چرا نباید شب‌ها برنج و ماکارونی بخوریم؟
کد خبر: ۱۷۱۱۵۹
تاریخ انتشار: 2020 February 18    -    ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۸
یک اعتقاد رایج در بین افراد جامعه در مورد تغذیه این است که خوردن ماکارونی یا برنج در شب ایده خوبی نیست، زیرا باعث افزایش وزن می‌شود یا این که برای سلامتی بد است. حقیقت این است که این غذا‌ها را می‌توان در هر ساعت از روز میل کرد، تنهابا در نظر گرفتن آنچه امروز می‌خواهیم با شما در این مطلب به اشتراک بگذاریم.

چرا نباید شب‌ها برنج و ماکارونی بخوریم؟به گزارش «تابناک با تو»؛ آیا متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند شب‌ها ماکارونی و برنج بخورید؟ مباحث زیادی پیرامون داشتن چنین وعده‌های غذایی برای شام وجود ندارد. با این حال، همه این‌ها به شرایط هر فرد بستگی دارد. در این مقاله، درباره این مبحث بیشتر توضیح خواهیم داد.

چرا نباید شب‌ها برنج و ماکارونی بخوریم؟

یک اعتقاد رایج در بین افراد جامعه در مورد تغذیه این است که خوردن ماکارونی یا برنج در شب ایده خوبی نیست، زیرا باعث افزایش وزن می‌شود یا این که برای سلامتی بد است. حقیقت این است که این غذا‌ها را می‌توان در هر ساعت از روز میل کرد، تنهابا در نظر گرفتن آنچه امروز می‌خواهیم با شما در این مطلب به اشتراک بگذاریم.

اولین چیزی که باید در نظر بگیرید این است که این غذا‌ها سرشار از انرژی هستند؛ بنابراین، نقش آن‌ها تأمین انرژی و کمک به بازیابی بدن پس از ورزش است؛ بنابراین، این غذا‌ها باید برای این منظور استفاده شوند، سپس برای طعم دلپذیرشان خورده شوند.

در چه صورت می‌توانید شب‌ها ماکارونی و برنج بخورید؟

اگر در طول روز مقدار زیادی کربوهیدرات مصرف نکرده اید و ورزش کرده اید (به خصوص بعد از ظهر)، ایده خوبی است که این غذا‌ها را در شب مصرف کنید. عملکرد اصلی آن‌ها کمک به بازیابی انرژی و توان فیزیکی بدن خواهد بود؛ بنابراین، آن‌ها به ساختن گلیکوژن ماهیچه و کبد کمک می‌کنند.

اگر آن‌ها را نخورید و صبح روز بعد ورزش شدید انجام دهید، خطر آسیب دیدگی عضلات افزایش می‌یابد؛ بنابراین، لازم است قبل از انجام تمرینات با شدت زیاد، اطمینان حاصل کنید که سطح گلوکز و گلیکوژن ماهیچه مناسب است.

با این حال، اگر می‌خواهید وزن خود را کم کنید، یک راه حل این است که کربوهیدرات‌ها را از شام خود حذف کنید و در طول روز نیز زمانی که ناشتا هستید ورزش کنید. اما اگر ورزش صبحگاهی انجام دهید باید از شدت تمرینات بکاهید تا خطرات و آسیب‌های احتمالی را به حداقل برسانید.

خوردن ماکارونی یا برنج در شب واکنش افزایش انرژی در بدن دارد و عمدتاً به ورزشکاران که تمرینات کاردیو (هوازی) انجام می‌دهند پیشنهاد می‌شود. این افراد از خوردن این غذا‌ها سود زیادی خواهند برد. در واقع، این مواد در بدن به بخشی اساسی در بهبود عملکردشان تبدیل می‌شوند.

این ورزشکاران هنگام انجام تمرینات هوازی، گلیکوژن بیشتری مصرف می‌کنند در نتیجه قبل از مسابقه باید کربوهیدرات زیادی مصرف کنند. در این شرایط، رسوبات عضلانی و کبدی ابتدا در طی ۲۴-۴۸ ساعت خالی می‌شوند. سپس، آن‌ها مقدار زیادی از ذخایر را نگهداری می‌کنند و از فعالیت این مواد مغذی در فعالیت‌های فیزیکی استفاده می‌کنند.

این استراتژی‌ها معمولاً از نظر تمرینات قدرتی، دسته بندی وزنی یا ورزش‌های استقامتی غیر هوازی محبوب هستند. علاوه بر این، آن‌ها شامل مصرف مقادیر زیادی برنج و ماکارونی در وعده شام هستند.

چرا نباید شب‌ها برنج و ماکارونی بخوریم؟

در چه صورت نباید شب‌ها ماکارونی و برنج بخورید؟

افراد کم تحرکی که به طور منظم ورزش نمی‌کنند، کربوهیدرات‌ها در شب کارایی ندارند. آن‌ها ممکن است در اولین وعده‌های غذایی در روز، به خصوص برای کاهش اشتها اهمیت بیشتری داشته باشند.

با این حال، بهتر است از خوردن آن‌ها در شب پرهیز کنند و در عوض، پروتئین و سبزیجات مصرف نمایند؛ بنابراین، شما باید وعده‌های غذایی بزرگی با چگالی کم انرژی مصرف کنید که برای شما این امکان را فراهم می‌اورد تا با شکمی سیر به رختخواب بروید و به طور مناسب استراحت کنید. اما این را به یاد داشته باشید که نباید حاوی گلوکز باشد و به عنوان گلیکوژن در بدن ذخیره نشود.

با افزایش سن، داشتن کربوهیدرات‌ها در وعده‌های غذایی کمتر ضروری می‌شود. در مقابل، برای جلوگیری از آسیب دیدگی و از بین رفتن ماهیچه‌ها، نیاز به پروتئین افزایش می‌یابد.

به همین دلیل، ماکارونی و برنج، هم در شب و هم در هر ساعت از روز، به غذا‌های ثانویه یا باقیمانده در رژیم غذایی بعد از پروتئین و چربی‌ها تبدیل می‌شوند.

چرا نباید شب‌ها برنج و ماکارونی بخوریم؟

مصرف برنج و ماکارونی برای افراد دیابتی چگونه است؟

در این حالت، لازم است بیماران دیابت نوع ۱ را از بیماران دیابت نوع ۲ متمایز کنیم. در مورد افراد دیابتی از نوع ۱، لازم است که آن‌ها برای کنترل منحنی گلوکز خون شان، یک وعده کربوهیدرات در شب مصرف کنند.

اما در مورد حالت دوم، حذف مصرف کربوهیدرات‌ها از شام و حتی روز‌های خاص می‌تواند مثبت باشد. به این ترتیب، وزن بدن آن‌ها کاهش پیدا می‌کند و کنترل گلوکز خون بهبود می‌بخشند و منجر به بهبود علائم بیماری و کاهش عوارض ناشی از آن می‌شوند.

نتیجه گیری

شما می‌توانید شب‌ها ماکارونی و برنج را بخورید تا زمانی که دلیل این مصرف مربوط به ورزش باشد. در مورد افراد کم تحرک یا افرادی که می‌خواهند وزن کم کنند، بهترین کار کاهش مصرف کربوهیدرات‌ها در حد ممکن است.

ساده‌ترین راه در این مورد، عدم مصرف ماکارونی و برنج در وعده غذایی شبانه است، زیرا هنگام خواب کمتر دچار گرسنگی می‌شوید؛ بنابراین، کاهش کالری مصرفی قابل تحمل خواهد شد. این را در خاطر داشته باشید!

چرا نباید شب‌ها برنج و ماکارونی بخوریم؟

منبع: فرارو

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار