌گذارد. افرادی که می‌خواهند برای لاغری سرکه بخورند باید کف دریا را تهیه کنند و سرکه را در آن بجوشانند و بعد از ولرم شدن با روغن گل ممزوج کرده و اعضایی که دچار اضافه وزن و چاقی هستند ماساژ دهند این ترکیب به عنوان یک تحلیل‌بر چربی‌های اضافه شناخته شده است.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: سرکه برای بدن بسیار مفید است افراد این را به خاطر داشته باشند که به هیچ عنوان سرکه را به صورت تنها میل نکنند و به شکل رقیق درآورده و سپس میل کنند، مثلا یک قاشق مرباخوری از سرکه را در یک لیوان آب مخلوط و میل کنند. مدت خوردن این محلول هم محدود است و نباید در مصرف آن زیاده روی کرد.

مینایی ادامه داد: افرادی که مبتلا به دیابت هستند، چاقی مفرط دارند و یا دچار نقرس هستند، می‌توانند گوشت قرمزی که می‌خواهند مصرف کنند را به صورت ورقه‌های نازک درآورده و هر ورق آن را در سرکه بخوابانند و پس از ۱۰ دقیقه آن را با آب بشویند و آن گوشت را در انواع غذا‌هایی مانند قیمه، قرمه و... استفاده کنند. با این کار اسیداوریک در بدنشان شکل نمی‌گیرد.

او بیان کرد: افراد می‌توانند سنگ را داغ کرده و روی آن سرکه بریزند و از بخار حاصل از آن درد گوش خود را کم و به شفافیت پوست خود کمک کنند. بخار سرکه در رفع کک و مک و آکنه صورت مفید است و به مرور می‌تواند موثر باشد. اگر پوست فردی دارای چربی‌های زیر پوستی باشد با بخار سرکه می‌توانند آن‌ها را از بین ببرند. البته باید این کار در مدت محدود و به دفعات کم انجام شود.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: سرکه باعث احیای سیستم قلب و عروق می‌شود که به عنوان یک ضد ویروس مطرح شده است و افراد می‌توانند در یک ظرف در باز مقداری سرکه ریخته و در محیط خانه قرار دهند.

مینایی در پایان گفت: سرکه زمانی که در محیط خانه باشد می‌تواند محیط را به وسیله بویی که در خانه پخش می‌کند عوامل آزار رسان محیطی را از بین ببرد و همچنین تمامی رطوبت‌هایی که در یک محیط شکل گرفته و به وسیله این رطوبت عوامل آزار رسان محیطی به وجود می‌آیند به واسطه سرکه از بین می‌روند.

بهداشت نیوز

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار