آدامس؛ نوشداروی جویدنی برای افزایش تمرکز
کد خبر: ۱۷۰۹۲۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: 2020 February 15    -    ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۳
یافتن راهکاری برای حل مشکل تمرکز، یکی از ضروری‌ترین چالش‌های دنیای امروز است؛ اما جالب است بدانید که آدامس‌جویدن هم می‌تواند راهکاری ساده برای افزایش سطح تمرکز شما در کارهای روزمره باشد.

آدامس؛ نوشداروی جویدنی برای افزایش تمرکز

از زمان انقلاب صنعتی و ماشینی‌شدن زندگی بشر، افزایش بازدهی در کارها به یک دغدغه‌ی اساسی تبدیل شد؛ به ویژه در هزاره‌ی جدید که به لطف پیشرفت تکنولوژی‌ و ارتباطات، بیش‌ازپیش در معرض بمباران اطلاعات قرار گرفته‌ایم. عدم تمرکز چالشی است که هر کدام از ما، در عصر پرمشغله‌ی امروز به نحوی درگیر آن هستیم. اگرچه راه‌حل‌های مختلفی برای افزایش تمرکز توصیه می‌شود، اما در این بین برخی از آن‌ها به قدری ساده هستند که با استفاده از آن می‌توانیم تا حدی تمرکز خود را به دست آوریم.

فرمول‌های افزایش تمرکز، چه میزان کاربردی‌ هستند؟

بدون شک همه‌ ما موقعیتی را تجربه کرده‌ایم که به تمرکز بالایی نیاز داشته‌ باشیم اما به دلیل استرس، اضطراب، اندوه، فشار روانی و مواردی از این دست، در نهایت نتوانسته‌ایم به سطح تمرکز مورد نظر برسیم. ما تلاش می‌کنیم که در چنین موقعیت‌هایی تمرکز از‌دست‌رفته را بازیابی کنیم.

بارها در رسانه‌ها، شبکه‌های اجتماعی و از زبان افراد مختلف راه‌حل‌هایی برای افزایش تمرکز شنیده‌ایم: «اگر هر روز صبح ورزش کنید...»، «اگر یک فنجان گل‌گاوزبان دم کنید...»، «اگر به فلان مسئله فکر نکنید...» و هزار اما و اگر دیگر!

درست است که تاثیرِ مثبت این نسخه‌های تکراری، انکارنشدنی‌ست، اما همه‌ی ما موقعیت‌هایی را در خاطر داریم که حتی با رعایت چنین نکاتی، دچار عدم تمرکز شده‌ایم و به یک راه‌حل فوری و اساسی نیاز داشته‌ایم. پس علاوه‌ بر اندیشیدن به راهکار این مشکل، به اجرایی‌بودن لحظه‌ای آن نیز باید توجه کنیم.

افزایش تمرکز با جویدن آدامس؛ شایعه یا واقعیت؟

همان‌طور که پیش از این گفته شد، یافتن راهکاری برای حل مشکل تمرکز، یکی از ضروری‌ترین چالش‌های دنیای امروز است؛ اما جالب است بدانید که آدامس‌جویدن هم می‌تواند راهکاری ساده برای افزایش سطح تمرکز شما در کارهای روزمره باشد.

مطالعات انجام‌شده در دانشگاه دندانپزشکیِ کاناگاوای[1] ژاپن نشان می‌دهد، جویدن آدامس با تحریک بخشی از مغز به نام هیپوتالاموس، باعث ترشح هورمونی می‌‌شود که بر بیداری و هوشیاری تاثیر مستقیم می‌گذارد. علاوه ‌براین جویدن آدامس به تقویت حافظه، افزایش یادگیری و ضریب هوشی نیز کمک می‌‌کند.

از سوی دیگر طبق تحقیقات دانشگاه کاردیفِ انگلستان[2] نیز جویدن آدامس نه تنها باعث بهبود تمرکز در حافظه‌ی بصری می‌شود، بلکه بر افزایش سطح تمرکز و بهبود عملکرد حافظه‌ی صوتی نیز تاثیر مثبتی می‌گذارد.[3] بنابر یافته‌های دانشمندان، می‌توان نتیجه گرفت جویدن آدامس راهکار خوبی برای حل مشکل تمرکز است. بدون شک این راهکارِ کم‌هزینه را در هر لحظه و مکان می‌توان به‌کار گرفت.

آدامس؛ نوشداروی جویدنی برای افزایش تمرکز

با ریسک‌های سلامتی آدامس‌های قاچاق در بازار چه کنیم؟

استفاده از محصولات قاچاق که فاقد نظارت ارگان‌های بهداشتی و قانونی داخلی هستند، ممکن است برای شما عوارضی به همراه داشته باشد. اما همه چیز به انتخاب شما بستگی دارد. یعنی اگر برای افزایش تمرکز قصد دارید آدامس بجوید، باید محصولی را انتخاب کنید که فاقد مواد افزودنی خطرناکی همچون آسپارتام باشد تا علاوه بر افزایش تمرکز از ابتلا به بیماری‌هایی نظیر آلزایمر جلوگیری نماید.

بهتر است هنگام خرید آدامس به این نکات دقت کنید؛ اول فاقد آسپارتام باشند، دوم استفاده از زایلیتول به جای شکر، سوم تاریخ انقضا داشته باشد و چهارم پروانه‌های بهداشتی مندرج روی بسته آدامس معتبر باشند. علاوه بر این، اگر برندهای خارجی آدامس را مصرف می‌کنید، با توجه به شرایط موجود در بازار، در نظر داشته باشید که اگر این آدامس‌ها از مبادی رسمی وارد نشده باشند، منشاء تولید و شرایط کیفی نگهداری آن‌ها مشخص نخواهد بود و در نتیجه نه تنها سودی برای سلامتی شما ندارند بلکه ممکن است سلامتی شما را به شکل جدی تهدید کنند.

سخن آخر
توجه داشته باشید که آدامس‌جویدن تنها یکی از راه‌های افزایش تمرکز است و در کنار آن باید خودتان را از مواردی همچون اضطراب و استرس تا حد امکان دور نگاه دارید. از سوی دیگر گاهی انتخاب آدامس‌ نامناسب عوارض جبران ناپذیری را بر سلامت شما خواهد گذاشت که با در نظر گرفتن چند نکته‌ی ساده حین خرید آدامس می‌توانید از مزایای این جویدنی محبوب بهره‌مند شوید.

خوشبختانه با پیگیری برخی برندها تحولات جدیدی در بازار اتفاق افتاده است که نتیجه‌ی آن دریافت تاییدیه‌های داخلی و خارجی نهادهای معتبر دندانپزشکی است و این اطمینان را به شما می‌دهد که با خیال راحت‌تری آدامس خریداری کنید. 

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۶۴
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۲
1
7
آدامس خروس نشان مینو از همه بهتر
یاس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
2
6
آدامس سقز عالیه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
5
0
آدامس حواس آدم رو به کلی پرت میگنه
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار