موردی از ابتلا به کرونا در یاسوج و گیلان دیده نشده
کد خبر: ۱۷۱۴۱۱
تاریخ انتشار: 2020 February 20    -    ۰۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۶
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: خوشبختانه تاکنون هیچ مورد مشکوکی از ویروس کرونا در گیلان مشاهده نشده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: خوشبختانه تاکنون هیچ مورد مشکوکی از ویروس کرونا در گیلان مشاهده نشده است.

سیدحسن میری با بیان اینکه خوشبختانه تاکنون هیچ مورد مشکوکی از ویروس کرونا در گیلان مشاهده نشده است اظهار کرد: مردم به شایعات در خصوص کرونا در استان توجه نکنند.

وی تصریح کرد: نمونه های  مشکوک به کرونا ویروس از استان به تهران ارسال شده بود که خوشبختانه مورد مثبتی از ویروس کرونا در استان دیده نشده است و اگر موردی باشد به مردم صادقانه اطلاع رسانی های لازم انجام خواهد شد.

میری رعایت موازین و نکات بهداشتی به منظور پیشگیری از بیماری های تنفسی ویروسی را حائز اهمیت دانست و گفت: شستشوی مرتب دست ها با آب و صابون بعنوان یکی از مهم ترین اصول پیشگیری است.

 امروز با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان مرور راهکارها و اقدامات لازم در جهت پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در دستور کار مراکز درمانی استان گیلان قرار گرفت.

موردی از ابتلا به ویروس کرونا در چهارمحال و بختیاری گزارش نشده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: تاکنون هیچ گونه موردی از ابتلای فردی به ویروس کرونا در چهارمحال و بختیاری گزارش نشده است، مهم‌ترین وظایف دانشگاه‌های علوم پزشکی تشخیص موارد مشکوک به این ویروس در استان‌ها است.

مجید شیرانی یکم اسفندماه در جلسه پیشگیری از شیوع ویروس کرونا با اشاره به جلسه قرارگاه کرونا ویروس با حضور وزیر بهداشت، اعضای شورای معاونین و مدیران ارشد وزارت بهداشت از طریق ویدئوکنفرانس، اظهار کرد: کیت اختصاصی تشخیص این بیماری خریداری شده است و در حال حاضر مهم‌ترین وظایف دانشگاه‌های علوم پزشکی تشخیص موارد مشکوک به این ویروس در استان‌ها است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد ادامه داد: بیمارستان بروجن، بخشی از بیمارستان کاشانی و هاجر شهرکرد آمادگی کامل برای پذیرش موارد مشکوک به این بیماری را دارند، اما تاکنون هیچ گونه موردی در چهارمحال و بختیاری گزارش نشده است.

وی از خریداری تجهیزات حفاظتی برای پرستاران و کادر پزشکی در مراکز درمانی پیش‌بینی شده برای مقابله با ویروس کرونا خبر داد و گفت: دستگاه‌های مدیریت بحران از جمله هلال‌احمر، سپاه و ... آمار وسایل حفاظتی خود را به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اعلام کنند تا در صورت لزوم اطلاع کافی از تجهیزات داشته باشیم.

شیرانی در پایان توضیح داد: تمامی پرسنل دانشگاه علوم پزشکی آموزش کامل برای پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا را در دجلسات آموزش تخصصی فرا گرفته‌اند و هیچ‌گونه نگرانی بابت این مسئله وجود ندارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خاطرنشان کرد: آموزش و اطلاع‌رسانی مهم‌ترین رکن در پیشگیری از ویروس کرونا است.

ایسنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار