طوفان سهگین یزد و کرمان را در نوردید
کد خبر: ۱۷۲۰۹۰
تاریخ انتشار: 2020 February 26    -    ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۰
طوفان سهگین یزد و کرمان را در نوردید

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان درباره مسدود شدن محورهای «ریگان – ایرانشهر» و «ریگان –نرماشیر» به دلیل وزش طوفان و گرد و خاک گفت: در حال حاضر تمامی راه ها و محورهای مواصلاتی استان باز و تردد ایمن و در برخی نقاط نیز به کندی صورت می گیرد.

"مجید سعیدی" درباره آخرین وضعیت جوی استان کرمان در پی وقوع طوفان در سطح استان کرمان گفت: از صبح امروز شاهد وزش باد شدید همراه با طوفان و گرد و خاک در مناطق شمال و شرق استان کرمان به ویژه در شهرستان های انار، فهرج و ریگان بوده ایم.

وی با بیان اینکه امروز در برخی نقاط استان کرمان سرعت وزش باد با سرعت ۹۵ کیلومتر بر ساعت را تجربه کردیم تصریح کرد: این شرایط جوی تا فردا در سطح استان کرمان ادامه خواهد داشت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان با اشاره به جان باختن یک نفر در شهرستان انار در اثر ریزش دیوار ناشی از وزش باد شدید در این منطقه افزود: همچنین امروز به دلیل کاهش دید افقی در محورهای مواصلاتی استان شاهد تصادف زنجیره ای بودیم که در این حادثه ۱۱ نفر مصدوم شدند.

سعیدی درباره مسدود شدن محورهای «ریگان – ایرانشهر» و «ریگان –نرماشیر» به دلیل وزش طوفان و گرد و خاک نیز گفت: در حال حاضر تمامی راه ها و محورهای مواصلاتی استان باز و تردد ایمن و در برخی نقاط نیز به کندی صورت می گیرد.

طوفان با سرعت ۹۰ کیلومتر در ساعت یزد را درنوردید

 وزش باد شدید از عصر امروز در مناطق وسیعی از استان یزد آغاز شد که این بادها در اوایل شب به طوفان تبدیل شد.

ایسنا

سرعت طوفان در مناطقی از استان به ۹۰ کیلومتر در ساعت نیز رسید و دید افقی را در اغلب مناطق استان محدود کرد.

با وقوع طوفان، گرد و غبار شدیدی آسمان اغلب شهرهای استان به ویژه یزد را فرا گرفت به نحوی که وضعیت هوای یزد را به مرز هشدار رساند.

در سطح خیابان‌های یزد بسیاری از خودروها به دلیل کاهش دید متوقف شده‌اند و در برخی مناطق دید افقی به شدت کاهش یافته است.

در جاده‌های برون شهری به ویژه یزد کرمان، یزد میبد و یزد تفت، خودروها در حاشیه جاده متوقف شده‌اند زیرا شدت طوفان به حدی است که حرکت بسیار به کندی انجام می‌شود.

بر اساس پیش بینی‌های هواشناسی استان یزد، وزش باد شدید و وقوع طوفان تا دو سه روز آینده در بسیاری از مناطق استان ادامه دارد.

دمای هوا نیز امروز نسبت به روز گذشته با کاهش محسوس پنج تا هفت درجه‌ای همراه بوده است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار