آموزش درست کردن رنگ موی گیاهی قهوه ای
کد خبر: ۱۷۲۷۵۳
تاریخ انتشار: 2020 March 04    -    ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰
برای تهیه رنگ موی گیاهی قهوه‌ای روش‌های بسیاری وجود دارد شما با تهیه مواد گیاهی مانند حنا، وسمه و قهوه سر می‌توانید این رنگ زیبا را به مو‌های خود بدهید. تغییر رنگ مو یک ایده جذاب برای همه زنان محسوب می‌شود. زنان با تغییر رنگ موی خود جذابیت و زیبایی خود را به صورتی متفاوت به نمایش می‌گذارند.

آموزش درست کردن رنگ موی گیاهی قهوه ای«تابناک باتو» برای تهیه رنگ موی گیاهی قهوه‌ای روش‌های بسیاری وجود دارد شما با تهیه مواد گیاهی مانند حنا، وسمه و قهوه سر می‌توانید این رنگ زیبا را به مو‌های خود بدهید. تغییر رنگ مو یک ایده جذاب برای همه زنان محسوب می‌شود. زنان با تغییر رنگ موی خود جذابیت و زیبایی خود را به صورتی متفاوت به نمایش می‌گذارند. در این میان افرادی که دارای مو‌های سفید هستند برای پوشاندن مو‌های سفید، بیشتر مجبور به رنگ کردن مو‌های خود می‌شوند. اما باید بدانید رنگ‌های شیمیایی در درازمدت عوارضی زیادی به همراه دارند بهتر است از مواد گیاهی و طبیعی برای رنگ کردن موهایتان کمک بگیرید.

آموزش درست کردن رنگ موی گیاهی قهوه ای

معمولاً تغییر رنگ مو بیشتر در جهت متفاوت شدن زندگی روزانه امروزی کاربرد داشته و برای تنوع بخشیدن به مو‌ها و یکسان دیده نشدن در میهمانی‌ها، مجالس عروسی و بین خانم‌ها علاقمندان زیادی دارد.

در گذشته اجداد ما تا موی سفیدی نمی‌دیدند مو‌های خود را رنگ نمی‌کردند، با توجه به تنوع رنگ مو‌های شیمیایی، عوارضی را هم به دنبال دارند که در مورد رنگ مو‌های گیاهی این موضوع صادق نیست. در مقایسه رنگ مو‌های شیمیایی و رنگ موی گیاهی باید به این نکته اشاره کرد که رنگ موی گیاهی نه تنها اثرات سوء و عوارض به همراه ندارند بلکه به دلیل وجود برخی گیاهان دارویی در ترکیبات آن‌ها باعث استحکام بخشیدن به مو‌ها نیز می‌شود.

مواد لازم:

حنا: ۱ قاشق غذاخوری

قهوه: ۳ قاشق غذاخوری

ریوند چینی: ۳ قاشق غذاخوری

آب: ۱ لیوان

ابتدا قهوه و ریوند چینی را پس از آسیاب و مخلوط کردن به همراه یک لیوان آبجوش به مدت یک ساعت دم کرده سپس حنا را اضافه کرده و کمی هم بزنید و به مدت ۱ تا ۲ ساعت بماند سپس از تمیزی سر اطمینان حاصل کرده و مواد را بر روی تمام سر ماساژ دهید و پس از گذشت ۱ ساعت سر را با آب ولرم شستشو کنید.

نکات مهم

رنگ مو‌های گیاهی معمولاً پوشش بهتری در مو‌های سفید ایجاد می‌کنند عدم استفاده از رنگ‌های شیمیایی نیز تاثیر بسزایی دارد. در رنگ کردن مو به این نکته توجه داشته باشید که استفاده از هر نوع رنگ مو حتی گیاهی باعث سفیدی بیشتر مو‌ها می‌شود پس در صورت نیاز سر را رنگ کنید.

برای تهیه رنگ موی گیاهی قهوه‌ای چهار قاشق غذاخوری حنا را با آب جوش مخلوط کنید و اجازه دهید دو ساعت روی سر بماند. چهار قاشق غذاخوری وسمه (رنگ حنا) را هم خیس کنید تا پس از شست وشوی حنا مورد استفاده قرار گیرد، دو ساعت بعد سر حنامالی شده را با آب ولرم بشویید و پس از خشک کردن مو‌ها وسمه را روی آن‌ها بمالید و مانند مرحله اول دو ساعت بعد سر را با آب ولرم بشویید.

اگر چند تار موی سفید دارید، چهار قاشق غذاخوری تنباکو را با دو لیوان آب به مدت نیم ساعت بجوشانید و صبر کنید تا خنک شود، سپس مو‌ها را با محلول ماساژ دهید.

یک قاشق غذاخوری برگ کنجد، یک قاشق غذاخوری سنای مکی و یک قاشق غذاخوری حنا را پودر کنید. با یک لیوان آب جوش مخلوط کرده و به صورت خمیر درآورید. پس از دو ساعت خمیر را به آرامی به مو‌ها بمالید و اجازه دهید دو ساعت روی مو‌های تان بماند سپس مو‌ها را با آب ولرم کاملا آبکشی کنید.

برای مو‌های تیره دو قاشق غذاخوری حنا و چهار قاشق غذاخوری وسمه را با یک لیوان آب جوش مخلوط کنید. بعد از پنج دقیقه یک عدد تخم مرغ به آن اضافه کنید. قبل از رنگ کردن، مو‌ها را با یک قاشق غذاخوری روغن جوانه گندم ماساژ دهید و سپس مو‌ها را با این مواد رنگ کنید. یک تا دو ساعت صبر کنید، بعد مو‌ها را با آب ولرم آبکشی کنید.

ترکیب حنا و سرکه

برای تهیه رنگ موی گیاهی قهوه‌ای، پنج قاشق حنا و یک لیوان سرکه را مخلوط کنید و پس از یک ساعت آن را به سر بمالید. یک ساعت صبر کنید، بعد مو‌ها را با آب ولرم بشویید.

آموزش درست کردن رنگ موی گیاهی قهوه ای

دو قاشق غذاخوری پودر گل شقایق، دو قاشق غذاخوری پودر پوست گردو را با یک لیوان آب مخلوط کنید. پس از دو ساعت رنگ را به آرامی به مو‌ها بمالید. دو ساعت صبر کنید و بعد مو‌ها را با آب ولرم آبکشی کنید.

چهار قاشق غذاخوری حنا را با نصف لیوان آب جوش مخلوط کنید و به مو بمالید. بعد از دو ساعت مو‌ها را با آب ولرم آبکشی کنید. بلافاصله چهار قاشق غذاخوری وسمه و یک قاشق مرباخوری سریش را با ماست مخلوط کنید و به مو بمالید. بعد از دو ساعت مو‌ها را با آب ولرم بشویید.

جالب است بدانید اگر چندین بار مو‌های خود را با جوشانده پوست گردو ماساژ دهید و بشوئید، مشکی می‌شود.

برای تهیه رنگ موی گیاهی قهوه‌ای یک قاشق چای خوری چای را در ۲۰۰ میلی لیتر آب بجوشانید تا مقدار آن به نصف برسد سپس چای صاف شده، یک فنجان پودر حنا، یک قاشق چای خوری پودر انگور خشک شده و دو قاشق چای خوری روغن نارگیل (یا زیتون) را با هم مخلوط کنید و بگذارید یک شب در ظرفی آهنی بماند. صبح مقداری پودر گل میخک به آن اضافه کنید و به موی سر خود بمالید و بعد یک یا دو ساعت آن را بشویید.

روشی دیگر برای رنگ کردن مو

پودر پوست گردو، پودر زاج، پودر حنا، زرده تخم مرغ و آب را مخلوط کنید تا حالت خمیری شکل پیدا کند. خمیر را روی مو ها‌ی تان بمالید و ۴۰ دقیقه صبر کنید و بعد آن را آبکشی کنید.

• آب دو عدد لیموترش، یک قاشق غذاخوری حنا، یک قاشق غذاخوری پودر قهوه و یک لیوان آب جوش را مخلوط کنید و به مدت پنج دقیقه با حرارت ملایم بجوشانید تا حالت خمیر نرم به خود بگیرد. مواد را از روی حرارت بردارید و بعد از نیم ساعت یک عدد زرده تخم مرغ به آن اضافه کنید. مو‌های خود را با یک قاشق غذاخوری روغن جوانه گندم ماساژ دهید و بعد مواد را به آن بمالید. یک ساعت و نیم بعد مو‌ها را با آب ولرم آبکشی کنید. اگر چند بار این عمل را تکرار کنید رنگ آن خیلی روشن می‌شود.

آرایشیک

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار