سلاخی مادر زن توسط تازه داماد در مشهد
کد خبر: ۱۷۲۴۸۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2020 March 01    -    ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۰
داماد جوان در پی حل اختلاف خانوادگی در مشهد مادر همسرش را کشت.

تازه داماد جوان شبانه به منزل همسرش رفت، اما نوعروسش در خانه نبود. رفتار‌های سرد مادرزنش که زن دایی اش بود، همچون جرقه ای، انبار اختلافات قدیمی خانوادگی را شعله ور کرد. بگو مگو‌های شبانه آن‌ها تا آنجا پیش رفت

ساعت حدود ۲ بامداد بود که فردی هراسان در تماس با پلیس ۱۱۰ اعلام کرد که زنی چاقو خورده و درون حیاط خانه اش افتاده است. تماس گیرنده پس از اعلام آدرس سریعاً گوشی را قطع کرد. با اعلام این موضوع و احتمال در خطر بودن جان شهروندان بلافاصله تیمی از مأموران انتظامی شهرستان انابد از توابع شهرستان بردسکن به محل اعلام شده اعزام شدند.

مأموران زمانی به محل رسیدند که شهروندان زیادی در آنجا تجمع کرده بودند و مأموران اورژانس نیز رسیده بودند. بررسی‌ها نشان داد که پیکر نیمه جان زنی چهل وسه ساله غرق در خون درون حیاط منزلش افتاده است. تکنسین‌های اورژانس نیز پس از معاینات اولیه مرگ او را تأیید کردند.

آغاز تحقیقات محلی

کشیده شدن نوار هشدار در محل و دور کردن شهروندان از صحنه جرم اولین اقدامی بود که مأموران انجام دادند و سپس موضوع به مقام قضایی اطلاع رسانی شد. کارآگاهان پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی بردسکن، به همراه بازپرس دادسرا و پزشکی قانونی این شهرستان برای رسیدگی به پرونده خود را به محل جنایت رساندند.

بررسی‌های اولیه نشان داد که در زمان وقوع جنایت، مقتول در خانه تنها بوده است و این حادثه نیز نیمه شب رخ داده است. بررسی‌های کارشناسان پزشکی قانونی نیز مشخص کرد که این زن میانسال از سوی مهاجمان ناشناس مورد هجوم واقع شده و چندین ضربه چاقو به ناحیه گردن و صورت او برخورد کرده است.

تحقیقات میدانی از همسایه‌ها و شاهدان احتمالی آغاز شد، اما هیچ یک از همسایه‌ها متوجه سر و صدا نشده بودند. از آنجایی که حادثه در حیاط منزل رخ داده بود و متوفی هنگام جنایت چادر به سر نداشته است، فرضیه دست داشتن یک آشنا در این جنایت از سوی مقام قضایی مطرح شد.

کارآگاهان جنایی پلیس آگاهی نیز تحقیق از خانواده مقتول به خصوص همسرش که به طرز مشکوکی آن شب در منزل نبوده را آغاز کردند. اما مستندات ارائه شده از سوی مرد خانواده و همچنین وضعیت روحی و روانی اش، اتهام دست داشتن او در جنایت را برطرف کرد.

شناسایی اولین متهم

یکی از سوالاتی که می‌توانست در این پرونده به کمک مأموران بیاید، پرس و جو در خصوص افرادی بود که با این خانواده مشکل داشتند. اختلافات مرحوم با تازه دامادش موضوعی بود که پای یک متهم دیگر را به پرونده گشود، اما هیچ کس از او خبری نداشت. داماد جوان به تلفن همراهش نیز جواب نمی‌داد، همین قایم باشک بازی‌های داماد بیست و چهار ساله موجب شد تا کارآگاهان طرحی را برای شناسایی و دستگیری داماد جوان آغاز کنند.

با دستور مقام قضایی کمتر از ۳ ساعت از وقوع قتل این فرد به همراه دو نفر از دوستانش در مخفیگاهشان در یکی از محلات شهرستان انابد شناسایی و دستگیر شدند.

جوان بیست و چهار ساله که به تازگی با دختردایی اش ازدواج کرده و در دوران عقد به سر می‌بردند، زمانی که با اتهام قتل زن دایی اش مواجه شد، منکر این موضوع شد و ادعا کرد که از چیزی خبر نداشته است. او نتوانست برای جواب ندادن‌های تلفن همراه یا دیده شدنش در محله همسرش – که یکی از همسایه‌ها اعلام کرده بود، فردی را با مشخصات او جمعه شب در محل دیده است  – جواب قانع کننده‌ای به مقام قضایی و کارآگاهان بدهد.

اعترافات صریح متهم

انکار‌های مداوم متهم و ضد و نقیض گویی هایش ظن مأموران را بیشتر کرد. او پس از چند ساعت بازجویی‌های تخصصی نتوانست رازی که در سینه داشت را بیشتر از این مخفی کند و به ناچار لب به اعتراف گشود و اعلام کرد که مادر همسرش را به قتل رسانده است.

داماد جوان در اعترافاتی صریح اعلام کرد: «اوایل شب به خانه همسرم رفتم، اما او خانه نبود. کمی با مادرش صحبت کردم که دوباره اختلافات قدیمی به میان کشیده شد و پس از یک جر و بحث مفصل از آنجا بیرون آمدم. حسابی کلافه بودم و نمی‌خواستم دیگر کوتاه بیایم، به قصد ترساندنش با دو نفر از دوستانم نیمه شب به خانه اش رفتم و او را به حیاط کشیدم. می‌خواستم بترسانمش، اما او کمی سر و صدا کرد، به قصد تهدید چاقو را بیرون کشیدم، اما زمانی به خودم آمدم که او غرق در خون روی زمین افتاده بود. بعد که فهمیدم چه کرده ام به همراه دوستانم از آنجا فرار کردم.»

احمد فرزانه، دادستان بردسکن در خصوص این پرونده با بیان اینکه عامل اولیه جنایت اختلافات خانوادگی بوده، ضمن تاکید بر حل و فصل اختلافات در فضایی دور از تشنج و استفاده از مشاوره گفت: در این رابطه ۳ نفر دستگیر شدند و تحقیقات درباره این پرونده همچنان ادامه دارد.

رکنا

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
0
0
این موضوع با توجه به متن خبر در شهرستان بردسکن بوده نه مشهد
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار