تخصص‌های حرفه‌ای در معماری داخلی
کد خبر: ۱۷۱۲۶۴
تاریخ انتشار: 2020 February 21    -    ۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰
توضیحاتی که در ادامه مشاهده می کنید، بسیاری از گزینه های حرفه ای وابسته به معماری داخلی را که یک فرد دوره دیده و مجرب ممکن است آن ها را برای خود راضی کننده بیابد شرح می دهد هر چند که هرگزینه مستلزم گذراندن دوره های ویژه و تجربیات چندساله است اما این موارد پذیرای علاقه مندانی است که ...

16 تخصص حرفه ای در معماری داخلی

16 تخصص حرفه ای در معماری داخلیبه گزارش «تابناک با تو»؛ می توان از میان انواع بسیار مهیج رشته های تخصصی معماری داخلی یک رشته را به عنوان مسیر اصلی و محور حرفه ای انتخاب کرد در واقع طراحی و برنامه ریزی فضاهای داخلی یکی از جنبه های جالب و یکی از مسیر های حرفه ای در معماری داخلی است توضیحاتی که در ادامه مشاهده می کنید، بسیاری از گزینه های حرفه ای وابسته به معماری داخلی را که یک فرد دوره دیده و مجرب ممکن است آن ها را برای خود راضی کننده بیابد شرح می دهد هر چند که هرگزینه مستلزم گذراندن دوره های ویژه و تجربیات چندساله است اما این موارد پذیرای علاقه مندانی است که در زمینه معماری داخلی در پی فرصت های حرفه ای برجسته هستند در ادامه با ما همراه باشید.

1.رشته های تخصصی فنی

این رشته ها میتوانند شامل طراحی اکوستیک، طراحی آشپزخانه، طراحی نور پردازی،گرافیک محیط داخلی و یا نخصص در ضوابط و استانداردها باشد در واقع در این رشته ها تمرکز طراحی و تجربه تخصصی او در یک زمینه برجسته و حرفه ای شده و برای پروژه های خاص و یا با زمان محدود اطلاعات این افراد بسیار موثر می باشد به همین دلیل از زمینه های شغلی حرفه ای و ویژه و در عین حال کارامد برای کارفرمایان است.

2.بهبود مکان های استیجاری

آن دسته از معماران داخلی که در زمینه بهسازی و مبلمان اجاره ای و بهبود شرایط مستاجر تخصص دارند معمولا با مدیران ساختمان،واسطه های معاملات بانکی و یا مستقیما با مشتریانی که قصد نقل مکان دارند همکاری دارند.

3.مدیریت پروژه

آن گروه از معماران داخلی که مدیر پروژه های برجسته و موفقی هستند با ایجاد دفاتر مشاوره خدمات مدیریت پروژه ارائه می دهند.بعضی از مشاوران نیز ممکن است به عنوان نماینده مشتریان این مسئولیت را بپذیرند.

4.خانه های نمونه

شرکت های معماری داخلی ممکن است با سازندگان خانه های سفارشی کار کنند و به آنها در ایجاد فضاهای داخلی یک خانه خاص یاری می رسانند به گونه ای که آنقدر جالب و مهیج باشد که توجه خریداران را به خود جلب کند.

5.متخصص اتوکد

معماران داخلی که مستقل کار میکنند و لزوما به تمامی مراحل پروژه آشنا نیستند ممکن است در نرم افزار اتوکد تخصص کسب کنند این متخصصان خدماتشان را به طراحانی می سپارند که مهارت یا زمان کافی برای آماده کردن ترسیمات خود به صورت رایانه ای ندارند.

6.طراحان یک محصول یا کالا

بیشتر طراحان کالا عملا در زمینه طراحی صنعتی آموزش دیده و برای تولید کنندگان تجهیزات داخلی مبلمان و سایر محصو.لات عمده کار میکنند به هر حال چالش اصلی معماران داخلی در رابطه با طرح های سفارشی نو و خلاقانه بعد از طراحی و خلق محصولات مبلمان سفارشی برای مشتریانشان به وجود می اید بعضی کار برای تولید کننده و بعضی خود به حرفه طراحی تجهیزات و مبلمان سفارشی می پردازند.

7.ماکت سازی

8.راندو کاران دستی و رایانه ای برای نمایش سه بعدی طراحی و ایجاد تجسم برای کارفرما

9.متخصص بازاریابی

کارشناسان بازاریابی در زمینه فروش و ارتباطات از مهارت و تجربه زیادی برخوردارند ضمن اینکه به فرایند معماری داخلی نیز آگاهی دارند . بیشتر در بررسی و فراهم کردن کارها و پروژه های جدید با شرکت های بزرگ همکاری میکنند.

10.نمایندگی فروش برندها

نمایندگان فروش برای فروشگاه های تک محصولی و فروشندگان تجهیزات اداری کار میکنند آن ها مستقیما محصولات را به مصرف کنندگان می فروشند در واقع بیشتر نمایندگان فروش همان معماران داخلی هستند که به این نتیجه رسیده اند که در امر فروش از تضمین شغلی و آسایش فکری بیشتری برخوردار خواهند بود.

11.تولید کنندگان مبلمان و محصولات داخلی

12.کار موزه ای

محوطه های تاریخی و باستانی که جز میراث فرهنگی یک کشور به شمار می روند و نیز موزه های مختلف محل هایی حرفه ای برای معماران علاقه مند به کارهای موزه ای و محوطه ای محسوب می شوند این گزینه حرفه ای نیازمند درجه تخصصی و کارهای وسیع حتی در زمینه باستان شناسی یا دانش موزه می باشد.

13.نشریات

برای افرادی که نوشتن را دوست دارند کار با مجلات تخصصی معماری داخلی یا معماری گزینه ای قابل توجه است بسیاری از معماران در این گروه از نشریات مقاله هایی چاپ می کنند و از این طریق نه تنها به عنوان یک مولف شناخته می شوند بلکه به بازار طراحی خود نیز رونق می بخشند.

14.تدریس و آموزش در دانشگاه و یا اموزشگاه ها

15.کارهای دولتی مانند شهرداری

16.دیگر موارد
موقعیت های فراوان دیگری در معماری داخلی و صنعت ساخت محیط وجود دارد که نیازمند معماری داخلی است تقریبا تمام جنبه های حرفه ای و انواع ساختمان ها و یا دست کم بخشی از آن ها می توانند به عنوان یک رشته تخصص طراحی و یک گزینه حرفه ای مطرح شوند به شرط آنکه پشتوانه کاری و مشتریان کافی داشته باشند.

منبع: آرل

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار