کاش هفته بعد نوروز ۹۹ بود
کد خبر: ۱۷۱۸۷۸
تاریخ انتشار: 2020 February 25    -    ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۰
نوروز سال ۹۹ با توجه به تقارنش با ماه‌های رجب و شعبان، شکل ویژه‌تری به خود گرفته و این ویژگی البته در آثار تولیدشده صداوسیما خودش را نشان داده است.

نوروز سال 99 با توجه به تقارنش با ماه‌های رجب و شعبان، شکل ویژه‌تری به خود گرفته و این ویژگی البته در آثار تولیدشده صداوسیما خودش را نشان داده است. برنامه‌ها و سریال‌هایی که با ایجاد یک فضای شاد و مفرح قرار است خانواده‌های ایرانی را برای عبور از سال سخت98 همراهی کنند. برنامه‌ها و سریال‌هایی که برخی از آنها برای اولین بار ساخته شده‌اند و برخی دیگر با توجه به موفقیت قسمت‌های قبلی‌شان ادامه پیدا کرده‌اند. طبق معمول سال‌های قبل شبکه‌های مختلف تلویزیونی بین خودشان تقسیم کار کرده‌اند و هرکدام با توجه به رسالت رسانه‌ای‌شان برنامه‌های ویژه نوروز را آماده و پخش می‌کنند.

با توجه به تجربیات سال‌های گذشته و دسته‌بندی‌های مرسوم در رسانه ملی، امسال هم شبکه‌های3، یک و نسیم قرار است بار اصلی جذب مخاطب را به دوش بکشند. اکثر برنامه‌ها و سریال‌های طنز قرار است از این سه شبکه پخش شود. البته امسال با توجه به شهادت امام موسی کاظم(ع) ویژه‌برنامه‌های نوروز از روز دوم روی آنتن خواهد رفت. به نظر می‌رسد امسال هم سریال پایتخت پیشتاز جدول پربیننده‌ها باشد و سریال‌های دیگر برای کسب رتبه دوم باید با هم رقابت کنند.

شبکه یک / «پایتخت6»

نهمین روز آذرماه سال‌جاری بود که تصویربرداری فصل ششم مجموعه تلویزیونی «پایتخت» به کارگردانی سیروس مقدم و تهیه‌کنندگی الهام غفوری در منطقه شیرگاه مازندران و با حضور خانواده مرحوم خشایار الوند آغاز شد. فصل اول سریال پایتخت در نوروز سال 1390 از شبکه یک و در 15قسمت پخش شد و در فصل اول علاوه‌بر آشنایی با خانواده نقی معمولی، به ماجراجویی‌های این خانواده در تهران نیز پرداخته شد.

شبکه دو / «قصه‌های کامیون»

این سریال که همزمان با مبعث حضرت رسول اکرم(ص) در تهران کلید خورد، قرار است در 30 قسمت از نوروز تا پس از آن از شبکه دوم به کارگردانی سیدمسعود اطیابی پخش شود. تهیه‌کنندگی «قصه‌های کامیون» برعهده ابراهیم آرزو و شهرام دانشپور است و مهدی هاشمی نقش اول این سریال تلویزیونی خواهد بود.کارگردان این مجموعه تلویزیونی درباره فضای سریال «کامیون» شبکه2 گفته است: «این سریال مفرح و شاد عیدی از طرف تلویزیون به مردم خواهد بود. تلویزیون باید ساخت طنز را جدی بگیرد، همان‌طور که الان این اتفاق افتاده است و چند ماه قبل از نوروز تلویزیون برنامه‌ریزی برای ساخت کارهای طنز دارد. ترویج و گسترش فرح و شادی در جامعه از وظایف و رسالت‌های سازمان صداوسیماست و باید به این سمت حرکت کنیم.»

شبکه 3/ «دوپینگ»

با اینکه امیر پروین حسینی، تهیه‌کننده سریال شبکه3 سیما در گفت‌وگو با «فرهیختگان» از قطعی نبودن نام و زمان پخش سریالش برای تلویزیون خبر داد، اما رسانه‌های مختلف از سریال «دوپینگ» به کارگردانی رضا مقصودی از گزینه نهایی شبکه3 سیما برای نوروز خبر می‌دهند. رضا مقصودی که پیش از این فیلم موفق «خجالت نکش» را در سینما ساخته بود، حالا در تلویزیون قرار است هنر دیگرش را به مخاطبان نشان دهد.

شبکه5 سیما / آخرین نشان مردی

شبکه5 یا تهران که ســــال‌های نـه‌چنـدان دور برنامه‌هــــــــا و سریال‌های جذابی پخش می‌کــــرد، چند ســالی است که دیگر شور و شوق گذشته را ندارد، اما امسال مصطفی رضوانی، مدیرگروه فیلم و سریال شبکه5 سیما با اشاره به تولیدات نمایشی این شبکه گفت: «پخش سریال‌های تولیدی شبکه5 سیما از نوروز99 آغاز می‌شود و تا قبل از آن شبکه از تولیدات تامینی در حوزه سریال بهره خواهد برد.»

«اتفاق» و رضا رشیدپور

رضا رشیدپور چند سالی با برنامه «حالا خورشید» از 7 صبح میهمان خانه‌‌های مردم می‌‌شد. برنامه‌‌ای که مخاطبان زیادی داشت و مردم دوستش داشتند. حالا پس از یک سال دوری از آنتن تلویزیون، قرار است با برنامه جدیدی بار دیگر به شبکه3 بیاید. برنامه «اتفاق» که ضبط آن چند روزی است با حضور تماشاگران متعدد در استودیو و بخش‌‌های متفاوت آغاز شده، به‌‌زودی روی آنتن می‌‌رود.البته بازگشت رشیدپور قرار بود به گفته مدیر شبکه سوم سیما زودتر از این اتفاق بیفتد. او قرار بود با یک برنامه صبحگاهی در تابستان به تلویزیون برگردد، اما این اتفاق نیفتاد و زمینه‌‌های بروز شایعات زیادی مثل اینکه رضا رشیدپور ممنوع‌‌التصویر شده، مطرح شد اما بالاخره این شایعات بعد از اجرای برنامه شب یلدایی او نقش‌‌ بر ‌‌آب شد.باید دید که برنامه تازه رشیدپور قرار است چه جلوه تازه‌‌ای از برنامه‌‌سازی را برای مخاطبانش داشته باشد؟ گویا برنامه اتفاق، قرار است سراغ موضوعات هیجان‌‌انگیزی توسط چهره‌‌های شاخص حوزه‌‌های علمی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و ورزشی برود و با حضور بیش از ۵۰۰ تماشاگر روایت خواهد شد.

عصر جدید

زمانی که احسان علیخانی خبر از ساخت یک برنامه جدید داد، همه منتظر یک «ماه عسل» جدید بودند، اما با پخش «عصر جدید» مخاطبان با برنامه‌‌ای مواجه شدند که در برنامه‌‌های تلویزیون تا به حال نداشتیم. استعدادیابی به سبک برنامه‌‌های خارجی البته با همان محدودیت‌‌هایی که در تلویزیون‌مان داریم. فصل اول عصر جدید مخاطبان زیادی داشت. آن شبی که قرار بر پخش اختتامیه این برنامه تلویزیونی بود، شاید میلیون‌‌ها ایرانی پای گیرنده‌هایشان نشستند تا ببینند چه‌کسی به‌‌عنوان برنده این برنامه استعدادیابی انتخاب می‌شود. حالا در آستانه سال جدید قرار است فصل دوم این برنامه با اجرای احسان علیخانی، همزمان با ولادت امام علی‌(ع) روی آنتن شبکه3 برود. در فصل دوم عوامل تصمیم گرفتند که سه قسمت از راستی‌آزمایی شرکت‌کنندگان را پخش کنند تا مخاطبان از چگونگی بررسی و انتخاب شرکت‌کنندگان مطلع شوند.

چند قسمتی از مرحله اول فصل دوم عصر جدید در اسفند‌ماه پخش می‌‌شود.

اما مسابقه عصر جدید همانند سال گذشته قرار است در ایام نوروز هرشب پخش شود. امین حیایی، رویا نونهالی، آریا عظیمی‌نژاد و بشیر حسینی همچنان داوران این برنامه استعدادیابی هستند. باید دید عصر جدید در فصل دوم می‌‌تواند مانند فصل اول مخاطبان خود را پای تلویزیون نگه دارد یا روی دور تکرار می‌‌افتد؟

مسابقه ایران

شبکه‌‌های تلویزیونی چند وقتی است به‌دنبال پخش مسابقه هستند تا تنوع را در برنامه‌هایشان داشته باشند، حالا شبکه‌یک به سراغ یک مسابقه جدید رفته است. هاشم رضایت، تهیه‌‌کننده این برنامه به علاقه‌‌مندان برای شرکت در این مسابقه می‌گوید با مراجعه به سایت شبکه‌یک می‌‌توانند اپلیکیشن «ایران» را دانلود و به سوالات دسترسی پیدا کنند. تمامی سوالات این اپلیکیشن با موضوعاتی چون فرهنگ، هنر، تاریخ، جغرافیا، ورزش، گردشگری، ادبیات، مشاهیر، سینما و تلویزیون و به‌‌طور کلی درمورد کشورمان ایران طراحی شده است. در مرحله اول حدود پنج هزار سوال ارائه می‌‌شود و شرکت‌‌کنندگان می‌توانند بعد از دانلود اپلیکیشن سوال‌‌ها را مشاهده کنند.

دورهمی

دورهمی از ۲۷‌اسفند ۱۳۹۴ با تهیه‌کنندگی حمید رحیمی‌نادی و هاشم رضایت در شبکه نسیم پخش شد. ابتدا مهراب قاسمخانی، کارگردانی این برنامه تلویزیونی را برعهده داشت. بعدا به‌دلیل برخی مشکلات، مهران مدیری کارگردانی را برعهده گرفت. این مجموعه، اواسط پاییز سال ۹۴ و با آغاز مقدمات ساخت دکور وارد مرحله پیش‌تولید شد. هدف سازندگان، ارائه یک مجموعه تلویزیونی با ساختاری کاملا متفاوت نسبت به سایر آثار نمایشی پیشین تلویزیون بوده ‌است. دورهمی یکی از پرمخاطب‌ترین برنامه‌های تلویزیون به‌شمار می‌رود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار